דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לא אוטובוס, לא רכבת: הקו הכחול מגיע למרכז הארץ

Getting your Trinity Audio player ready...

בוקר ישראלי טיפוסי: מאות אלפי נהגים יושבים שעות בפקקים, מביטים בעבודות המטרו והרכבת הקלה וחולמים על נסיעה נוחה, מהירה ושקטה בתחבורה הציבורית. אלא שעד שהפרויקטים הגדולים יושלמו יחלפו עוד שנים רבות, וגם אז לא כל עיר ושכונה ייהנו מהם. כאן נכנס לתמונה פתרון הביניים שמקדמת נתיבי איילון - מערך ה-BRT, ראשי תיבות של Bus Rapid Transit.

אלעד סואיסה, סמנכ"ל הרשת המטרופולינית בנתיבי איילון, מספר כי מדובר במערכת שממוקמת בין אוטובוס לרכבת: "הכלי ארוך יותר, נוח יותר לנסיעה, בדרך כלל חשמלי, עם קיבולת של 150-200 נוסעים. הוא נוסע בנתיב מופרד לחלוטין מרכב פרטי, מקבל עדיפות ברמזורים ומאפשר לנהל את השירות באמינות גבוהה. החוויה שאנחנו מכוונים אליה היא חוויה של רכבת קלה".

לדבריו, מעבר לנוחות, המערכת צפויה להחזיר את האמון בתחבורה הציבורית: "הציבור מתוסכל מחוסר היכולת להסתמך על זמני הגעה. אם נוכל להבטיח אמינות - שנוסע יידע שהקו מגיע בזמן - נצליח לגרום לרבים לעזוב את הרכב הפרטי".

כבר היום נמצאים בביצוע שני פרויקטים גדולים: הקו הכחול, שיחבר בין רחובות וקריית עקרון לתל אביב דרך נס ציונה וראשון לציון, והקו החום שיחבר בין לוד, רמלה, באר יעקב וראשון לציון. "כל אחד מהקווים צפוי להסיע מעל 100 אלף נוסעים ביום", אומר סויסה. "עלות ההקמה היא כחצי מעלות רכבת קלה, ומשך הביצוע קצר בהרבה - כשלוש שנים".

ומה בעתיד? "אנחנו מתכננים הארכה של הקווים ליישובים נוספים, כמו יבנה ונתניה, ובוחנים פרויקטים נוספים בצפון ובמזרח הארץ. כל תשתית BRT היא גם הכנה לרכבת קלה בעתיד, אם וכאשר הביקושים יגדלו".

סויסה מודה שבטווח הקצר הפרויקטים גורמים להפרעה משמעותית במרחב העירוני, אך מאמין שהחזון ינצח: "כמו ברחוב יפו בירושלים - מהלך שנתפס בלתי אפשרי והפך להצלחה אדירה - גם כאן התושבים ירוויחו מערכת אמינה שתאפשר להם לנוע בנוחות ובזמן".

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 23 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה