ימאהה טנרה 700 מתחדש: יבואנית ימאהה משיקה את ה-טנרה 700 עם עוד טכנולוגיה. בין היתר עם מהלך מתלים ארוך יותר, שלדה מחוזקת ושלל מערכות עזר חכמות.

המנוע נשאר אותו CP2 טווין-מקבילי בנפח 690 סמ"ק, אבל סביבו הכל הוחלף או שופר. למשל עם מצערת חשמלית, שני מצבי רכיבה, בקרת אחיזה, מערכת ABS בעלת שלושה מצבים ותצוגת TFT על מסך "6.3 עם חיבור מלא לאפליקציית MyRide של ימאהה.
דגם הבסיס יעלה 75 אלף שקלים, גרסת הראלי עם מתלי KYB, מגיני מנוע ומושב ראלי ייעודי ב-84 אלף שקלים, וגרסת ה-Low Seat לאלו שמעדיפים רגליים יציבות על הקרקע (או מאותגרי גובה), במחיר זהה.
התיור והספורט: ב.מ.וו הרחיבה את משפחת ה-R1300 עם RT ו-RS חדשים. במקרה של הראשון, השינויים מול ה-1250 המוחלף גדולים במיוחד. החל כמובן במנוע החזק ביותר בתולדות הבוקסרים של הגרמנים, עם 145 כ"ס ו-15.2 קג"מ. הוא גם קומפקטי יותר מקודמו ולפי היצרנית עם תגובת מצערת מדויקת לצד תאוצה חלקה בכל טווח הסל"ד.

ה-RT בנוי על שלדת פלדה קומפקטית וקלת-משקל חדשה לחלוטין, עם שלדת זנב מאלומיניום. השינוי המשמעותי במבנה, כולל המתלים, הביא להנמכה של מרכז הכובד ומשקל עצמי נמוך יותר וכתוצאה מכך מתקבלת, לדברי היצרן, התנהגות דינמית משופרת מהדגם היוצא. בין היתר בעזרת מערכת מתלים אלקטרונית חדשה המתאימה את השיכוך בהתאם לתנאי הדרך וסגנון הרכיבה, כולל כיול אקטיבי לגובה האופנוע בעמידה ובמהלך הנסיעה.

מעבר לכך יש כאן את כל הארסנל הטכנולוגי והבטיחותי שיש לב.מ.וו על המדף. למשל תיבת הילוכים ללא שימוש במצמד גם ביציאה מהמקום. זאת לצד בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת החלקה, בקרת בלימה מתקדמת עם ABS בפניות, מערכת זיהוי שטחים מתים, תאורת Full LED אדפטיבית שמתאימה עצמה לזווית ההטיה בעזרת תנועה של יחידת התאורה עצמה.

לוח המחוונים כולל מסך "10.25 צבעוני עם תצוגת ניווט מלאה, קישוריות מלאה לסמארטפון, תצוגת מצב מתלים, ביצועים, מידע תחזוקתי ועוד.
בכל מה שקשור לנוחות ואבזור, ה-RT מצויד בחימום לידיים ולמושב (כולל לידיות האחיזה והמשענת עבור המורכב), מיגון רוח מתכוונן חשמלית, מערכת שמע חדשה מובנית, ארגזים חשמליים ננעלים, מושב מתכוונן. חידוש מעניין נוסף הוא מה שב.מ.וו מכנים "Slipstream Deflector Variable" ובעברית: מסיט רוח מתכוון. ועוד לא הגענו לתוספות בתשלום.
כן הגענו לגרסת RS, עם מיקוד ספורטיבי יותר מבלי לאבד את יכולת התיור (טיול). כרגיל מדובר באופנועים אחים (מאוד מאוד קרובים), עם כיול שונה בהתאם לייעוד. וכן, כל החידושים ב-RT, תופסים גם כאן. המנוע כמובן, המתלים, תיבת ההילוכים ומה לא.
זה לא עובד לק.ט.מ: אחרי מה שנראה כניסיון שיקום כושל, יצרנית האופנועים האוסטרית ק.ט.מ מוצאת את עצמה שוב על סף תהום. כחודש בלבד לאחר שהחליטה לחדש את הייצור במפעל מאטיגהופן, היא מודיעה על עצירה מוחלטת - לפחות עד סוף יולי. בכך היא סוגרת כמעט שנה של השבתה כמעט מוחלטת של פס הייצור.

ההודעה הלא פחות מדרמטית נמסרה לעובדים ישירות מהמנכ"ל החדש, גוטפריד נוימייסטר, באמצעות מסר וידאו קצר: "בשל בעיות חמורות באספקת רכיבים, הייצור אינו יכול להימשך." לפי דיווח בתקשורת הגרמנית, ק.ט.מ הרכיבה לאחרונה כ-4,200 אופנועים בלבד ממלאי החלקים הקיים, אולם לאחר שזה אזל, נאלץ המפעל לעצור שוב.
נזכיר כי אחרי שהתמודדה עם סכנת פשיטת רגל וריככה את קריסתה באמצעות הסדר חוב של 600 מיליון אירו, ק.ט.מ מתקשה לשקם את אמון הספקים שרבים מהם לא השתכנעו כי דו"חות החברה מציגים עתיד חיובי. לכן הם אינם מוכנים לחדש אספקה מחשש שהתמורה עבורה לא תגיע.

מדובר במעגל קסמים מסוכן, שכן ללא אספקת חלקים, אין ייצור. ללא ייצור, אין מכירות וכנגזרת מכך, אין אפשרות לשלם חובות. כעת נראה כי ההחלטה לחדש את הייצור בחודש שעבר, מבלי להבטיח אספקה רצופה של רכיבים, הייתה הימור נועז על גבול הפזיז.
כדי למנוע גל פיטורים, החברה תעבור למתכונת עבודה מקוצרת במסגרתה יארך שבוע העבודה 30 שעות בלבד עבור כ-3,000 עובדים באוסטריה, עם התאמת שכר. מדובר בפתרון זמני, אך כזה שמעניק מרווח נשימה לאלפי עובדים ומשפחותיהם.
למרות התקווה לשוב לייצור בסוף יולי, ק.ט.מ תצטרך לעמוד בשתי משימות שעל הנייר נראות כמעט בלתי אפשריות: לגייס את הסכומים הנדרשים להחזר חובות, ולשכנע את ספקיה לתת לה הזדמנות נוספת. כל עוד המאזנים אדומים והאמון לא קיים, העתיד נראה מאוד בעייתי.