דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יד שנייה: אלטרנטיבה מושכלת למשפחתית

Getting your Trinity Audio player ready...

כשמכונית משפחתית חדשה עולה 170 אלף שקל – כן, בזמן שהתעסקתם עם הקוטג', המספר הזה הפך למחיר העדכני של טויוטה קורולה ויונדאי אלנטרה – לא פלא שמרבית הרוכשים מוצאים את דרכם למגרשי היד השנייה, אתרי הטרייד אין, חצרות המסחר במכוניות משומשות או איך שתרצו לקרוא לזה. כי בינינו, למה לשלם 100 אלף שקל על משפחתית קומפקטית משומשת בת שלוש שעברה תחת הידיים של אבי מהנהלת חשבונות וגם תחת אלו של אשתו ושלושת בניו הפרועים, כשבאותו מחיר בדיוק אפשר לקבל את מי שפעם כונתה "מכונית מנהלים" ושימשה את המנהל של המנהל של אבי, ורק אותו, כי היו עוד שתי מכוניות קטנות בבית?

תראו, זה לא סוד ענק, ובכל זאת מרבית הרוכשים פשוט בוחרים להתעלם מהעובדה המשמחת הבאה: בערך 20 מטר מהמקום שבו עומדות זו לצד זו משפחתיות סטנדרטיות, בצבע לבן עם ריפוד בצבע חום במבה, יש מבחר לא רע של האחיות הגדולות והיקרות במקור שלהן. דגמים אטרקטיביים, גם בתקציב של חמש ספרות, ובנות חמש פלוס מינוס. לא תרנגולות אביביות אמנם, אבל כאלה שבקושי החלו לדגדג את גיל הבגרות. וכולן יציעו הרבה יותר מהמשפחתית הרגילה שיש לשכן, עם יתרונות ברורים עבור ערימת הילדים שמאחור בנסיעות ארוכות, באבזור עבור אבא אמא וביצועים עבור מי משניהם שמחזיק בהגה כי האחר לקח על עצמו להשקיט את חבורת הצווחנים. וגם יותר נוח בהן, והפוזה בכלל יותר מרשימה. לטעמנו, השאלה אינה למה לא, אלא במי מהן לבחור.

טויוטה קאמרי

עם יותר מ-21 מיליון יחידות שעלו על כבישי העולם מאז הוצגה בתחילת שנות ה-80, הקאמרי היא אחת המשפחתיות גדולות הוותיקות והפופולריות בעולם, בעיקר  באמריקה. הדור שהגיע לארץ באמצע 2018 הציג מראה מודרני בהרבה משל קודמיו, לצד מערכות בטיחות אקטיביות ויחידת הנעה היברידית. הביצועים טובים למדי, אבל צריך להתרגל לתיבת ההילוכים הרציפה והקולנית לעיתים. הקאמרי נוחה וחסכונית ומאוד מאובזרת, בעיקר בגרסת XLE הבכירה.

רק שימו לב: לא מעט קאמרי הגיעו ארצה ביבוא אישי ולכן הן לא זכאיות לתוכנית האחריות המורחבת שמציעה היבואנית (בתשלום נפרד) לסוללות של המערכת ההיברידית, עד ל-12 שנים מיום העלייה על הכביש. גם מפרט האבזור והבטיחות עשוי להיות שונה בדגמים אלו. אבל בסך הכל, זו אחת מהקניות היותר מומלצות למשפחה החכמה.

  • מחירון: מ-94 אלף שקל ל-2019
  • מנוע: 2.5 ליטר בנזין וחשמל, 208 כ"ס
  • תמסורת: רציפה, הנעה קדמית
  • למה כן: נוחות נסיעה, צריכת דלק, מערכות בטיחות, וגם בגלל שאתם מעדיפים להשקיע בקרנות סולידיות ולא במניות ספקולטיביות
  • למה לא: בידוד רעשים, תיבת הילוכים, מרווח ראש מאחור

יונדאי סונטה

הדור החדש (ולמעשה, הנוכחי) של הסונטה, עם המראה המאוד מרשים ורמת האיכות הגבוהה של יונדאי מודרניות, הגיע ארצה בסתיו של 2020. אבל מגבלת התקציב שהגדרנו כאן מותירה אותו מחוץ לתחום, שכן הוא עולה לפחות 125 אלף שקל. אם יש לכם את הכסף, זוהי עסקה טובה מאוד, אבל אנחנו מתמקדים באלה שיש להם קצת פחות בארנק. ולכן, זה מוביל אותנו לסונטה הקודמת, האפרורית במקצת בדגמים שלאחר מתיחת הפנים.

כמו במקרה של הקאמרי, זו מכונית היברידית שמיועדת בעיקר לשוק האמריקאי. ובהתאם היא מציעה מרווח נדיב לנוסעים, נסיעה רכה יחסית ושפע של אבזור, עם יתרון (לא מוחץ) לגרסת ה"לימיטד" הבכירה. שימו לב שמרבית המכוניות שווקו כאן עם מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית, ולומר עליה שהיא לא מזדקנת בכבוד יהיה סוג של אנדרסטייטמנט.

  • מחירון: מ-98 אלף שקל ל-2019
  • מנוע: 2.0 ליטר בנזין וחשמל, 193 כ"ס
  • תמסורת: אוטומטית 6 הילוכים, הנעה קדמית
  • למה כן: נוחות נסיעה, צריכת דלק, אבזור ובגלל שהמראה האנונימי יחסוך את הרכילות המרושעת של השכנים על "הפזרנות המוגזמת" שלכם
  • למה לא: עיצוב, תא מטען, מערכת מולטימדיה

מאזדה 6

מאזדה 6

אחת המכוניות הוותיקות בקטגוריה ובעבר להיט מכירות היסטרי, וכזו שמשווקת למעלה מעשור בשינויים זניחים בלבד. בשנה הבאה היא תוחלף בדור חדש עם הנעה חשמלית, אבל בשוק המשומשות יש למאזדה 6 עוד כמה שנים טובות לתת עם המתכון המסורתי. והוא מאוד שונה מזה של המכוניות הקודמות ברשימה: ה-6 לא ממש חסכונית, לא ממש נוחה בעיר וגם לא ממש מרווחת מאחור.

אבל יש לה יכולת דינמית שאין למרבית בנות הקבוצה שלה, ובגרסת 2.5 ליטר היא גם די ביצועיסטית. מה שלא ניתן לומר על ה-2.0 ליטר הנפוצה יותר. לשתיהן תא נוסעים איכותי ומאובזר, מוניטין אמינות מוצלח ומחירים נוחים שיאפשרו לכם לרכוש אחת חדשה יחסית. ותבדקו אותנו, ייתכן שזו המשפחתית של מאזדה שאתם באמת צריכים לקנות. כי ה-3 קטנה מדי, וה-5-CX יקרה מדי.

  • מחירון: מ-88 אלף שקל ל-2020
  • מנוע: בנזין, 2.0 ליטר, 165 כ"ס
  • תמסורת: אוטומטית 6 הילוכים, הנעה קדמית
  • למה כן: יכולת דינמית, איכות חומרים, מוניטין, וגם כי היא יותר איכותית מרוב המשפחתיות הקומפקטיות הנמצאות קטגוריה מתחת, והיא לא יקרה מהן בהרבה, אם בכלל
  • למה לא: מרווח מאחור, צריכת דלק, נוחות בעיר

ניסאן אלטימה

ניסאן אלטימה

עוד יפנית לאמריקאים. אבל בשונה מטויוטה קאמרי, היא שומרת על מנוע בנזין רגיל וזללן יחסית. מצד שני, היא גם נמכרת במחיר זול משמעותית שיפצה אתכם על צריכת הדלק הגבוהה. האלטימה גדולה למדי, עם יופי של מקום מאחור ומפרט אבזור עשיר, בדיוק כמו שאוהבים ביבשת החדשה. אבל היא הולכת קצת רחוק עם כיול מתלים סופר אמריקאי, שמשמעותו נוחות סבירה בעיר, אבל נדנודים תכופים על המתלים מחוץ לעיר, בעיקר במהירות גבוהה יחסית.

ואל תבנו על המנוע הגדול: הביצועים בו רק סבירים, לא יותר. כמו בקאמרי, גם כאן יש תיבת הילוכים רציפה אם כי היא טובה יחסית לבנות מינה. ועוד עניין חשוב: גרסת הבסיס (SV) מצוידת במפרט חלקי בלבד של מערכות בטיחות אקטיביות. אם כבר, לכו על ה-SL הבכירה.

  • מחירון: מ-88 אלף שקל ל-2021
  • מנוע: 2.5 ליטר בנזין, 188 כ"ס
  • תמסורת: רציפה, הנעה קדמית
  • למה כן: נוחות במהירות נמוכה, מחיר וגם כי היא מרווחת כמעט כמו סקודה סופרב, אבל עולה הרבה פחות
  • למה לא: צריכת דלק, התנהגות כביש, נוחות במהירויות גבוהות, תא נוסעים, וגם מכיוון שאת המחיר הנמוך שנובע מסחירות לא מרשימה תפגשו גם כשתרצו למכור אותה

סקודה סופרב

המכונית שהפכה לאמת מידה בקטגוריה, ולבחירה הראשונה של מנכ"לים, שרים בממשלה, נהגי מוניות, שוטרי תנועה ועוזרי קבלן בפרויקטי תמ"א. לסופרב יש רשימה ארוכה של מעלות שמצדיקה את הבחירה בה, ואת העובדה שסקודה החליפה אותה רק עכשיו, אחרי עשור, בדגם עדכני אך עם שינויים זניחים. בראש ובראשונה בגלל מרחב עצום מאחור ותא מטען שיכול להכיל איזה סופר מיני קטנה. וגם בגלל שיש לה מגוון רחב של יחידות הנעה. וגם כי היא ממש נוחה כמעט בכל תוואי נסיעה שתבחרו.

אבל הנה החסרונות, ובראשם סביבת נהג פשוטה עד מיושנת, וביצועים פושרים במנוע 1.5 ליטר. על הראשון עוד אפשר לסלוח, ואת השני אפשר לפתור באמצעות בחירה בגרסה חזקה יותר, גם אם יקרה הרבה יותר. הביקוש לסופרב ערני, ודגמים שמורים נמכרים בקלות במחירים גבוהים יחסית.

מחירון: מ-91 אלף שקל ל-2020

מנוע: 1.5 ליטר בנזין מוגדש, 150 כ"ס

תמסורת: כפולת מצמדים 7 הילוכים, הנעה קדמית

למה כן: מרווח מאחור, תא מטען, נוחות נסיעה, צריכת דלק, וגם כדי להרגיש כמו שר בממשלה, או לפחות כדי שהילד מאחור ירגיש ככה

למה לא: ביצועים במנוע הקטן, סביבת נהג, וגם כי יש מצב שאתם אולי לא מעוניינים בתדמית המפוקפקת שהיא מעוררת

פולקסווגן פאסאט

פולקסווגן פאסאט

אף על פי שסקודה ממוצבת לכל הדעות מתחת לפולקסווגן בהיררכיה של הקונצרן הגרמני, הפאסאט קצת במפתיע זולה מהסופרב. אם תבחרו בה אמנם תקבלו מושב אחורי שאינו מרווח באופן קיצוני, וגם תא מטען סביר עם מבנה ארבע דלתות מסורתי. אבל יחידות ההנעה כאן זהות, והמחירים האטרקטיביים מאפשרים שדרוג זול יחסית לגרסת 2.0 ליטר הזריזה יותר.

בנוסף, נוחות הנסיעה בפאסאט מצוינת ובידוד הרעשים אפילו טוב מזה של האחות לבית סקודה. בקיצור, אם אתם יושבים מלפנים ולא מאחור, זו עסקה לא רעה בכלל.

  • מחירון: מ-83 אלף שקל ל-2020
  • מנוע: 1.5 ליטר בנזין מוגדש, 150 כ"ס
  • תמסורת: כפולת מצמדים 7 הילוכים, הנעה קדמית
  • למה כן: איכות חומרים, נוחות נסיעה, בידוד רעשים, וגם כי הסופרב הפכה המונית מדי, והילדים שלכם יסתדרו מצוין גם במושב האחורי של הפאסאט
  • למה לא: עיצוב, אבזור, ביצועים

פיג'ו 508

פיז

הדור השני של המשפחתית הגדולה לבית פיג'ו לא זכה כאן להצלחה, אך מי שיתגבר על הדעות הקדומות ימצא מכונית מרשימה במחיר אטרקטיבי. העיצוב עדיין יוצא דופן, מבחוץ ובעיקר מבפנים, עם קוקפיט ייחודי לנהג וגלגל הגה קטן מדי. מצד שני, נוחות הנסיעה מצוינת, התנהגות הכביש מהנה והביצועים טובים בגרסת ה-180 כ"ס הנפוצה, ומצוינים בגרסת ה-GT עם 225 כ"ס. החל מ-2021 יש גם גרסה היברידית נטענת, אך זו תהיה עדיין יקרה מדי למסגרת שהקצבנו.

ויש גם חסרונות, כמובן: העיצוב דמוי הקופה בא על חשבון שדה הראייה ומרווח הראש מאחור, תיבת ההילוכים איטית והנדסת האנוש מתסכלת. אה, והיא נראית ממש טוב.

  • מחירון: מ-87 אלף שקל ל-2020
  • מנוע: 1.6 ליטר בנזין מוגדש, 180 כ"ס
  • תמסורת: אוטומטית 8 הילוכים, הנעה קדמית
  • למה כן: עיצוב, נוחות, התנהגות כביש וגם כי אתם יכולים להרשות לעצמכם מכונית מיוחדת, נוחה ומהנה, אז למה להיות כמו כולם?
  • למה לא: מרווח מאחור, הנדסת אנוש, שדה ראייה וגם כי בסוף כמעט כולנו רוצים להיות כמו כמעט כולנו

שברולט מאליבו

שברולט מאליבו

אם אתם אוהבים את הסגנון האמריקאי הקלאסי, נראה שהיפניות ברשימה יתאימו לכם יותר מאשר השברולט הזו. המאליבו בדור האחרון שלה בחרה בסגנון צנוע משהו, עם מנוע בנזין מוגדש קטן וחסכוני (יחסית לשברולט), כיול מתלים בסגנון אירופי ועם מושב אחורי מרווח, אך לא בצורה יוצאת דופן. בקיצור, למדה דבר או שניים מאופל אינסיגניה שחולקת איתה פלטפורמה.

אבל למרות העיצוב הכוחני משהו, זו לא מכונית שמותירה אחריה רושם. יחידת ההנעה אנמית, בעיקר בגלל התיבה הרציפה, ולמעשה אין אף סעיף שניתן לומר שהיא מצטיינת בו, למעט מחירי השוק הנמוכים.

  • מחירון: מ-90 אלף שקל ל-2020
  • מנוע: 1.5 ליטר בנזין מוגדש, 163 כ"ס
  • תמסורת: רציפה, הנעה קדמית
  • למה כן: עיצוב, נוחות, מושב אחורי וגם בגלל התדמית האמריקאית והמאפיינים המאוד לא אמריקאים
  • למה לא: איכות חומרים, יחידת הנעה, תא מטען, וכי חוץ מהתדמית האמריקאית היא לא מרשימה באף פרמטר

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה