דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

80 מותגים, צרכן אחד: כך משווקים רכב לצרכן מבולבל

Getting your Trinity Audio player ready...

שוק הרכב בישראל רותח: הנעות חשמליות והיברידיות מחליפות בהדרגה את מנועי הבנזין, ובחסות המהפכה הגיעו ארצה עשרות מותגים חדשים הצטרפו וחלקם כבר כבשו את צמרת המכירות. בתוך השפע הזה הצרכן לא תמיד מזהה את הסמל ברמזור, ובענף השיווק נדרשים לענות על השאלה - איך בונים מותג חדש בעידן של בלבול והצפה במידע?

אסי יריב, מנכ"ל ובעלים של משרד הפרסום צדר-יריב, מתאר שוק שיצא מאיזון: “היום יש קרוב ל-80 מותגים, מתוכם 40 שהצרכן בכלל לא מכיר. זה מייצר שוק עם נאמנות מותגית נמוכה מאוד, ומחייב את היבואנים להשקיע הרבה יותר בפרסום ובמיתוג. כרגע כולם מוכרים בעיקר טכנולוגיה ותמורה לכסף, אבל לאורך זמן זה לא יחזיק - חייבים לבנות מותג עם קשר רגשי לצרכן, אחרת מי שלא יחזק את עצמו פשוט ייעלם.”

מורן דאי, סמנכ"לית שיווק ודיגיטל בקבוצת סמלת, מסבירה כיצד משלבים בין מותגים ותיקים לחדשים: “בסובארו או ג'יפ אנחנו רואים נאמנות חזקה של לקוחות שחוזרים שוב ושוב לדגמים חדשים,. אבל במותגים חדשים כמו הונגצ'י וליפמוטור צריך להוכיח יציבות - להסביר שהיצרן גדול וחזק, שהיבואן המקומי נותן שירות ותשתיות, ולבנות בידול דרך חוויה, קהילה ותוכן. אנחנו עובדים בזה מאוד מאוד קשה ומנסים לבדל את המותג כדי לייצר ערך מוסף אמיתי.

“למכור מוצר זה לא מה שמחזיק לאורך זמן", מוסיפה הילה אריאל, סמנכ"לית השיווק של זיקר. "צריך להבין איפה כואב לצרכן ואיך נותנים לו ערך. זיקר פועלת בעולם הפרימיום טק, ואנחנו בונים חוויה שמבוססת על קהילה וקשר ישיר עם הלקוחות. אפילו גילינו קהלים שלא ציפינו – מבוגרים שמקטינים רכב ועוברים לחשמל בגלל הנוחות והטכנולוגיה. זה שינה לנו את כל הגישה.”

איציק שאשו, כתב ידיעות אחרונות ואיש קריאייטיב, מזכיר שהציפיות מהפרסום גבוהות לא פחות: “הצרכן הישראלי לא מתבלבל - הוא מבדיל בין פולקסווגן ליצרן חדש, אבל הוא גם פתוח לנסות. השאלות השתנו - פעם שאלו על צריכת דלק, היום השאלה הראשונה היא טווח נסיעה. זה אתגר עצום למותגים חדשים: מצד אחד להציע מחיר ותמורה, מצד שני לייצר ייחוד. כמו בני יהודה בכדורגל - אתה לא הכי מצליח או עשיר, אבל אתה מיוחד. זה הכיוון שמותג חדש חייב לקחת.”

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 18 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה