
ב-Pearl, האלבום האחרון (והטוב ביותר בקריירה הקצרצרה שלה, שיצא לאחר מותה), ג'ניס ג'ופלין ביקשה מאלוהים שיקנה לה מרצדס בגלל שכל החברים שלה נוהגים בפורשה. הזמרת רק שכחה לציין בפני היושב במרומים שגם לה יש פורשה בחניה. ולא סתם פורשה כסופה אלא 356 בגרסה פתוחה שנצבעה בצבעים פסיכדליים (בכל זאת, סיקסטיז). על מלאכת הצביעה שעלתה 500 דולר הופקד דייב ריצ'רדס, פועל במה שליווה את ג'ופלין ואת להקת ביג בראדר קומפני. לאחר מותה של ג'ופלין המכונית נשארה בחזקת משפחתה עד 2015, ואז נמכרה במכירה פומבית תמורת 1.2 ליש"ט. היום היא שווה הרבה יותר.

זה עדיין קצת מצחיק שהאיש ששר בראשית הסבנטיז על שאיפתו להיות גיבור מעמד הפועלים, התגורר במהלך חייו הקצרים באחוזה מחוץ ללונדון (ובהמשך בדירת יוקרה בניו יורק), והיה גם הבעלים הגאה של רולס רויס פנטום V בין היתר. כדי שלנון לא ירגיש כמו עוד לורד בריטי חמור סבר, הוא צבע אותה בצהוב בולט והוסיף ציורים פסיכדליים. אם תרצו, זו הייתה גרסת הכביש שלו לצוללת הצהובה של הביטלס. כשלנון הגיע פעם אחת עם הרכב המאוד בולט הזה לכיכר פיקדילי בלונדון הוא חטף צעקות מכמה עוברי אורח על מה שעולל לרכב, ודי נהנה מכל הסיפור. ואפרופו הביטלס, חבר אחר בלהקה – וכנראה חובב הרכב הכי גדול בה, ג'ורג' האריסון – נהג באותם ימים באייקון מוטורי בריטי אחר: במיני מיינור אדומה, גם היא עם נגיעות פרחוניות ופסיכדליות, כמובן.

כשאתה חתום על אופרות רוק בומבסטיות כמו Tommy ו-Quadrophenia (באמצע תוכננה עוד אחת – Lifehouse שנגנזה ובסיסה שימש לאלבום המופת Who's Next), הגיוני שתהיה לך גם מכונית מרשימה. ולפיט טאונסנד, הגיטריסט והאדריכל של המי, הייתה אחת שכזו – מרצדס 600 Pullman. מהלימוזינה השחורה הזו בעלת שש הדלתות יוצרו רק 124 חתיכות, ובין אלו שזכו לשבת במושב האחורי המפנק שלה היו טיפוסים הרבה פחות חיוביים מטאונסנד, כמו אידי אמין, קים ג'ונג איל וסדאם חוסיין. אבל המרצדס הזו הייתה החלום המוטורי של הגיטריסט של המי והוא חסך במשך חמש שנים עד שזכה להגשים אותו.

הכינוי שהודבק לאלוהי הגיטרה אריק קלפטון עוד בסבנטיז היה Slow Hand. אבל כשזה הגיע לנהיגה הוא הקפיד לשבת מאחורי ההגה של המכונית הכי מהירה שהוא יכול היה להרשות לעצמו. לקלפטון יש כמה מכוניות פרארי קלאסיות באוסף שלו, אבל ב-2012 הוא הגשים את הפנטזיה של לא מעט חובבי רכב – כשפנה לפרארי עם בקשה שתייצר עבורו מכונית. ה-SP12 EC של קלפטון היא מחווה ל-512BB האיקונית, והיא מבוססת על גרסה יפה לא פחות של מכונית הספורט ממרנלו – 458 איטליה. בתמורה לתענוג האדום הזה קלפטון רשם צ'ק על סך 3 מיליון ליש"ט.

ניל יאנג תמיד היה קצת עקשן. כשספוטיפיי הרגיזה אותו עם הפודקאסט של ג'ו רוגן בימי הקורונה – הוא שלף את המוזיקה שלו משם. כשהוא לא היה מרוצה מהסאונד שהציעו נגני ה-MP3 הראשונים (ואפשר להבין למה) הוא הלך ופיתח אחד לבד (שהיה יקר ונכשל). גם כשזה מגיע לעולם הרכב – יאנג מעדיף לעשות דברים קצת אחרת. לפני כמה שנים הוא החליט להסב את הלינקולן קונטיננטל מודל 1959 שלו לרכב היברידי וידידותי לסביבה. השם שיאנג בחר לפרויקט היה LincVolt והתענוג הירוק הזה עלה לו כמיליון דולר. ה-LincVolt מתגאה באחוזי פליטה דומים לשל טויוטה פריוס, שיאנג היה יכול לקנות בערך 25 כמוה בתקציב הפיתוח של LincVolt, ועדיין היה נשאר לו עודף.

אף שמוריסי הוא אחד מאייקוני המוזיקה הגדולים שיצאו מבריטניה, האיש שהיה פעם הסולן של הסמית'ס מחזיק ברכב מאוד איטלקי – פיאט 500 Giardiniera. מדובר בגרסה המוגדלת של הפיאט 500 המיתולוגית שיוצרה בין השנים 1960-1975. אפשר להבין מדוע מוריסי – צמחוני אדוק תומך ישראל ידוע, ואיש עם הרבה סטייל – הלך על הפיאט הזו. כשאתה מתגורר בעיר צפופה כמו רומא, הגיוני שתתנייד בה בקלאסיקה שמגיעה מארץ המגף.

אפשר להתווכח האם הפו פייטרס היא אחת מלהקות הרוק הגדולות בדורנו (היא לא), אך על כך שהמנהיגה, דייב גרוהל, הוא האיש הכי מתוק בתעשיית המוזיקה אין עוררין. הנשמה הטובה של גרוהל מתגלה מחדש בכמעט כל הופעה שעורכת הלהקה שלו, ובעצם גם ברכב שלו – פורד פלקון ואן אדום לבן ושמור מאוד מודל 1965. כשגרוהל איתר את הוואן הזה במדבר אריזונה הוא היה במצב פחות מושך – עם גלגל חסר ועוד שלושה צמיגים מפונצ'רים. אבל הוא קלט את הפוטנציאל ושלח את הגרוטאה לסדנה בקליפורניה למקצה שיפורים מקיף, שכלל גם הכנסת מנוע 8V.

כשאתה אחד מכוכבי ההיפ הופ המצליחים בעולם הגיוני שתוכל לקנות איזה רכב שתרצה. וכשזה מגיע לדרייק מדובר באחת מהמכוניות היותר יפות ויקרות שיוצרו. הוויירון השחורה שלו (Sang Noir, "דם שחור" בשמה המלא) היא מחווה לבוגאטי 57S Atlantic משנות ה-30 של המאה שעברה. תמורת התענוג הבאמת יפהפה הזה, שיוצרו ממנו רק 12 יחידות, דרייק שילם 2.2 מיליון דולר. זה אולי נשמע הרבה מאוד כסף, אך מתחת לחזות הנאה יש מנוע W16 בנפח 8 ליטר שמפיק 1,001 כ"ס ומביא את דרייק מאפס למאה תוך 2.5 שניות. המהירות המרבית שהוויירון הזו מסוגלת להגיע אליה היא 407 קמ"ש.