דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הרפתקה על שניים: סקירת אופנועי אדוונצ'ר בקטגוריית ביניים (פרק ב')

Getting your Trinity Audio player ready...

קלישאה ידועה אומרת שהחיים מלאים בפשרות, אי אפשר להמנע מהן, גם מהכואבות ביותר, כי אין דבר כזה שלמות. ובכן, כך גם עולם האופנועים בכלל, וקטגוריית האדוונצ'רים בפרט. למשל, בעבר ביטאו אופנועי אדוונצ'ר סוג של פשרה ברורה בדרך לרב-שימושיות. לא מרשים בכביש, לא מרשים בשטח, בתמורה ליכולת להתמודד עם התוואי הכפול באופן סביר לפחות.

זה היה פעם. היום, הפער בין אופנועי שטח טהורים לאופנועי אדוונצ'ר שיודעים לעשות הכל, קטן משמעותית. וכך גם בכל הנוגע לשהייה על האספלט. ומה שהפך את הפלא הזה לאפשרי הוא שילוב של טכנולוגיה מתקדמת ותכנון חכם.

החל במערכות IMU (מדידת אינרציה) שקוראות את תנועת האופנוע לכל כיוון, מתלים מתכווננים שמתאימים את עצמם לתנאי דרך ואפילו למשקל הרוכב עם או בלי מורכב, מסכי מידע גדולים שמעניקים שקיפות ומאפשרים שליטה טובה מאי פעם, ועד ל-ABS ובקרת אחיזה מתנתקות עם אפשרויות כיול שונות.

ונראה שקטגוריית הביניים - מ-500 סמ"ק פלוס ועד ליטר מינוס - הם הדוגמה הטובה ביותר לכך. מחד, הם לא יקרים, כבדים ומאובזרים לעייפה כמו אחיהם הגדולים שאותם נסקור בכתבה הבאה, מאידך הם לא האחים הקטנים בהם לתג המחיר (ובהתאם לכך האבזור) יש משמעות קיצונית.

הם לא צנועים באופן שבו רכיבת כביש הופכת לאירוע עמוס רעידות ותחושה שכדאי לעצור לעיתים קרובות כדי למנוע סבל, הם לא גדולים וכבדים באופן שיפחיד וימנע רכיבת שטח ממי שאין לו ברזומה מירוצי ראלי. הנה הם, לפניכם:

אפריליה טוארג 660

האיטלקים יודעים לעשות דברים יפים שגם עובדים טוב. הטוארג 660 לוקח את המנוע המבריק של ה-Tuono 660 ומתאים אותו לחיית אדוונצ'ר. התוצאה היא כלי מרשים למראה שמשלב הרבה כוח עם טכנולוגיה ומערכות מתקדמות. חבילת ה-APRC הופכת אותו לאחד האופנועים הטובים ביותר בכל הסביבות בקטגוריה שלו, עם תכונות כמו בקרת אחיזה, בקרת הזדקרות (ווילי), בקרת יציאה מהמקום וקוויק-שיפטר. מאוד מרשים, וגם בשטח.

  • נפח מנוע: 659 סמ"ק
  • תצורה: טווין מקבילי, קירור נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 80 כ"ס, 7.1 קג"מ
  • גיר: 6 הילוכים, קוויקשיפטר
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 204 ק"ג
  • צמיגים קדמי/אחורי: 90-90-21, 150-70-18
  • יבואנית: עופר אבניר
  • מחיר: 89 אלף שקל

ב.מ.וו F800GS

ב.מ.וו לוקחת צעד אחורה, ובמובן הכי טוב של המילה. ה-F800GS החדש מחליף את ה-F750GS, ומחזיר קצת מה-DNA של דגמי האדוונצ'ר שפעם באמת ירדו לשטח, לפני שכל העסק הפך לתצוגת אבזור על גלגלים. כמובן שכל דגם שנושא את צמד האותיות GS מחזיק גם בגנים בווארים משובחים, נצר ל-R80 המיתולוגי, אבי הקטגוריה.

המנוע הוא אותו טווין מקבילי בנפח 895 סמ"ק המוכר מה-850 GS, אבל כאן הוא מכוון ל-87 כ"ס מתונים יחסית, מה שמייצר תחושה נשלטת ורכה יותר, במיוחד בשטח. הבולמים שופרו, השלדה הותאמה יותר לרכיבת שטח, אבל המשקל נותר על הצד הקצת פחות סביר של הסקאלה – 227 ק"ג עם כל הנוזלים.

מבחינת אבזור, ה-800 מגיע עם מסך TFT מודרני, בקרות אלקטרוניות, מצבי רכיבה, וחישוקים בגודל שמתאים יותר לשטח ("21 מלפנים). שום דבר מהפכני, אבל מספיק כדי לצאת להרפתקה. אז נכון, זה לא האדוונצ'ר הכי מרגש, הכי חזק או הכי מצולם באינסטגרם, אבל הוא בדיוק מה שרוב הרוכבים האמיתיים מחפשים: כלי שפוי, שימושי, ובלי יותר מדי דרמה.

  • נפח מנוע: 895 סמ"ק
  • תצורה: טווין מקבילי, קירור נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 87 כ"ס, 9 קג"מ
  • תיבה: 6 הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 227 ק"ג
  • צמיגים קדמי/אחורי: 90-90-21, 150-70-17
  • יבואנית: דלק מוטורס
  • מחיר: 87 אלף שקל

ב.מ.וו F900GS

כשמדברים על כלי שמסוגל להכל, ה-GS'ים של ב.מ.וו ישר קופצים לראש. ה-F900GS החדש הוא כלי שממשיך לענות על סוגיית ה"מסוגל להכל". הוא נוח באופן יחסי, למרות שב.מ.וו החליטו למקד אותו לכיוון השטח הפעם, חזק לכל סוגיה שצריך וכמובן טכנולוגי. המסך הוא TFT בגודל "6.5, יש מערכת IMU מתקדמת ומערכת פליטה של אקרפוביץ' כסטנדרט. הוסיפו לזה אפשרויות התאמה אישית כמו מתלים משופרים וקוויק-שיפטר (שלא מגיע כסטנדרט), וקיבלתם מכונה שיכולה להיות הכל לכולם.

  • נפח מנוע: 895 סמ"ק
  • תצורה: טווין מקבילי, קירור נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 105 כ"ס, 9.5 קג"מ
  • גיר: 6 הילוכים, קוויקשיפטר (אופציה)
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 219 ק"ג
  • צמיגים קדמי/אחורי: 90-90-21, 150-70-17
  • יבואנית: דלק מוטורס
  • מחיר: 117 אלף שקל

בנלי TRK702X

ה-TRK702X הוא אופנוע האדוונצ'ר המתקדם והחזק ביותר שבנלי האיטלקית ייצרה עד כה. ממשיך דרכו של ה-TRK502X שזכה להצלחה מסחררת באירופה ובישראל, הדגם החדש מציע שדרוג משמעותי בכל היבט, עם נפח מנוע מוגדל וביצועים חזקים יותר. הוא פונה לרוכבים שמחפשים שותף אמיתי לחיי היומיום, מבלי לוותר על האפשרות לצאת להרפתקת שטח או טיול ארוך ברוב תנאי הדרך. בנלי מעניקה כאן פתרון שלם למי שרוצה אופנוע שמחבר בין שימושיות יומיומית, יכולות טורינג ואפשרות לקצת שטח אם מתעקשים. המשקל קצת גבוה - 235 ק"ג.

  • נפח מנוע: 754 סמ"ק
  • תצורה: טווין מקבילי, קירור נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 75 כ"ס, 7.1 קג"מ
  • גיר: 6 הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 235 ק"ג
  • צמיגים קדמי/אחורי: 120-70-17, 170-60-17
  • יבואנית: ג'ט סטאר 
  • מחיר: 65 אלף שקל

דוקאטי דזרט X

דוקאטי לוקחת את טכנולוגיית הדזמו שלה ויוצאת איתה להרפתקאות בכל העולם. ובפעם הראשונה מזה הרבה זמן, בלי הגבלה רק לכביש סלול. ה-DesertX הוא הדוקאטי הכי שטח שהחברה ייצרה אי פעם. סביר להניח שגם בדוקאטי לא חשבו שהכלי הזה יהפוך להצלחה כל-כך גדולה, אבל קל מאוד להבין למה זה קרה. המנוע של ה-DesertX עמוס באופי וכוח והחבילה שעוטפת אותו מסדרת יכולת שטח גבוהה. למי שזה לא מספיק לו, יש גם את ה-DesertX Rally שלוקח את הגבולות ומותח אותם עד הקצה.

  • נפח מנוע: 937 סמ"ק
  • תצורה: V-טווין, קירור נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 110 כ"ס, 9.4 קג"מ
  • גיר: 6 הילוכים, קוויקשיפטר
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 223 ק"ג
  • צמיגים קדמי/אחורי: 90-90-21, 150-70-18
  • יבואנית: ליגל אופנועים
  • מחיר: 125 אלף שקל

הונדה טראנסאלפ XL750

הידעתם שה-Honda Transalp הראשון הושק עוד בשנת 1987? כן, זה לא דגם חדש בכלל, זה קאמבק. אחד השמות האייקוניים ביותר שיצאו מהסדנאות של הונדה חוזר עם מראה מודרני ומנוע עדכני, שמחליף את ה-750 סמ"ק המזדקן שבו הונדה השתמשה עד כה. הפעם זה 90.5 כ"ס שמזיזים את המכונה הזאת, והם עושים את זה בצורה חלקה ומרשימה למדי, עם שדרוג משמעותי בכוח הזמין לכל רוחב הסל"ד.

ה-Transalp החדש לא מתיימר להיות אופנוע שטח קיצוני, אבל כן מציע בסיס טוב למי שרוצה לטעום גם קצת שבילים. עם שדרוג קל של הבולמים, אפשר לקחת אותו גם להרפתקאות קשוחות יותר. ועדיין, יש דבר אחד שאנחנו פשוט לא מצליחים להבין: למה בשנת 2025 הונדה ממשיכה לשים פנימית בגלגלים? זה פרט קטן שעשוי להרתיע לא מעט רוכבים שציפו לטיובלס בכלי כל כך מודרני. חבל.

  • נפח מנוע: 755 סמ"ק
  • תצורה: טווין מקבילי, קירור נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 92 כ"ס, 7.6 קג"מ
  • גיר: 6 הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 208 ק"ג
  • צמיגים קדמי/אחורי: 90-90-21, 150-70-18 
  • יבואנית: מאיר
  • מחיר: 75 אלף שקל

הוסקווארנה נורדן 901

מה קורה כשלוקחים את היכולות של ק.ט.מ ומוסיפים עיצוב סקנדינבי? מקבלים נורדן 901, אופנוע שייקח אתכם באמת לכל מקום שתרצו. הנורדן והאח האוסטרי המקורי, ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר, לא צריכים להוכיח כלום כשזה נוגע ליכולת, ובעיקר כשזה נוגע ליכולת שטח. עם שלדה קלה, מתלי ווייט פאואר XPLOR מתכווננים באופן מלא, מספר מצבי רכיבה, מרווח גחון נדיב ואפילו יכולת כביש מצוינת. חוץ מזה שהעיצוב שלו הוא מחווה לעוד אופנוע אייקוני, ק.ט.מ 990R.

  • נפח מנוע: 890 סמ"ק
  • תצורה: טווין מקבילי, קירור נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 105 כ"ס, 10.2 קג"מ
  • גיר: 6 הילוכים, קוויקשיפטר דו-כיווני
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 204 ק"ג
  • צמיגים קדמי/אחורי: 90-90-21, 150-70-18
  • יבואנית: עופר אבניר
  • מחיר: 111 אלף שקל שקל

הוסקווארנה נורדן 901 אקספדישן

הנורדן 901 אקספדישן הוא בעצם ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר R בתחפושת סקנדינבית. עם שדרוג משמעותי לנורדן 901 שהופך את השטח לסביבת המחייה הטבעית שלו. עם חישוקי טיובלס, בולמי WP XPLOR מתקדמים יותר הכוללים כיוונון מלא מלפנים ומאחור, עם רגלית אמצע חדשה, מגן גחון לשמירה על מיכל הדלק ועל המנוע, ידיות ומושב מחוממים, ותיקי צד מקוריים של הוסקווארנה, כל זה כסטנדרט. וגם צביעה כחלחלה ובלעדית לדגם זה. תוספת המחיר לא גדולה מדי ולכן מי שבאמת רוכב בשטח, יעדיף אותו.

  • נפח מנוע: 890 סמ"ק
  • תצורה: טווין מקבילי, קירור נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 105 כ"ס, 10.2 קג"מ
  • גיר: 6 הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 215 ק"ג
  • צמיגים קדמי/אחורי: 90-90-21, 150-70-18
  • יבואנית: עופר אבניר

ווג DS625X

ווג (Voge) הוא לא סתם עוד מותג אסיאתי שמנסה את מזלו בשוק הישראלי, אלא אחד שתקע פה יתד וממשיך לבסס את מעמדו. מאז שהגיע לישראל ב-2020, החברה שהייתה מהראשונות להביא את בשורת האדוונצ'ר מהמזרח, הוכיחה אמינות וקשיחות, והתאמה לתנאי דרך ושטח מקומיים. ה-DS625X הוא יורשו של ה-525 וממש כמו קודמו, הוא נראה כמו אופנוע שעולה הרבה יותר. קשה להתעלם מהעיצוב שמזכיר לנו, איך נאמר בעדינות? איטלקי יוקרתי ומוכר, עם תג-מחיר שמאפשר לרכוש ארבעה ווגים.

גם רשימת האבזור הסטנדרטי מרשימה: אגזוז גבוה, פנסי ערפל מקוריים ומוטמעים, מתלי KYB ארוכי מהלך עם כיוונון מלא מלפנים ומאחור, מסך TFT צבעוני, מצלמת דרך עם הקלטת קול, מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים, קישוריות בלוטות', שקעי כוח, מתגים מוארים, חישוקי שפיצים טיובלס, מגיני ידיים, מגיני צד וגחון, הם רק רשימה חלקית. כשמסתכלים על המתחרים שמבקשים תוספת תשלום כמעט על כל הרשימה הזו מבינים עד כמה התמורה לכסף גבוהה כאן. זהו אופנוע אידיאלי לרוכבים שמבקשים להשתלב לראשונה בחוויית האדוונצ’ר, אבל בלי לפשוט את הרגל. ויש גם גרסה לבעלי רישיון מוגבל.

  • נפח מנוע: 581 סמ"ק
  • תצורה: טווין מקבילי, קירור נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 64 כ"ס, 5.8 קג"מ
  • גיר: 6 הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 206 ק"ג
  • צמיגים קדמי/אחורי: 110-80-19, 150-70-17
  • יבואנית: מוטו 24
  • מחיר: 53 אלף שקל

ווג DS900X

זוהי ספינת הדגל החדשה של ווג בתחום האדוונצ’ר, ומאחורי המראה השרירי והנתונים המרשימים מסתתר קשר מעניין לגרמניה. לא הרבה יודעים, אבל לונסין, החברה האם של Voge, היא זו שמייצרת עבור ב.מ.וו את מנועי סדרת F. וכשבודקים את רשימת הרכיבים, מגלים שזו לא רק שותפות טכנית, אלא (כמעט) זהות מכנית.

אפשר לראות ב-DS900X גרסה סינית ל-F900GS, עם רמת אבזור גבוהה, איכות חומרים טובה והתנהגות כביש מרשימה, וכל זה במחיר נגיש משמעותית משל בן הדוד הבווארי. הבעיה הכי גדולה: הוא שוקל לא פחות מ-238 ק"ג.

  • נפח מנוע: 895 סמ"ק
  • תצורה: טווין מקבילי, קירור נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 95 כ"ס, 9.7 קג"מ
  • גיר: 6 הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 238 ק"ג
  • צמיגים קדמי/אחורי: 90-90-21, 150-70-17
  • יבואנית: מוטו 24
  • מחיר: 85 אלף שקל

טריומף טייגר 900 GT

טריומף עשתה בשנים האחרונות את אחד הקאמבקים המרשימים בעולם הדו-גלגלי, עם קצב שחרור דגמים מסחרר, תגובה מהירה לפידבק מהשטח ועדכונים תכופים שמוכיחים שהבריטים לא באו לשחק. והטייגר 900 החדש הוא דוגמה חיה לכך: אדוונצ'ר אמיתי, עם ניחוח בריטי, אופי של טורף ושתי גרסאות. ה-GT Pro מיועד לחובבי רכיבת כביש, עם חישוקי "19 מלפנים ו-"17 מאחור וצמיגי כביש מובהקים.

ה-Rally, לעומת זאת, לשטח נולד. עם בולמי SHOWA מתכווננים ומהלך מתלה ארוך, חישוקי שפיצים, חישוק "21 מלפנים ו-"17 מאחור, ובקרות אלקטרוניות מתקדמות.

  • נפח מנוע: 888 סמ"ק
  • תצורה: שלושה צילינדרים בטור, קירור נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 108 כ"ס, 9.1 קג"מ
  • גיר: 6 הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 222 ק"ג
  • צמיגים: 100-90-19 150-70-17 
  • מחיר: 110 אלף שקל
  • יבואנית: אלבר מוטו

ימאהה טנרה 700

ימאהה טנרה הוא הרבה יותר מעוד אופנוע. זהו אייקון מוטורי מהוותיקים, הבולטים והחשובים שהיו ועדיין ישנם. אם תרצו, הטויוטה קורולה של האופנועים, שושלת שנמשכת לאורך עשרות שנים, עם דורות מוצלחים ומוצלחים פחות, אבל הוא תמיד שם, חלק בלתי נפרד מהנוף בשטח. מאז שהושק לראשונה, ה-Ténéré 700 של ימאהה חולל שינוי אמיתי בשוק אופנועי האדוונצ'ר הבינוניים בזכות מתכון פשוט יחסית, נטול גימיקים, אך ממוקד מאוד: טווין מקבילי בנפח 689 סמ"ק שנלקח מה-MT07 ומתאפיין באופי בשרני גם בסל"ד נמוך. משקל נמוך יחסית (204 ק"ג), מיכל דלק של 16 ליטר, מהלך מתלים ארוך, וכמובן עמידות, אמינות מופלגת ופשטות מכנית הפכו אותו לבחירה מועדפת אצל רוכבי שטח. דגם 2025 מוסיף עדכוני אלקטרוניקה מתבקשים: מסך TFT חדש עם קישוריות לנייד, מצב רכיבה לבחירה, ובקרת אחיזה ניתנת להתאמה מלאה. העיצוב עודכן קלות, אך הפילוסופיה לא השתנתה.

  • נפח מנוע: 689 סמ"ק
  • תצורה: טווין מקבילי, קירור נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 73 כ"ס, 6.9 קג"מ
  • גיר: 6 הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 208 ק"ג
  • צמיגים קדמי/אחורי: 90-90-21, 150-70R18
  • יבואנית: מטרו מוטור
  • מחיר: 75 אלף שקל

סוזוקי ויסטרום 650

ה-V-Strom 650 של סוזוקי הוא לא הדגם הכי חדש, לא הכי קל, ולא הכי טכנולוגי. אבל הוא כאן כבר כמעט שני עשורים, וזה לא מקרי. מדובר באחד הכלים הכי מוכחים ואמינים. עם מנוע V-Twin בנפח 645 סמ"ק ו-70 כ"ס, שמספק כוח לינארי, נעים, רגוע ומדויק. נוחות הרכיבה טובה מאוד, ועלויות התחזוקה נמוכות יחסית. זה לא אופנוע שיחפש את השטח הקשוח אבל בכביש ובשביל הוא מייצר חבילה שקשה לנצח.

בניגוד למתחרים, ה-V-Strom נשאר פשוט. יש ABS ובקרת אחיזה בסיסית, ולא הרבה מעבר בכל הנוגע למערכות תמיכה ברוכב. האם הוא מרגש? לא. האם הוא עושה את העבודה? לגמרי.

  • נפח מנוע: 645 סמ"ק
  • תצורה: V-טווין, קירור נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 70 כ"ס, 6.4 קג"מ
  • גיר: 6 הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 213 ק"ג
  • צמיגים קדמי/אחורי: 110-80-19, 150-70-19
  • יבואנית: עופר אבניר
  • מחיר: 63 אלף שקל

סוזוקי ויסטרום 800DE

אחרי שסוזוקי חגגה 20 שנה למשפחת ה-V-Strom עם התצוגה המרהיבה בתערוכת האופנועים הבינלאומית במילאנו, נחשפנו לדגם חדש לחלוטין בסדרה: ה-800DE. עם מנוע טווין מקבילי חדש בנפח של 776 סמ”ק, מתלי SHOWA מתכווננים, גלגלי שפיצים (קדמי בקוטר 21″) וטכנולוגיות מתקדמות, מצערת Ride By Wire עם מצבי ניהול מנוע, בקרת משיכה, קוויקשיפטר, ABS ותצוגת TFT צבעונית. אילו רק היה שוקל פחות מ-230 ק"ג והיו לו חישוקי טיובלס.

  • נפח מנוע: 776 סמ"ק
  • תצורה: טווין מקבילי, קירור נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 83 כ"ס, 8 קג"מ
  • גיר: 6 הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 230 ק"ג
  • צמיגים קדמי/אחורי: 90-90-21, 150-70R17
  • יבואנית: עופר אבניר
  • מחיר: 77 אלף שקל

ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר R

כשה-'R' מופיע בשם דגם של ק.ט.מ, קל להתבלבל ולחשוב שמדובר באות שהתגנבה לה. אבל לא, זה אומר שמדובר בדגם שעבר שדרוגים רציניים. ה-890 R הוא אולי אופנוע האדוונצ'ר הטוב ביותר לצאת איתו לשטח ישר מהסוכנות, ללא שדרוגים כלשהם. ואם זה לא מספיק, תמיד יש את גרסת הראלי שתתבל את החוויה עוד יותר. הטריק הוא לשדך את האופנוע הזה לרוכב עם יכולת גבוהה, שיאפשר להוציא מהאופנוע הזה את המיטב, כי הוא מסוגל כמעט להכל.

  • נפח מנוע: 889 סמ"ק
  • תצורה: טווין מקבילי, קירור נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 105 כ"ס, 10.2 קג"מ
  • גיר: 6 הילוכים, קוויקשיפטר
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 215 ק"ג
  • צמיגים קדמי/אחורי: 90-90-21, 150-70-18
  • יבואנית: ד.ל.ב. מוטוספורט
  • מחיר: 110 אלף שקל

ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר

ה-790 אדוונצ'ר של ק.ט.מ חוזר לשוק בגרסת 2025, אחרי שפינה מקום ל-890. עכשיו הוא חוזר עם מטרה ברורה, והיא, להציע יכולות שטח אמיתיות, מבלי להיכנס לקטגוריית משקל כבדה או תקציב מנופח מדי. הבסיס נשאר דומה: מנוע טווין מקבילי בנפח 799 סמ"ק, עם 95 כ"ס שנותן מענה לרוב הצרכים של הרוכב הממוצע ואף מעבר.

הוא אמנם מיוצר בסין בשיתוף עם CFMoto, אבל בפועל זה מרגיש עדיין ק.ט.מ, עם התנהגות חדה, שלדה קשיחה ובולמים מהסוג שנותן ביטחון גם בשטח. האוסטרים לא זנחו את הטכנולוגיה כי יש מסך TFT, בקרת אחיזה, בלימת חירום לפניות, מצבי רכיבה כולל מצב שטח, ואופציה לקוויק-שיפטר. הכל ארוז בכלי שמרגיש יותר אתלטי, יותר פשוט, ויותר מוכן להתמודד עם האיתנים.

  • נפח מנוע: 799 סמ"ק
  • תצורה: טווין מקבילי, קירור נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 95 כ"ס, 8.9 קג"מ
  • גיר: 6 הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 203 ק"ג
  • צמיגים קדמי/אחורי: 90-90-21, 150-70-18
  • יבואנית: ד.ל.ב. מוטוספורט
  • מחיר: 76 אלף שקל

CF MOTO 800MT-X

שיתוף הפעולה בין CF MOTO לק.ט.מ הניב פירות רבים. אחד מהם האלו הוא ה-800 MT-X, שהוא בעצם ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר בעיצוב שונה, אבל בפועל מדובר באותו אופנוע. הוא מכוון לשטח וממשיך עם הנוסחה ש-CF MOTO יודעת לעשות היטב: לשלם פחות, לקבל יותר. המנוע נלקח ישירות מהק.ט.מ הבולמים עושים רושם טוב, ויכולות השטח גבוהות לצד אלקטרוניקה מתקדמת, משקל נמוך, איכות בניה טובה ותג-מחיר נמוך במיוחד. ה-800 החדש רוכב (תרתי משמע) על ההצלחה של אחיו הקטן, ה-MT450, כאחד האופנועים שנותנים את יחס המחיר לתמורה הגבוה בקטגוריה.

  • נפח מנוע: 799 סמ"ק
  • תצורה: טווין מקבילי, קירור נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 95 כ"ס, 8.9 קג"מ
  • גיר: 6 הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 220 ק"ג
  • צמיגים קדמי/אחורי: 90-90-21, 150-70-18
  • יבואנית: עופר אבניר
  • מחיר: 60 אלף שקל

CF Moto 800 MT

זהו אופנוע אדוונצ'ר שמבוסס על מנוע ה-LC8C של KTM. השת"פ בין CFMOTO ל-KTM התהדק בשנים האחרונות, וה-800MT הוא תוצר ישיר של שיתוף הפעולה הזה. המנוע חזק, האבזור עשיר כרגיל אצל הסינים ובפרט אצל CF, העיצוב מודרני ולא מבייש את מקביליו מאירופה. איכות החומרים וההרכבה מוקפדת ומפתיעה לטובה. הוא מגיע ב-3 גרסאות שונות כאשר בכל אחת מאפיינים שונים, החל מהאבזור הסטנדרטי, סוגי החישוקים וכיול המתלים.

בעצם מדובר על כל מרכיבי הליבה שנשארים זהים בכל הגרסאות (מנוע, עיצוב, שלדה), אך כל אחת ממוקדת קצת אחרת באמצעות שינויים אלו. CF מאמינים שכך יאפשרו לכל רוכב להפיק את המיטב.

  • נפח מנוע: 799 סמ"ק
  • תצורה: טווין מקבילי, קירור נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 95 כ"ס, 7.7 קג"מ
  • גיר: 6 הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 231 ק"ג
  • צמיגים קדמי/אחורי: 110-80-19, 150-70-17
  • מחיר: 65-79 אלף שקל
  • יבואנית: עופר אבניר

Kove 800X

היצרנית הסינית ממשיכה לנסות לערער את ההגמוניה של ותיקות העולם הדו-גלגלי, עם דגמים בעלי יכולת ותג-מחיר שלא מוכר אצל מתחרים מבוססים יותר. קחו את ה-800X למשל, עם מנוע טווין מקבילי בנפח 799 סמ"ק שמספק כ-95 כ"ס. נשמע מוכר? לא במקרה,  כי המנוע הזה מבוסס על ה-LC8C של ק.ט.מ 790. עם יכולות שטח גבוהה, בולמים עם מהלך נדיב, חישוקי שפיצים, מרווח גחון מרשים ומיכל דלק של 20 ליטר. איכות החומרים עדיין לא ברמה של השחקנים הידועים בתחום אבל היחס בין מחיר, יכולות ואבזור סטנדרטי, בהחלט מושך לקוחות.

  • נפח מנוע: 799 סמ"ק
  • תצורה: טווין מקבילי, קירור נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 95 כ"ס, 8 קג"מ
  • גיר: 6 הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 185 ק"ג
  • צמיגים קדמי/אחורי: 90-90-21, 150-70-18
  • יבואנית: ה.מ. ישראל
  • מחיר: 65 אלף שקל

QJ MOTOR SRT 800SX

האופנוע הזה מגיע מחברת האם של בנלי, ומהווה ניסיון ברור להתברג ללב קטגוריית האדוונצ’ר-טווין עם חבילה שמכוונת למי שמחפש נוחות תיור, יכולת רכיבת כביש טובה, ומעט גיחות שביל, מבלי לשבור את התקציב. ה-SX היא גרסת השטח-כביש של הדגם, עם חישוקי שפיצים ("19-"17), מתלים ארוכי מהלך, ומיגונים מסוימים. המנוע, טווין מקבילי בנפח 754 סמ"ק, מפיק 76 כ"ס ומספק ביצועים סולידיים, לא פראיים. הוא מציע נוחות טובה, יציבות בכביש, וציוד סטנדרטי עשיר: מסך TFT, בקרות אלקטרוניות, מיגון מנוע, וגם ארגזים מקוריים בחלק מהגרסאות.

בשטח? הוא די מגושם וכבד, עם 268 ק"ג. זה מציב אותו בקטגוריית המשקל של אופנועים כמו ה-R1300 GSA עם מנוע גדול בהרבה, כך שבגזרת המשקל בהחלט יש ליצרן עדין עבודה רבה. בכביש? הוא נעים, צפוי, ולא מעייף. זה כלי למי שמחפש לטייל, לא לקפוץ על סלעים או להילחם בהם.

  • נפח מנוע: 799 סמ"ק
  • תצורה: טווין מקבילי, קירור נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 92 כ"ס, 7.7 קג"מ
  • גיר: 6 הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 268 ק"ג
  • צמיגים קדמי/אחורי: 110-80-19, 150-70-17
  • יבואנית: קבוצת מטלון
  • מחיר: 54 אלף שקל

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה