דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו משיקה טילי שיוט, CF MOTO מצמיחה כנפיים

Getting your Trinity Audio player ready...

ב.מ.וו M1000R ו-M1000RR בישראל: ההיפר- מושק בגרסה מעודכנת עם מספר שדרוגים טכנולוגיים שמייחדים אותו מהדגם הקודם. המנוע עדיין בנפח ליטר עם 4 צילינדרים בשורה ו-209 כ״ס, אך כעת מבטיחה ב.מ.וו כי הוא עומד בתקנות פליטת המזהמים המחמירות יורו 5+. הדגם מצויד במצערת M עם מהלך קצר שאמור להעניק שליטה משופרת. מערכת בקרת אחיזה דינמית (DTC) משודרגת, כולל עדכון במצב Race המיועד לרכיבת מסלול. עיצוב האופנוע כולל פנס LED כפול עם הלוגו M וכנפונים בגוון שחור שמייעלים את כוח ההצמדה באזור הגלגל הקדמי.

גם הסופר-בייקר M1000RR עבר מספר שדרוגים. עדיין עם מנוע הבלךיטר המוכר שמייצר כעת 217 כ"ס (עוד 10 כ"ס). בין היתר באמצעות שסתומי טיטניום חדשים, תעלות יניקה ופליטה מעודכנות, ושסתומי מצערת גדולים יותר (52 מ"מ במקום 48 מ"מ). המערכת הדינמית לבקרת האחיזה (DTC) שודרגה ומבוססת על חיישנים חדשים שמספקים נתונים גם על זווית הכידון וזווית הטיה. בנוסף הוא מצויד ב-ABS Pro עם יכולת בלימה משופרת במצבי הטיה. המצערת מאפשרת זווית פתיחה קטנה שמפחיתה את העומסים על מפרק כף היד , ונוסף מצב Slick המאפשר שימוש בצמיגי סליקס למסלול. המערכת כוללת גם בקרת החלקה בבלימה, השולטת על מידת ההחלקה בבלימה, בעיקר בכניסה לפנייה.

בגזרת העיצוב, הדגם מציע פרינג קדמי חדש, מגן רוח מעודכן וכנפוני M מקרבון שמסייעים ביציבות ובמניעת התרוממות הגלגל הקדמי במהירויות גבוהות. המהירות המרבית נשארת על 314 קמ"ש כפי שהיה בדגם הקודם, אך השדרוגים האווירודינמיים תורמים ליציבות טובה יותר בזמן רכיבה, כך על פי ב.מ.וו. בדומה לדגם היוצא, ה-M1000RR החדש מגיע לישראל כחלק מחבילת M Competition בצבע שחור מטאלי. מחיר: R מתחיל ב-211 אלף שקלים, RR ב-299 אלף שקלים.

ווג בבגדי ספורט: היצרנית חושפת את ה־RR500S, אופנוע ספורט חדש עם ארבעה צילינדרים בטור ונפח של 475 סמ"ק, ומצטרפת בכך לגל החדש של אופנועים קטני נפח שמבטיחים חוויה של "אופנוע אמיתי", רק בלי תג המחיר או הביטוח של אופנועי ליטר. נזכיר רק כי בשלב זה מדובר בכלי שמיועד רק לשוק הסיני. היא מפיק 76 כ"ס ב-12,500 סל"ד, עם קו אדום שמטפס ל־14,000 סל"ד. לפי החברה, 80% מהמומנט מגיע כבר מ-5,000 סל"ד, נוח לרכיבה רגועה.

לשלדת הפלדה מחוברים זרוע אחורית מאלומיניום ומזלג קדמי הפוך. בסיס הגלגלים עומד על 138.5 ס"מ וזווית ההיגוי על 24 מעלות. הבלמים מגיעים עם קאליפרים של Nissin ו-ABS. גרסה משודרגת שתגיע בהמשך תכלול גם ABS בהטיה, חיישני לחץ אוויר וצנרת פליטה מטיטניום. המהירות המרבית? 219 קמ"ש לפי הנתונים הרשמיים. המחיר בסין עומד על בין 4,000 ל-4,500 דולר – וזה אולי החלק הכי מעניין באופנוע הזה. מאחורי האופנוע עומדת Loncin, יצרנית סינית ענקית שמריצה מנועים כבר שנים עבור BMW, כולל ה-F900R וה-F900XR. כלומר, יש גב טכני מוכח מאחורי הברזלים המעוצבים.

אגב, הוא אינו הסיני היחיד בנפח זה, אלא מצטרף לשוק צומח של אופנועים קטני נפח עם מנועים מרובי צילינדרים, ומתחרה ישירות בדגמים כמו ה-CFMoto 500SR וה-QJMotor SRK450RR, וגם ביפנים היקרים יותר דוגמת ה-ZX4-RR של Kawasaki וב-CBR500RR של הונדה.

עושה לעצמה כנפיים: CF Moto עובדת על מערכת מסיטי אוויר אקטיביים לטובת שיפור כוח ההצמדה, והגישה בקשה לרישום פטנט על מערכת שפורשת את המסיטים אוטומטית כאשר יש בהן צורך, ומקפלת אותן כאשר לא. לפי מסמך רישום של הפטנט, הכנפיים (winglets) מחוברות בצירים לגוף האופנוע, וכל אחת מהן מצוידת במנוע סרוו קטן (אקטואטור) הדוחף או מושך מוט שאחראי על פרישת או קיפול הכנפיים.

בפטנט מצוין כי במהירויות נמוכות או כאשר האופנוע עומד, הכנפיים יקופלו, כך שלא יפריעו למראה האופנוע. בטווח מהירויות של כ-60 עד 100 קמ"ש, הכנפיים נפרשות לתוך זרם האוויר כדי לייצר כוח הצמדה ולשפר יציבות. לפי הפטנט, הכנפיים עשויות להיות מפלסטיק או מסיבי פחמן (קרבון), בעוד שמנגנון הפריסה עשוי מאלומיניום או טיטניום לשמירה על חוזק ולהקטנת משקל.

נזכיר כי ב.מ.וו, דוקאטי ויצרנים נוספים כבר הטמיעו כנפיים במספר דגמים, אך זו הפעם הראשונה בה אנחנו רואים כוונות משמעותיות לייצור והטמעה של מסיטי אוויר אקטיביים. בעוד שהרעיון חדש יחסית בעולם האופנועים, במכוניות ספורט מודרניות הן הפכו כמעט לדבר שבשגרה.

בחודשים הקרובים צפויה CFMoto לחשוף אופנוע סופר-ספורט עם מנוע V4 בנפח ליטר והספק של למעלה מ-200 כ"ס. עד כה נחשף רק קונספט מעוצב לאופנוע הזה, אבל ייתכן בהחלט שהוא צפוי להיות זה שישיק באופן מסחרי את רעיון הכנפיים הנשלפות.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה