למרות ההצפה של השוק במכוניות חשמליות, רובן המוחלט נמכרות לצרכנים פרטיים - בעוד ציי הרכב הגדולים עדיין חוששים ממעבר להנעה חשמלית, על אף פוטנציאל החסכון הגלום בכך.
"כשאנחנו מדברים על צי רכב חשמלי, אנחנו צריכים לדאוג לעובדים לטעינה גם במקום העבודה וגם במרחב הציבורי, בדיוק כמו שהם היו רגילים", מסביר אודי אליהו, מנכ"ל אפקון תחבורה חשמלית.
צפייה בתוכן נפרדים מהדלקן: ציי הרכב עוברים למכוניות חשמליות
"קודם הנהג נסע ותדלק באחת מרשתות תחנות הדלק או בכמה, והיום אנחנו מאפשרים לו את זה גם באמצעות הפריסה שלנו של רשת ציבורית רחבה עם עמדות טעינה בכל אזורי הביקוש בישראל, גם במתן פתרון ייעודי בתוך בית העסק וגם בבית של העובד, במידה ומתאפשר".
"אני מבין את הקושי במעבר, אבל אחרי שעוברים לרכב חשמלי, מבינים שזה הפתרון האולטימטיבי והמתבקש. זה טוב לסביבה, טוב לכלכלה של העסק, והכי חשוב טוב לנהג".
כבעל טסלה בערך 3.5 שנים למעשה ההוצאה הגדולה שהייתה לי על הרכב זה צמיגים שהחלפתי לפני כחודשיים, כך שלעומת הרכב הקודם מרצדס החסכונות בחשמלי הוא עצום, אין החלפת שמנים לא צריך שום שירות, כל חידוש במערכת נעשה בלילה ישירות מטסלה.
במרצדס הייתי צריך להביא את הרכב לסוכנות כדי להחליף שמנים ועוד כמו מעצורים וזה סכום גדול.
בנוגע לטעינה חשמל, הרכב יכו לנוע כ-500 ק״מ שזה המון. כך שסידרתי בבית נקודת טעינה ובערב לפני השינה אני מטעין את המצברים וזה מספיק ליומיים שלושה. וזאת טעינה הזולה ביותר.
נכון שהרכב מאבד מערכו אבל לדעתי מי שלא מחפש לחדש את הרכב כמו את הטלפון כל שנה הרכב יכול לשרת אותי גם 10 שנים. וזה הכי נכון לעשות, לא צריך רכב חדש כי הישן עושה עבודה מצויינת.
גם במשרד וגם בביניין שאני גר בו, לא יהיה מספיק חשמל לעוד עמדות ב 2-3 שנים הקרובות. אני מניח שככה זה לרוב האנשים. כך שמכונית חשמלית זה לא ריאלי לרוב האוכלוסיה בשלב זה
זה יכול לעבוד עם עובדי משרד שהרכב משמש אותם רק להגעה לעבודה וחזרה, וגם אז היו לנו עובדים שהחליטו שבתנאים כאלה הם מוותרים על רכב החברה.
עם רכבי שירות של הטכנאים זו היתה נפילה, פתאום טכנאים שהיו עובדים מינימום נטו 8 שעות ביום נאלצו לעבוד שעתיים פחות, כדי לטעון את הרכב. התקנו להם עמדות טעינה בבית על חשבון החברה ועם צ'יפ גם החשמל על חשבון החברה אבל אחרי חצי יום הם היו צריכים לטעון ואף טכנאי לא הסכים בסוף היום להמר ולנסות להגיע הביתה על סוללה פרוקה.
החיסכון התאורטי הזה עלה לנו באיבוד 25% מכוח האדם שלנו, נזק עצום.
חזרנו לבנזין
אם כבר עדיף רכב היברידי.
רכב חשמלי שנשרף בחניון של בניין שורף איתו את כל הרכבים בחניון והכיבוי שלא מאוד קשה אורך זמן רב,וספריקלרים לא עוזרים לכיבוי השריפה.
כתבה ממומנת ובהתאם גם תגובות.
באופן אישי מכיר כמה חברות שהחליטו לעבור לרכבים חשמליים. לטעמי יש יתרון בהקטנת ההוצאות החודשיות משתי סיבות: עלות חשמל, צריכה מפוקחת שנובעת מהגבלות טעינה בעבודה או הטענה ציבורית בתשלום. מהגים נסעו עם דלקן ולא דפקו חשבון. צריכת הקילומטרים
עובדי טסלה קיבלו הוראה לא לענות כששואלים אותם על קרינה מהסוללות הרבות שיושבות מתחת לתא הנוסעים או אם יש פלטת הגנה מקרינה. כמו כן הרכבים החלו מתפוצצים הרבה יותר ממה שמספרים ולא ניתן להמלט מהם בחיים.. ובטח לא להוציא נוסעים אחרים. חברת ספנות הודיעה שלא תיקח יותר רכבים חשמליים או הייבריד ים אחרי שאוניה שלהם עם 3000 רכבים שמתוכם רק 25 היו חשמליים נשרפה וטבעה בגלל רכב חשמלי אחד שנשרף. זה קורה המון והמדיה מסתירה.
כל מי שהיה בחשמלי תולש שערותיו איך נפל לבלוף הזה
הטווח כל הזמן יורד ואיתו ערך המכונית שלא שווה אגורה ללא החלפת סוללה שמחירה הוא חצי מרכב חדש !!!
אז שלא יעבדו עליכם !!!
רק בנזין