התכניות של סוזוקי: היפנים מתכננים להרחיב את היצע דגמי הביניים עם שני דגמים חדשים שהם למעשה אופנוע טורינג אחד: GSX-8T ו-GSX-8TT. שניהם צפויים להיחשף לראשונה בתערוכת EICMA הקרובה (תחילת נובמבר), ולהגיע לשווקים בשנת 2026. שני הדגמים יתבססו על פלטפורמת ה-776 סמ"ק המוכרת של החברה, אותה פגשנו כבר ב-GSX-8S (נייקד), GSX-8R (ספורט) ו-V- סטרום 800 (אדוונצ'ר).

השניים צפויים להציע חוויית רכיבה עם אוריינטציית טורינג-כביש, תחת קטגוריית "אול-ראונדר". במילים אחרות: ישיבה זקופה, שלדה ומבנה מוכווני טורינג עם חישוקי "17. בכך מחפשת סוזוקי להגדיל את ההיצע בפלח השוק הגדל של רוכבים המחפשים אופנוע נוח, שימושי וקל יחסית, אך ביצועיסט.
שני הדגמים ישתמשו באותו מנוע טווין מקבילי בנפח 776 סמ"ק שמגיע מה-GSX-8R, עם הספק זהה: 82 כ"ס ו-7.5 קג"מ. עם זאת, סביר שיוכנסו שינויים במיפוי וביחסי ההעברה כדי להתאים לאופי השונה.
לפי ההערכות, ה-8T יהיה הבסיסי, ואילו ה-8TT יהיה הבכיר, המאובזר והיקר יותר, עם מערכת אלקטרוניקה מתקדמת, משקף מתכוונן, חימום לידיות, ואף הכנה סטנדרטית מזוודות צד. בכך סוזוקי מכוונת למתחרים כמו ה-טרייסר של ימאהה, ה-800 טייגר ספורט של טריומף וה-F900XR של ב.מ.וו.
ה-GSX-8T צפויים להשתלב מתחת לדגם הדגל GSX-S1000GX במשפחת הטורינג של סוזוקי, ואולי אף לחלוק איתו קווים עיצוביים.
נורטון בדרך: מותג האופנועים הבריטי נורטון, שמצא עצמו כמו מותגים מוטוריים אחרים של הממלכה המאוחדת - לנד רובר, יגואר - בידיים הודיות (יצרנית האופנועים TVS), מתכנן להשיק סדרת דגמים חדשים בקטגוריות נפח בינוני וקטן. לפי ההערכות, האופנועים החדשים צפויים להגיע לשווקים בסוף השנה הנוכחית, אך נורטון עצמה שומרת על שתיקה. לפי דיווחים שמצאו עצמם בכל זאת בתקשורת המקומית, אחד הדגמים יכונה אלקטרה (Electra), שם היסטורי ביצרנית.

הדגם המקורי יוצר בשנות ה-60 של המאה הקודמת והיה חלק ממשפחת אופנועים קטני-נפח של נורטון, שכלל גם את ה-Jubilee, אופנוע בסיסי בנפח 250 סמ"ק עם מנוע טווין והספק של 16 כ"ס. ולצדו גם את ה-Navigator בנפח 350 סמ"ק והספק של 22 כ"ס.
למרות שכרגע האלקטרה הוא היחיד שמוזכר, נראה כי גם השמות האחרים יזכו לרנסנס במהלך השנה ה קרובה. אגב, יש מי שסבור כי ה-Electra החדש יהיה חשמלי, מהלך שיכול להתאים לרוח התקופה ולשם המפורש. האופנוע החשמלי היחיד שמיוצר כיום על ידי בעלת הבית ההודית הוא הקטנוע iQube, שמוצע עם סוללות 2.2 או 3.4 קוט"ש. אלא שברור כי אם וכאשר היא תעשה זאת עם יחידת כוח חזקה וסוללה גדולה יותר.
ראלי אלבניה שלה: רוכבות ישראליות ממשיכות לעשות חייל בחו"ל ואחרי אלונה בן נתן, עכשיו זו יעל קדשאי שסיימה את ראלי אלבניה הקשוח במקום הראשון בין הנשים ושמינית בדירוג הכללי מתוך 96 מתחרים.

קדשאי בת ה-31 רוכבת על אופנועי שטח מגיל 3, והספיקה להיות אלופת ישראל כמה פעמים במרוצי אנדורו וראלי, לצד הצלחה בתחרויות בחו"ל. כיום היא רוכבת על גאס-גאס 350 שהתאים לתוואי הקשוח והטכני במיוחד של אלבניה - ראלי שנמשך לא פחות משבעה ימים פלוס פרולוג.

היעד המרכזי של יעל הוא ראלי דאקר הבא. לפני שנתיים השתתפה באירוע היוקרתי אך נאלצה לפרוש בשלבים מאוחרים של המרוץ בעקבות תאונה. בהצלחה.