דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ימאהה היברידית, ווג הרפתקנית וק.ט.מ שורדת

Getting your Trinity Audio player ready...

היכונו למתקפת דגמים מק.ט.מ: לפני מספר ימים דיווחנו לכם שבק.ט.מ נושמים לרווחה, לאחר שאיום סגירת הפעילות הוסר, אחרי מספר חודשים של חוסר ודאות. היצרנית הודיעה רשמית שהיא חוזרת ובגדול אל פסי הייצור ואולמות המכירה, או כמו שאמר מארק טווין כשנתקל במודעת אבל על שמו באחד העיתונים – "השמועות על מותי היו מוקדמות מדי".

האמת היא, שזו אינה פעם ראשונה בה נשמע קול הרגעה, אלא שבפעם הקודמת זה לא התפתח היטב. רק לפני מספר חודשים נרשמה תחושת חזרה לשגרה שנקטעה במהירות לאחר הדיווח על הפסקה מחודשת של הייצור, בשל מחסור בחלקים שלא נשלחו על ידי הספקים.

ההבדל, כעת חוזרת היצרנית עם רוח גבית משמעותית שקיבלה מהשותפה ההודית באג'אג' - המייצרת אגב את דגמי הב-390 הפופולריים גם אצלנו - אשר הזרימה סכום עצום של כ-800 מיליון אירו לקופת החברה. אבל מה שחשוב לנו עוד יותר מקולות הצהלה במחלקת הכספים של ק.ט.מ, הן התכניות עבורנו.

ד.ל.ב מוטוספורט השייכת לקבוצת לובינסקי ומייבאת את ק.ט.מ ארצה מאז חדרה לשוק המקומי, הודיעה מיד על הגעתם הצפויה של דגמים חדשים בזמן הקרוב. בהם משפחת 390 חדשה (אנדורו, אדוונצ'ר R ו-SMCR), ובהמשך גם גרסאות ה-1390 אדוונצ'ר.

אדוונצ'ר חדש בישראל: VOGE DS625X: לאחר השקתו של ה-525 בשנת 2020, מותג VOGE משיק את מחליפו, ה-DS625X. זוהי למעשה גרסה משודרגת לדגם האדוונצ'ר הבינוני, עם מנוע חדש ומתקדם יותר בנפח 581 סמ"ק (טווין-מקבילי, 270°), עם 64 כ"ס ו-5.8 קג"מ. האופנוע מגיע עם מתלי KYB ארוכי מהלך בעלי כיוונון מלא, מרווח גחון של 220 מ"מ, ומשקל יבש של 191 ק"ג (206 ק''ג רטוב), מהקלים בקטגוריה.

הוא מציע שתי מפות ניהול מנוע (ספורט או סטנדרט), בקרת אחיזה (TCS) ניתנת לניתוק, ABS עם אפשרות ניתוק, מצמד מחליק (ASC), מערכת ניטור לחץ אוויר (TPMS), מצלמת דרך מובנית ומסך TFT צבעוני בגודל "7 עם אפשרות החלפת תצוגה.

מה עוד? מפלט מוגבה לטובת רכיבת שטח, חישוקי שפיצים, פנסי ערפל, שקעי USB, קישוריות BT, משקף מתכוונן, מגיני גחון-צד-ידיים-מצנן ואופציה לגרסה מוגבלת ל-A1.

ימאהה חושפת קונספט היברידי ל-MT09 ומשפחת טרייסר 7 חדשה: נתחיל באופנוע ההיברידי-נטען הראשון של ימאהה, בהשראת ה-MT09 הפופולרי. עדיין בשלב אב-טיפוס עם מנוע בעירה פנימית ומנוע חשמלי, מבלי לוותר על הסטייל הקרבי והביצועים המזוהים עם הדגם.

וולכן, הוא שומר על הקווים העיצוביים-אגרסיביים של הדגם הרגיל עם התרחבות קלה לטובת רכיבי ההנעה ההיברידיים. יש גם פתח אוורור ייעודי שנוסף למיכל הדלק, ומשמש לקירור המערכות ההיברידיות. איך זה עובד? במהירות נמוכה האופנוע אינו זקוק למנוע הבנזין ויכול כך לנוע באופן חרישי וחסכוני. בעיר למשל. ברגע שהמהירות חוצה את רף ה-56 קמ"ש, מנוע הבנזין נכנס לפעולה.

נכון לעכשיו אין תאריך ייצור, אך נראה כי ימאהה מאותתת על כיוון חדש. נזכיר כי רק לאחרונה דיווחנו על קאוואסאקי עם הנעה מימנית שהוצג במירוץ 24 השעות של לה-מאן. ויש להניח שגם יצרניות דו גלגלי אחרות עומלות כרגע על פיתוחי הנעה אלטרנטיבית. העתיד, נו.

נסיים בטרייסר 7 החדש של ימאהה, עם מה שנראה כמו שדרוג משמעותי לאופנוע הספורט-תיור הפופולרי. אכן, הדגם החדש מבוסס על קודמו אך הוא מוסיף מערכות אלקטרוניות חדשות, מראה שונה ושיפור מובטח באיכות.

בלב האופנוע פועם מנוע ה-CP2 המוכר בנפח 690 סמ"ק, עכשיו כשהוא מותאם לתקנות Euro 5+ המחמירות. המצערת האלקטרונית Y-CCT חדשה ואמורה לספק תגובה מדויקת יותר, תולך שהיא נעזרת במערכות כמו Yamaha Ride Control (YRC) עם מספר מצבי רכיבה כולל אחד מותאם אישית, לצד בקרת אחיזה ניתנת לניתוק עבור הרפתקני שבילים.

יש גם מסך TFT צבעוני חדש בגודל "5 עם קישוריות לסמארטפון, ניווט באמצעות אפליקציית Garmin StreetCross, וכן התראות שיחות והודעות דרך אפליקציית MyRide של ימאהה. כל אלו נשלטים בעזרת מתגים חדשים. יש גם בקרת שיוט (Cruise Control) סטנדרטית בעוד מערכת המתלים שודרגה משמעותית עם מזלג קדמי הפוך (41 מ"מ), ומתלה אחורי מתכוון בעזרת חוגה לעומס הקפיץ (Preload) ושיכוך ההחזרה (Rebound). שלדת האופנוע והזרוע האחורית חודשו אף הן להגברת הקשיחות.

המראה החדש אגרסיבי יותר, עם יחידות תאורת LED חדשות בעל תאורת יום. הכידון רחב יותר, המושב מתכוונן, ומיכל הדלק החדש מכיל 18 ליטר עם טווח רכיבה - לפי ימאהה - משופר. מערכת הבלימה כוללת מעתה בלמים רדיאליים שעל פי ימאהה מספקים יכולת בלימה משופרת, גם תחת מאמץ.

זוג ארגזי צד קשיחים מגיעים ב-GT ובימאהה מתגאים שהם מסוגלים להכיל קסדה שלמה. המשקף גבוה ב-90 מ"מ, עבה יותר ב-1 מ"מ, וניתן לכוונון מעלה-מטה על פני 6 ס"מ. הידיות ניתנות לחימום בשלוש דרגות. רגלית אמצעית כלולה כסטנדרט בדגם ה-GT ויש ריפוד מושב עבה יותר. מחיר עדיין אין.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה