מלחמה או לא מלחמה, שוק האופנועים שומר על יציבות: לאחר ההתאוששות ממתקפה איראנית ותוך כדי גלי חום קיצוניים, עם ישראל חזר לשגרה כפי שרק הוא יודע , ואיתו גם מכירות הדו-גלגלי. במהלך החודש החולף נמסרו 1,686 כלים חדשים, מספר כמעט זהה (עוד 23) לחודש יולי 2024.

סאן יאנג ממשיכה לשלוט בנתוני המכירות עם 436 כלים חדשים, כשהיא מקדימה את הונדה שמסרה 294 אופנועים וקטנועים וימאהה שהסתפקה ב-261.
עם זאת, הדגם המוביל ביולי לא הגיע מאחד משלושת המותגים האלה, אלא עונה לשם קימקו מובי 125, ממנו נמסרו 96 יחידות. המותג עצמו מסר בחודש יולי 185 כלים וממוקם רביעי, לפני CFMoto עם 76, פיאג’ו עם 61 וקאוואסאקי עם 46.
מפספסת פודיום, שומרת על ההובלה: אלונה בן נתן סיימה במקום הרביעי את מרוץ באחה ארגון בספרד, הנחשב לאחד ממרוצי הראלי הקשוחים והיוקרתיים בעולם. המירוץ הוותיק מתקיים מאז שנות ה-80 בהשראת מדבר דקאר ובאחה קליפורניה, ומאז 2013 מארחת אותו העיר טרואל שבחבל אראגון. הוא חלק מסבב אליפות העולם וכל הקבוצות הבכירות מגיעות להתחרות בו, כשבין המשתתפים אפשר למצוא אלופי עולם ורוכבי דקאר.

המתחרים והמתחרות עברו במשך יומיים כ-800 ק"מ בתנאים קשים, עם אבק בלתי נגמר, שבילים מהירים מאוד, סלעים, דרדרת וקטעים טכניים מורכבים. כשנותרו עוד שני מרוצים לסיום העונה (קטאר ודובאי בנובמבר) אלונה ממשיכה להוביל את הקטגוריה בה היא משתתפת עם 58 נקודות, 8 יותר משרה גרסייה אלוורז הספרדיה במקום השני. האחרונה אגב היא הרוכבת הראשונה שהתחרתה באופן פרטי בדקאר וסיימה אותו.
הארלי-דיווידסון חושפת: אחרי שנים ארוכות בלי אופנוע בסיס אמיתי, הארלי-דיווידסון חוזרת לשוק התקציביים ובשנה הבאה תשיק את הספרינט, שצפוי לעלות בארה"ב כ-6,000 דולר (כ-20 אלף שקלים). מי שחשף את התכניות לדגם החדש הוא מנכ"ל החברה היוצא במהלך שיחת משקיעים. לדבריו, פיתוח הדגם החל עוד ב-2021, ועובדה זו מעוררת תהייה: הכיצד חולפות חמש שנים בהן מפתוח אופנוע בסיסי, בעיקר כשבארסנל יש כבר דגמים כמו X350 ו-X440 שמיוצרים בשיתוף עם הירו מוטור לשוק ההודי?

התשובה: הספרינט אינו גרסה מחודשת של דגם קיים, אלא פיתוח חדש לגמרי עם ארכיטקטורה שונה מהייסוד. ובמילים אחרות, לא מדובר בעוד מיתוג מחדש של שיתוף פעולה עם Qianjiang או Hero. על מהות הדגם החדש הארלי עדיין שומרת על שתיקה, אבל נרמז כי בעתיד תגיע גם גרסת קרוזר על בסיס אותה פלטפורמה. מה שיכול לרמוז כי מדובר בקו דגמים חדש שינסה לקרוץ לרוכבים צעירים, בתקווה שלא יירתעו מהסמל על המיכל.
הספרינט צפוי להיחשף בסוף השנה או בתחילת 2026, וייתכן שכבר בתערוכת EICMA שנערכת כל שנה באיטליה. כך או כך, הארלי מאותתת שהיא מוכנה לחזור לשולחן של הרוכבים הצעירים. עכשיו רק נשאר לקוות שזה יצליח קצת יותר מה-LiveWire החשמלי.