שואי ממציאה: יצרנית הקסדות היפנית המוערכת שואי (Shoei) חשפה לאחרונה פתרון חדשני להתמודדות עם אדים ושמש, מהבעיות היותר מציקות לרוכבי דו-גלגלי. עד היום מקובל היה לנסות ולמנוע את בעיית האדים בחורף בעיקר והשמש (בכל ימות השנה) באמצעים שונים. חלקם מוצלחים (משקף כהה נשלף) יותר, אחרים פחות (אוורור ייעודי). אבל פתרון אלקטרוני עוד לא נוסה למיטב ידיעתנו. בשואי מדווחים על תוסף-משקף אלקטרוני בשם e:DRYLENS, המיועד לדגמים מסוימים בלבד של הקסדות, אשר כולל מערכת הכהייה אלקטרונית. כזו שגם דורשת טעינה כדי לתפקד.

במשך שנים רבות הכרנו את פתרון ה-Pinlock (משקף נגד אדים שמולבש על המשקף המקורי) שסיפק לרוכבים מענה יעיל פחות או יותר נגד אדים, אך הרעיון החדש לא רק מונע הצטברות אדים, אלא גם משמש כמשקף שמש בעל דרגת כהות משתנה ונשלטת אלקטרונית באמצעות מתג, או באופן אוטומטי.
כפי שמרמזת האות “e” בשם, מדובר בהתקן אלקטרוני המבוסס על גביש נוזלי מתכהה שפותח במיוחד עבור שואי על-ידי חברת Dai Nippon Printing. מאחר ומדובר ברכיב פעיל, הוא זקוק לאספקת חשמל והטעינה בו מתבצעת באמצעות חיבור USB-C. לפי נתוני היצרן, טעינה מלאה מספיקה לכ-20 שעות שימוש, וזמן הטעינה עומד על כשלוש שעות.
ה-e:DRYLENS תוכנן להתאים למשקפי CWR-F2 ו-CWR-F2R, מה שאומר שהוא רלוונטי למספר מצומצם של דגמי קסדות שואי. בשלב זה משווק המוצר ביפן בלבד.
רשמו את השם, איה ויינר: בת 14 מקיבוץ ניר דוד, וזכתה לאחרונה באליפות קטלוניה במוטוקרוס בקטגורית קטגוריית MX85 נשים, עד גיל 16. למרות גילה הצעיר, איה התחרתה בחמישה מתוך שישה מרוצים, ובכולם סיימה במקום הראשון בפער גדול מייתר המשתתפות (13 רוכבות). אליפות קטלוניה היא אחת משלוש אליפויות מוטוקרוס הנערכות בספרד (בנוסף לאליפויות מדריד וחבל הבאסקים) ומנוהלת על-ידי FCM – Federation Catalana de Motociclisme.

באליפות קטלוניה נהוג לקיים זינוקים משולבים, כאשר רוכבות MX85 מזנקות יחד עם הקטגוריה הפתוחה, רוכבות מבוגרות יותר (בערך גילאי 16–25) על אופנועים חזקים יותר (250 סמ״ק), כאשר הדירוג והפודיום נפרדים לכל קטגוריה. למרות פערי הגיל והכלים, היו מרוצים שבהם איה, שרוכבת על ימאהה yz85, סיימה במקום הראשון הכללי ותמיד ברביעייה הראשונה.
בעקבות ההישגים בקטלוניה, איה מתכוונת להשתתף בעונת 2026 באליפות ספרד הפתוחה, ליגה ארצית ברמה גבוהה משמעותית, עם רוכבות מכל רחבי המדינה וגם ממדינות שכנות, במטרה לצבור עוד ניסיון לקראת ההמשך. במקביל היא מתכננת להמשיך להתחרות בליגה הקטאלונית בקטגוריית הבנים.
איה זוכה לסיוע חלקי של אנשי מטרו-פריזבי בישראל כאשר עיקר הנטל הכספי והלוגיסטי נופל על הוריה. נזכיר כי ספורט היחידניים בישראל ובפרט המוטורי, אינו זוכה לסיוע מטעם משרד הספורט והרשויות, למרות שההשתתפות וההישגים האחרונים הם שגרירים מצוינים לספורט הישראלי בכלל ולמדינת ישראל בפרט.
האגדה חוזרת: סאן יאנג דיוק 125 נחשב בזמנו (לפני המון שנים) לאחד הקטנועים שהשפעתם ניכרה במיוחד על התחבורה העירונית וענף השליחויות. תחילה עם דיוק 150, דגם שזכה לתפוצה רחבה, ובהמשך סופר-דיוק 125 הפשוט יותר. במהלך כ-10 שנים שווקה הסדרה בכמה גלגולים ושמות שונים, מסופר-דיוק, לניו-דיוק ודיוק-קלאסיק. גרסת ה-125 התמקדה בפשטות תפעולית, עם עלויות אחזקה נמוכות, צריכת דלק מתונה ואמינות גבוהה.

הדגם החדש שומר על המאפיינים המוכרים, בהם פתח תדלוק קדמי, ומוסיף אבזור עדכני הכולל תאורת LED מלאה, מסך תצוגה צבעוני ומפתח קרבה (Keyless). הקטנוע מצויד במנוע חד-צילינדרי בהספק של 9.5 כ"ס. בגזרת הבטיחות יש ABS ו-TCS (בקרת אחיזה). על פי נתוני היצרן, שילוב המנוע עם מיכל דלק בנפח גדול מאפשר טווח רכיבה של עד כ-350 ק״מ בין תדלוקים.
בתחום הנוחות והשימושיות מציע הדיוק תא אחסון בנפח 37 ליטר מתחת למושב, סבל אחורי מובנה, שקע USB לטעינה ורצפה שטוחה המאפשרת תנוחת רכיבה נוחה. המחיר: 15.5 אלף שקלים.