לא כמו בכדורגל: נבחרת ישראל במוטוקרוס חזרה מאליפות העולם לאומות עם הישג מרשים במיוחד - העפלה ראשונה לגמר B מאז החלה להשתתף בתחרות החשובה ב-2013, בניגוד למיקומים מאוד מאכזבים בעבר. כנראה מכיוון שהשנה הוחלט על התייחסות מקצועית ורצינית יותר, תוך סיוע של גופים ממלכתיים ופרטיים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה, עם תקציב ראוי שאפשר תמיכה וסיוע לוגסטי וטכני.

רוכבי הנבחרת היו בן אלמגור (123) על ק.ט.מ 350 SX-F בקטגוריה הפתוחה, סתיו אורלנד (122) על ימאהה YZ250F בקטגוריית MX2 ואופיר קייסי צמח (121) על הוסקווארנה 350 FC בקטגוריית MXGP . השלושה סיימו במקום ה-7 בגמר B ובמקום ה-26 מתוך 38 נבחרות.
התחרות התקיימה באינדיאנה, ארה"ב, והשתתפו בה בין היתר אלופי עולם כגון טוני קאריולי האיטלקי (ה"קיסר"), קן רוקזן הגרמני, איליי טומאק (ה"קפטן") האמריקני והאחים האוסטרלים, ג'ט והאנטר לורנס שזכו בגביע מוטוקרוס האומות בפעם השנייה ברציפות. נבחרת ארה"ב המארחת סיימה במקום השני ונבחרת צרפת במקום השלישי.
קאוואסאקי מתחזקת בשטח: ממשיכה בחשיפת דגמי 2026 והפעם שניים לשטח: KLX230R S שמיועד לרוכבי שבילים ו-KLX140, שמותאם לילדים ונוער. ל-230 מנוע בנפח 233 סמ"ק, מיכל דלק עם 7.6 ליטר ומושב נמוך ונוח יותר, על פי קאוואסאקי. עם חישוקי "21 מלפנים ו-"18 מאחור, ומרווח גחון של 270 מ"מ.

ה-140 המיועד לרוכבים מתחילים מצויד במנוע בנזין מקורר אוויר בנפח 144 סמ"ק עם הספק של 11 כ"ס, וניתן לרכישה במגוון דגמים עם חישוקים שונים. R עם "17 מלפנים ו-"14 מאחור, L עם "19 ו-"16 בהתאמה ו-F עם "21 ו-"18.
מולטיסטרדה אדום ומעודכן: דוקאטי חשפה את הגרסה המעודכנת של האופנוע הרב-שימושי שלה, המולטיסטרדה V4. עם שורת שיפורים טכנולוגיים ומכאניים, לצד עדכוני נוחות ושימושיות. המנוע כמעט זהה לגרסת השנה הקודמת עם נפח של 1,158 סמ״ק, 170 כ״ס ו-12.6 קג"מ. החידוש המשמעותי הוא מערכת השבתת צילינדרים שנכנסת לפעולה לא רק בסרק אלא גם בזמן שיוט קל, כדי להפחית את צריכת דלק, הזיהום ופליטת החום.

מערכת המתלים החצי-אקטיבית מבית מרזוקי עברה עדכון משמעותי עם חיישנים וניהול חדשים, לטענת דוקאטי כדי לאפשר תגובה חלקה ומדויקת יותר בכביש ובשטח. עדיין עם 200 מ"מ מהלך מלפנים ומאחור, עדיין עם מערכות עזר לשמירה על גובה אחיד שאינו תלוי במשקל, אפשרות הנמכה וסיוע בהרמה.
מערכת הבלימה שודרגה עם ABS בהטיה מתקדם יותר של בוש וקליפרים קדמיים של ברמבו, עם דיסקים בקוטר 330 מ״מ מלפנים, וגדול יותר (280 מ"מ) מאחור.

מכל הדלק עוצב מחדש (30 ליטרים בדגם הראלי), המשקף גבוה ב-20 מ״מ ורחב ב-40 מ״מ, ומסיטי רוח חדשים מעניקים כיסוי טוב יותר לרוכב ולמורכב. זה האחרון יהנה מתושבת ארגז אחורי חדשה ומאפשרויות גובה מושב נוספות, כולל ערכת מתלים נמוכים למאותגרי גובה. חזית האופנוע זוויתית יותר, יש רגליות חדשות ומורחבות לרכיבת שטח ותאורת לד מלאה.

חבילת הבטיחות נותרה מקיפה וכוללת רדאר קדמי ואחורי עם בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי והתראה על שטחים מתים וגם התראת התנגשות עם בלימה אקטיבית. בנוסף, ישנה מערכת Ducati Connect עם מסך TFT צבעוני בגודל "6.5, בקרות DTC, DWC, EBC, וקוויק שיפטר דו-כיווני.
קימקו כפול 3: יבואנית מותג הקטנועים קימקו החלה בשיווק שלושה דגמים חדשים. ה-Agility 125 S הבסיסי בעל החישוקים הגדולים מצויד במנוע סינגל מקורר אוויר ומוזרק דלק ו-11 כ"ס. עם מערכת בלימה משולבת (CBS), חישוק "16 קדמי ומשקל של 133 ק״ג. המחיר: 15.5 אלף שקלים.

ה-X-Town 250 ST מחליף את ה-דאונטאון 250, עם מנוע סינגל מקורר נוזל בנפח 246 סמ״ק והזרקת דלק, ABS מלפנים ומאחור, בקרת אחיזה (TC) ומשקל של 184 ק״ג. המחיר: 30 אלף שקלים.
ה-AK 575 פרמיום הוא המקסי-סקוטר של היצרן הטייוואני, עם מנוע טווין בנפח 574 סמ״ק ו-52 כ"ס. יש לו כעת שלדת אלומיניום מחוזקת, מזלג קדמי הפוך, ABS מבית בוש שפועלת גם בהטיה, לוח TFT צבעוני, קישוריות עם אפליקציית קימקו, בקרות אחיזה ושיוט והנעה ללא מפתח. המחיר: 77 אלף שקלים.