עם עשרות מותגים חדשים ששטפו את ישראל, הצרכן מתקשה להבדיל בין סמלים. אנשי פרסום ושיווק מנסים להבין איך בונים נאמנות למותג, מה מייחד את השחקנים הסינים החדשים ואיך מתמודדים עם שוק שבו הכול פתוח, אבל הבלבול רק גובר
שוק הרכב בישראל רותח: הנעות חשמליות והיברידיות מחליפות בהדרגה את מנועי הבנזין, ובחסות המהפכה הגיעו ארצה עשרות מותגים חדשים הצטרפו וחלקם כבר כבשו את צמרת המכירות. בתוך השפע הזה הצרכן לא תמיד מזהה את הסמל ברמזור, ובענף השיווק נדרשים לענות על השאלה - איך בונים מותג חדש בעידן של בלבול והצפה במידע?
אסי יריב, מנכ"ל ובעלים של משרד הפרסום צדר-יריב, מתאר שוק שיצא מאיזון: “היום יש קרוב ל-80 מותגים, מתוכם 40 שהצרכן בכלל לא מכיר. זה מייצר שוק עם נאמנות מותגית נמוכה מאוד, ומחייב את היבואנים להשקיע הרבה יותר בפרסום ובמיתוג. כרגע כולם מוכרים בעיקר טכנולוגיה ותמורה לכסף, אבל לאורך זמן זה לא יחזיק - חייבים לבנות מותג עם קשר רגשי לצרכן, אחרת מי שלא יחזק את עצמו פשוט ייעלם.”
מורן דאי, סמנכ"לית שיווק ודיגיטל בקבוצת סמלת, מסבירה כיצד משלבים בין מותגים ותיקים לחדשים: “בסובארו או ג'יפ אנחנו רואים נאמנות חזקה של לקוחות שחוזרים שוב ושוב לדגמים חדשים,. אבל במותגים חדשים כמו הונגצ'י וליפמוטור צריך להוכיח יציבות - להסביר שהיצרן גדול וחזק, שהיבואן המקומי נותן שירות ותשתיות, ולבנות בידול דרך חוויה, קהילה ותוכן. אנחנו עובדים בזה מאוד מאוד קשה ומנסים לבדל את המותג כדי לייצר ערך מוסף אמיתי.
“למכור מוצר זה לא מה שמחזיק לאורך זמן", מוסיפה הילה אריאל, סמנכ"לית השיווק של זיקר. "צריך להבין איפה כואב לצרכן ואיך נותנים לו ערך. זיקר פועלת בעולם הפרימיום טק, ואנחנו בונים חוויה שמבוססת על קהילה וקשר ישיר עם הלקוחות. אפילו גילינו קהלים שלא ציפינו – מבוגרים שמקטינים רכב ועוברים לחשמל בגלל הנוחות והטכנולוגיה. זה שינה לנו את כל הגישה.”
איציק שאשו, כתב ידיעות אחרונות ואיש קריאייטיב, מזכיר שהציפיות מהפרסום גבוהות לא פחות: “הצרכן הישראלי לא מתבלבל - הוא מבדיל בין פולקסווגן ליצרן חדש, אבל הוא גם פתוח לנסות. השאלות השתנו - פעם שאלו על צריכת דלק, היום השאלה הראשונה היא טווח נסיעה. זה אתגר עצום למותגים חדשים: מצד אחד להציע מחיר ותמורה, מצד שני לייצר ייחוד. כמו בני יהודה בכדורגל - אתה לא הכי מצליח או עשיר, אבל אתה מיוחד. זה הכיוון שמותג חדש חייב לקחת.”
מאשר את הכתוב לגבי זיקר , אכן עברנו לרכב חשמלי בגודל מתאים לנו עם בטיחות מכסימלית לגיל שלנו , ואם מעט שאיפה לחדשנות אבל לא יותר מידיי מסובכת ובטיחות לך על זה
העם מטומטם והעם משלם ומשלם על מותגי רכב עם שמות הזויים !!! העיקר שיהיה טאבלט ברכב ועולה 200 אלף שקל !!!! אם אתם אוהבים מסכים גדולים תקנו לבית מסך 100 אינטש בפחות מ6000 שקל תהנו יותר בסלון בבית . ולא בפקקים .. ושלא יעבדו עליכם !!!
הטרנד הטיפשי הזה יחלוף. במקום לעסוק באיך לדחוף עוד חשמליות חדשות תבינו מה לעשות עם המשומשות שנתקעתם איתן עם טכנולוגיה עתיקה בת שנה. פרייאר מי שקונה את החרא הזה.
הכי הרבה יצרנים בעולם רק מה פה שכחו שאם אתה קונה מיצרן שלא שמעתה עליו אז סביר לומר גם שאין לו בעתיד חלקי חילוף ומוסכים מורשים וסביר גם שלא יחזיק הרבה שנים בתור מותג . רוצים לקנות רק מהגדולים ששומעים עליהם
עדיין רכבים סיניים שהם זולים יחסית, לא הוכיחו את עצמם בעולם. עדיין יש פער ניכר באיכות , בבטיחות ובגימור של רכב גרמני או יפני אל מול הרכב הסיני. כשהרכב הוא חדש לא רואים את הבעיות דיצוצו בעתיד ולך תדע האם היבואן בכלל ימשיך לתת שירות.