דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

האופנועים החשמליים של אנרג'יקה עשויים לקבל זריקת חמצן

Getting your Trinity Audio player ready...

אנרגיה אנרג'יקית: אחת מחלוצות ומובילות תחום האופנועים החשמליים בעולם נמצאת בחודשים האחרונים על סף סגירה, אבל, זה עדיין לא גמור.

בעולם עתיר הוולטים של האופנועים החשמליים, אנרג'יקה הייתה מהחלוצות בתחום. החברה הקטנה ממודנה לא היססה להפגין ביטחון עצמי רב (אולי מדי) והביטה לגדולות בלבן של המצבר, תוך שהיא מחברת באופן מעורר השתאות את עולמות העיצוב, הביצועים והמסורת הדו-גלגלית של איטליה עם הנעה שקטה, מהירה וירוקה בלי שיעולי אגזוז צרודים.

אלא שבאוקטובר 2024 הכריזה הנהלת החברה על כניסה לתהליך פשיטת רגל שסופו בדרך כלל סגירה טוטאלית, ומאז היא נמצאת במצב שנע בין אווירה של סוף עונה לחוסר ודאות מוחלט. ובכל זאת, כעת מופיעים לפתע דיווחים שמרמזים על אופטימיות זהירה - ולפיהם נמצא רוכש לפעילות, "משקיע זר, ככל הנראה מאסיה". אפשר להמר על הסינים?

כדאי אולי לחזור מעט לאחור כדי לקבל פרספקטיבה ראויה לאירוע. בסתיו 2024 התחילו לצוץ סימנים מדאיגים שמעידים על צרות באנרג'יקה. באוקטובר אישרה החברה שהיא בצרות כלכליות קשות וזמן קצר אחר כך החל תהליך חיסול שלא השאיר הרבה מקום לפרשנות מלבד פשיטת רגל וסגירה מלאה. ככה זה כשאתה מציע למכירה את כל נכסי החברה לרבות המפעל, המחסנים, זכויות הקניין הרוחני, אופנועים מוכנים למכירה וחצי-מוכנים, מנועים, סוללות, כלים, ציוד. בקיצור, הכל.

ההצעה המינימלית במכרז המכירה עמדה על 4.2 מיליון יורו, ומחיר המינימום לעיסקה נקבע על 5.7 מיליון יורו. לשם השוואה, יש בתעשיית הרכב מנכ"לים שמרוויחים יותר מזה בשנה. נשמע כמו הזדמנות אדירה, לא כך?

אחרי הכל, אנרג'יקה לא הייתה סתם חברת בוטיק זעירה אלא שם חם בעולם האופנועים החשמליים עתירי הביצועים. דגמי ה-Ego, Eva Ribelle וה-EsseEsse9 שלה לא רק עוררו עניין, אלא היו שחקנים מרכזיים על המסלול ובכביש. ומעבר לכך, לא יזיק לעולם האופנועים החשמליים המדשדש (ביחס לארבע-גלגלי לפחות) קצת אופי, ייחוד, רגש ומסורת. בעיקר כשהם עטופים בסיבי פחמן.

אם הדיווחים אכן נאמנים למציאות, משקיע שיחזיר את החברה לפעילות מלאה יעשה עסק טוב. אם מדובר יהיה בייצור באיטליה או בכל מקום אחר בעולם. נחזיק לכולם אצבעות.

השוק ממשיך לטפס: נתוני מסירות האופנועים והקטנועים ממשיכים להציג תמונת מצב חיובית. על-פי דו"ח חטיבת יבואני הרכב הדו-גלגלי באיגוד לשכות המסחר, נרשמה עלייה של כ-6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, הממשיכה את המגמה החיובית שהחלה כבר מתחילת השנה. עד כה נמסרו בישראל 10,020 כלים דו-גלגליים, לעומת 9,488 בתקופה המקבילה ב-2024.

בחודש מאי חזרה סאן יאנג להוביל - לאחר הפסקה קלה לטובת הונדה - עם 428 כלים, אחריה המתחרה הגדולה הונדה עם 365 מסירות, לפני ימאהה עם 338 כלים במקום השלישי. בהמשך הרשימה: קימקו עם 156, קוואסקי עם 87, פיאג’ו עם 53, ווג עם 39, ב.מ.וו עם 35 וק.ט.מ עם 26 כלים. סורון ודוקאטי מסרו 23 כלים כל אחת, סוזוקי 22, ו-CF מוטו 20, בעוד אנפילד מסרה 19 כלים. בחודש הבא: תעודת מחצית לשוק.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה