על החשמל: הונדה ממשיכה לקדם את סדרת האופנועים החשמליים שלה בנפחים גדולים, ומאשרת כי דגם הקונספט EV Fun ייחשף במלואו ב-2 בספטמבר. הוא הוצג לראשונה אשתקד בתערוכת הרכב הדו-גלגלי EICMA הנערכת מדי שנה במילנו, אך התקשה למשוך תשומת לב, בעיקר כי לצידו נחשף קונספט מסתורי עם מנוע V3 יוצא דופן, שגנב את ההצגה.

הפעם יש להניח יקבל ה-EV Fun את מלוא תשומת הלב. הונדה כבר שחררה קדימון שמציג את האופנוע בתנועה, אמנם מוסווה בכבדות ובלי לחשוף יותר מדי פרטים, אבל כן כזו המעניקה הצצה ראשונה למאפיינים מרכזיים: זרוע אחורית חד-צידית, פנס LED צר, עיצוב גוף מינימליסטי ומסך תצוגה בולט.

מפרט טכני חסר עדיין. כאשר הציגה היצרנית את הקונספט, היא רמזה שהביצועים יהיו ברמה של "מנוע בעירה פנימית בינוני". כלומר, כנראה בטווח של 500–800 סמ"ק עם 47–75 כ"ס, עם היתרונות המוכרים של מנוע חשמלי - מלוא הכוח באופן מיידי.
הונדה כן חולקת שהוא יאפשר טעינה מהירה בתקן דומה לרכב ארבע גלגלי חשמלי. נותר רק לגלות באיזה קצב טעינה מדובר. נכון לעכשיו מפרסמת הונדה כי הטווח יהיה "מעל ל-60 מייל" (כ-100 ק"מ). יש לקוות כי זה נתון בסיסי בלבד, וכי הטווח יהיה קרוב יותר ל-250-300 ק"מ.
שוב דולק האור במאטיגהופן: אחרי חופשה (מאולצת) של כמה חודשים, ק.ט.מ מחזירה לחיים את קווי הייצור במפעל הראשי שלה במאטיגהופן, אוסטריה, ומדווחת על כך בסרטון מרגש ואופטימי. החל מה-28 ביולי העובדים חזרו לשבוע עבודה מלא של חמישה ימים, הפעם באמת בשביל לבנות אופנועים ולא כדי להזיז קופסאות ריקות במחסן או לנקות אבק שהצטבר על המדפים.

ק.ט.מ מתחילה את הייצור מחדש עם דגמי השטח המוכרים שלה, כי אם כבר חוזרים, אז למה לא להתחיל עם קצת בוץ בעיניים. בהמשך יחזרו גם דגמי ה-LC4, כלומר ה-690 Enduro R וה-690 SMC R. אז אם חיכיתם לרגע שבו תפסיקו לבדוק מתי ה-SMC חוזר למלאי, הורידו הילוך, הוא בדרך.
למרות האווירה החגיגית, צריך לזכור כי מדובר בסיומה של תקופה פחות זוהרת. בחודשים האחרונים, החברה הייתה עסוקה פחות ב"Ready to Race" ויותר ב"Ready to Panic". המשבר שהביא לעצירה כללית בייצור הגיע אחרי בום של מכירות בתקופת הקורונה, כאשר אנשים היו סגורים בבית והחליטו שהם חייבים אופנוע אם אי אפשר לטוס.
אלא שקצב המכירות הואט אחרי החזרה לשגרה וכשזה קרה, נשארו המון ברזלים כתומים ופחות קונים. אז במקום להמשיך לייצר כמו משוגעים, הם עצרו, חשבו, וכעת חוזרים בתקווה שזה באמת יהיה בכיוון הנכון. המנכ"ל גוטפריד נוימייסטר לא שכח להחמיא לעובדים על "המסירות ורוח הצוות", או בתרגום חופשי יותר, תודה שלא נטשתם כשדברים החלו להישרף.
האם ק.ט.מ יוצאת מהבוץ או רק מדמיינת שהשביל שוב יבש? עוד מוקדם לדעת. אבל מי שחיכה ל-2025 EXC או ל-SMC 690 חדש, יכול להתחיל לפנות להם מקום בחנייה. הם בדרך, יחד עם שאר הכלים, דוגמת סדרת ה-1390 לסוגיה, כביש, שטח או מסלול.
תנוחה נכונה: אם היו מנסים למכור לכם מכונית ללא שום יכולת לשנות את תנוחת הישיבה, סביר להניח שהייתם מעדיפים לנסוע בתחבורה ציבורית. אז למה באופנועים אנחנו מקבלים את האופנוע כמו שהוא, בלי ויכוחים? וזה בדיוק מה ש-CF Moto מנסה לשנות.

יצרנית האופנועים הסינית חשפה פטנט חדש למערכת פשוטה וזולה שמאפשרת התאמה אוטומטית של תנוחת הרכיבה בהתאם לסגנון או מצב הדרך. המערכת כוללת כידון ורגליות שנעים באמצעות מנועים חשמליים, ויכולים לשנות את מיקומם, ממצב ספורטיבי ונמוך למצב זקוף ונוח יותר לרכיבה רגועה.
כל אופנוע עם תנוחת רכיבה משתנה, צריך דרך להעלות או להנמיך גם את הכידון מבלי לפגוע ביציבות או בהיגוי. הפתרון של CFMoto כולל כידון שמותקן נמוך על תושבת אלומיניום נוספת, הניצבת מעל תושבת ההיגוי העליונה (Top Yoke). זו מהודקת לשני פינים שזזים בתוך שרוולים בתוך ה-Top yoke. רגל שלישית יורדת המרכז התושבת אל מנוע חשמלי שמחובר ל-bottom yoke.

המנוע הזה מבוסס על בורג שמונע על ידי מנוע חשמלי וכאשר המנוע מסתובב, הכידון עולה או יורד. הכידון עצמו מקומר כלפי מטה, כך שבמצב הנמוך ביותר הוא נמצא מתחת לגובה תושבת ההיגוי, כמו באופנועי ספורט. כאשר המנוע מרים אותו, הוא מגיע למיקום זקוף יותר בסגנון אופנועי נייקד או אפילו רודסטר. כמובן שאפשר להשתמש באותו עיקרון גם עם כידון גבוה או רחב יותר, כדי לאפשר טווחי תנוחה נוספים.
המערכת מתבססת על מספר קטן של רכיבים, וניתנת להתקנה על מגוון רחב של אופנועים קיימים, מבלי לשנות את מבנה השלדה. אף שהפטנט אינו מציין כיצד יותקנו בקרות הרגל (בלם אחורי והילוכים), ייתכן שהפתרון יגיע דרך תיבות הילוכים חצי-אוטומטיות והעברת הבלם האחורי אל הכידון. מסקרן מאוד.