דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רכב כבד: כך אפשר למנוע את התאונה הבאה

Getting your Trinity Audio player ready...

בתוך ים הדו"חות והסטטיסטיקות, יש מספר אחד שקשה לעכל: בשנת 2024 נהרגו בישראל 436 בני אדם בתאונות דרכים – שיא של כמעט עשרים שנה. "זה נתון בלתי נתפס", אומר מוטי קוסובסקי, סמנכ"ל תכנון ואסטרטגיה בחברת א.ד.י מערכות. "משאיות ואוטובוסים הם רק 3% מהכלים שנוסעים על הכביש – אבל מעורבים ב־30% מהתאונות הקטלניות. מדובר בפער אדיר".

צפייה בתוכן רכב כבד: כך אפשר למנוע את התאונה הבאה

הבעיה, לדבריו, אינה נובעת רק מגודל הרכב: "לנהגים יש פחות ופחות תשומת לב לכביש, והכלים עצמם הולכים ונהיים מסיביים יותר. יש להם שטחים מתים מקדימה, מאחור, מימין ומשמאל – והנהג לא באמת יכול לראות הכול".

"האיחוד האירופי קבע תקנות שמחייבות התקנת מערכות בטיחות שמטפלות בדיוק בזה", מסביר קוסובסקי. "למשל, מערכת שמתריעה לנהג אם יש רוכב אופניים או הולך רגל בצד ימין. או מערכת שמתריעה אם יש מישהו ממש מול האוטובוס, בשטח שהנהג לא רואה".

המערכות פועלות גם על בסיס בינה מלאכותית. "המערכת לניטור נהג מזהה אם הנהג מפהק, עוצם עיניים או לא מסתכל על הדרך. אם כן – היא מתריעה בזמן אמת. זה קיים, עובד ומונע תאונות".

בחברת א.ד.י מערכות, הפועלת בתחום מעל 40 שנה, התמקדו בשנים האחרונות בהתאמה של המערכות האלה לרכב קיים. "אנחנו מתקינים את המערכות גם באוטובוסים שכבר נמצאים בכביש. לא צריך לחכות לדגמים חדשים. חברות כמו קווים, אגד תעבורה ועוד – התקינו את המערכות. אבל המדינה? לא מחייבת, לא מעודדת ולא משתתפת".

וזו, מבחינתו, הבעיה הגדולה: "מדובר באחד התחומים היחידים שבו הפתרון קיים, ההשפעה שלו מוכחת – ועדיין אין מדיניות. המדינה לא עושה דבר, וזה מצער. אנחנו רואים את כמות ההרוגים – ושותקים".

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

  • 1. נהגת מנוסה  
    שלי, 06-05-2025

    איך הגענו למצב שמפחיד לנסוע בכביש 6 משאיות עוקפות בפתאומיות מחרידה מבלי לאותת פשוט נכנסים לנתיב ומעיפים רכבים אין להם אלוהים אשכרה רוצחים

    סגור תגובה

  • 2. משאיות בכבישים ראשיים רק בלילה (לת)
    אמרקאי, 06-05-2025

  • 3. נהיגה 
    שחר, 06-05-2025

    כשאנשים יעזבו את הטלפון ולא ינסו להיות גיבורים בכביש יהיו הרבה פחות תאונות.
    נהגי המשאיות אינם חפים מפשע וגם הם נוהגים בחוסר אכפתיות וחוסר מודעות לסביבה. לדוגמא: הרבה משאיות עוקפות בעלייה וכך מעכבות את כל התנועה. גם כאשר משאית נוסעת קמ"ש יותר מאחת שלפניה הם יוצאים לעקיפה ותוקעים את כל הכביש. בגלל שהם רכב גדול הם יודעים שלהם לא יקרה כלום במקרה של פגיעה אז הם לפעמים גם נדחפים ודוחקים אנשים לשוליים ומעיפים אותם מהכביש באגרסיביות.

    קודם שיטפלו בנהגים עצמם אחר כך במשאיות

    סגור תגובה

  • 4. עוד כתבה שיווקית 
    ממ, 06-05-2025

    מנסים למכור פתרון טכנולוגי במקום לטפל בבעיה עצמה. נהגים עם עשרות עבירות והרשעות עם ענדים מגוחכים, חוסר אכיפה, נהגים בלי רישיון, וחוקים מיושנים.

    סגור תגובה

  • 5. למה? 
    חגִי, 06-05-2025

    למה כל כך הרבה אנשים צריכים למות בכבישים כשיש פתרון שיכול להפחית משמעותית את הסכנה מפני הרכבים הכבדים?

    סגור תגובה

  • 6. הדרך היחידה! 
    אילן, 11-05-2025

    הדרך היחידה למנוע תאונות קטלניות זה ליצור פקקים ובכל מקום וזה בדיוק מה שמירי רגב עושה....מירי היא השינדלר של התחבורה

    סגור תגובה

  • 7. אוכלת יושביה 
    מומו, 11-05-2025

    אם מישהן נדקר בפעולת טרור..... חוזרים על זה 40 פעם בחדות..... 10 נהרגים בתאונת דרכים... בקושי יתייחסו לזה.... מדינה אוכלת יושביה... מתייחסים רק למי שנפגע מטרור... השאר כפי שאמרה שרת התחבורה.... השקעתי עשיתי.... ואני נוסעת מחר לחו"ל

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה