דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הרפתקה על שניים: סקירת אופנועי אדוונצ'ר בסיסיים בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בשנים האחרונות הפכו אופנועי אדוונצ'ר לסחורה הכי לוהטת בשוק האופנועים. אם לדייק, הם כאלה כבר שני עשורים לפחות, אבל רק בעידן הנוכחי הם הפכו לזמינים-נגישים עבור כלל הציבור, ולא רק בעלי ממון. וכך, לא פחות מ-25% מכלל המכירות בענף הדו-גלגלי - וזה כולל קטנועים - שייכות לקטגוריה שממשיכה לצמוח. כולם, כך נראה, רוצים אופנוע הרפתקה קשוח למראה עם יכולת לרדת מהאספלט. בעצם, גם אם הוא לא יכול זה בסדר, העיקר שייראה ככזה.

אין ספק שמדובר במהלך שיווקי מוצלח של אנשי המכירות, שהפכו את מה שהיה מוכר פשוט כדו"ש (דו-שימושי) ל'אדוונצ'ר' במחי פלסטיק ומיגון. אחרי הכל, אנחנו יודעים שסמנטיקה מייצרת כסף. והרבה, ושינוי הגדרה כאן עשה את כל ההבדל. זוכרים סוזוקי DR600, הונדה XL וימאהה XT? כנראה שהיום הם לא היו רק אופנועי שטח מצוינים, אלא חיות אדוונצ'ר מרהיבות. ורק שיהיה ברור, ישראל אינה יוצאת דופן. המהלך השיווקי הזה התקבל מצוין בכל העולם.

בכל מקרה, ריבוי הדגמים יכול לבלבל, בעיקר רוכבים שעושים צעדים ראשונים בתחום הדו-גלגלי בכלל, והאדוונצ'ר בפרט. ולכן סקרנו את ההיצע, מהקטנים, הבינוניים ועד הקרנפים הגדולים-מתוחכמים-יקרים ובלתי אפשריים לביטוח בעלות פוליסה הגיונית. הכתבה הראשונה בסדרה, עם כלים בנפח צנוע עד בינוני (500 סמ"ק), לפניכם:

בנלי TRK 502

בנלי היא אחת מיצרניות האופנועים הוותיקות בעולם. כמה ותיקה? היא הוקמה בשנת 1911 באיטליה, הרבה לפני שהמילה "אדוונצ'ר" הפכה לבאזז. לאורך השנים ידעה החברה עליות ומורדות, ובשלב מסוים עברה לידיים סיניות – וכיום היא בבעלות QJ Motor, אם כי העיצוב, התכנון ואסטרטגיית השיווק נשארו באיטליה.

ה-TRK 502 הוא דגם אדוונצ'ר שעשה גלים באירופה וגם בישראל. הוא לא הכי מתקדם טכנולוגית ולא הכי קליל או חזק, אבל הוא מציע חבילה משתלמת עם עיצוב מושך עין. החולשה המרכזית שלו נמצאת דווקא במשקל: 228 ק"ג רטוב. עבור אופנוע בנפח 500 סמ"ק זה משקל גבוה, אולי אפילו גבוה מדי כשעוזבים את הכביש.

  • נפח מנוע: 500 סמ"ק
  • תצורה: טווין מקבילי, מקורר נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 47.6 כ"ס, 4.6 קג"מ
  • גיר: שישה הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 228 ק"ג
  • צמיגי קדמי/אחורי: 120-70-17, 160-60-17
  • מחיר: 48 אלף שקלים
  • יבואנית: ג'ט סטאר

בנלי TRK 251

הבייבידוונצ'ר במשפחת בנלי. מנוע סינגל בנפח 250 סמ"ק מעניק לו יכולות שטח בסיסיות, אבל היתרון האמיתי שלו נמצא דווקא בכביש. מיכל דלק בנפח 18 ליטר וצריכת דלק מזערית מאפשרים לו לגמוע מרחקים ארוכים מבלי לחפש תחנת דלק בכל פינה. הוא אולי נראה כמו אחיו הגדולים, אבל מאחורי הממדים הצנועים מסתתר אופנוע עם יכולות טורינג, קטן, עקשן.

  • נפח מנוע: 250 סמ"ק
  • תצורה: חד-צילינדרי, מקורר נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 24.5 כ"ס, 2.14 קג"מ
  • גיר: שישה הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 164 ק"ג
  • צמיגי קדמי/אחורי: 110-70-17, 150-60-17
  • מחיר: 30 אלף שקלים
  • יבואנית: ג'ט סטאר

הונדה NX500

ה-NX500 הוא מחליפו הישיר של ה-CB500 המוכר, מהאופנועים הפופולריים בישראל ואחד מרבי המכר בהיסטוריה של התעשייה. הנוסחה פשוטה: המנוע נשאר ללא שינוי, המשקל נמוך (במעט), יש חישוקים קלים וחזקים יותר (לפי הונדה) עם בקרות מתקדמות ומסך TFT בגודל "5. בגדול יש בו כל מה שרוכב ממוצע מחפש - שימושיות גבוהה עם יחידת כוח מספקת ויכולת שטח בסיסית סבירה, לצד אמינות מופלגת.

  • נפח מנוע: 471 סמ"ק
  • תצורה: טווין מקבילי, מקורר נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 47 כ"ס, 4.4 קג"מ
  • גיר: שישה הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 196 ק"ג
  • צמיגי קדמי/אחורי: 110-80-19, 160-60-17
  • מחיר: 50 אלף שקלים
  • יבואנית: מאיר

הונדה CRF300L ראלי

אל תתנו לממדים הצנועים להטעות אתכם. ה-CRF300L ראלי הוא מכונת אדוונצ'ר אמיתית בגוף קומפקטי וקל משקל. הונדה לקחה את השלדה המצוינת של ה-CRF300L ה'רגיל' והלבישה אותו במסיכת ראלי אלגנטית, וקיבלה אופנוע שרוכבים מתחילים יכולים לאהוב וללמוד עליו המון, והמקצוענים יכולים לכבד. בידיים הנכונות הכלי הזה מאפשר לעשות המון, ועם שדרוגים למערכת המתלים אפילו עוד יותר.

  • נפח מנוע: 286 סמ"ק
  • תצורה: חד-צילינדרי, מקורר נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 27 כ"ס, 2.7 קג"מ
  • גיר שישה הילוכים
  • משקל: 142 ק"ג (רטוב)
  • הנעה: שרשרת
  • מחיר: 37 אלף שקלים
  • יבואנית: מאיר

ווג 300 ראלי

האופנוע הזה מיועד לרוכבי שטח מתחילים עם הכוונת על רכיבות שטח. שכן הוא קל משקל עם מחיר תחרותי ותחזוקה פשוטה יחסית. דגם האדוונצ'ר-ראלי חדש וכולל גם אפשרות לניתוק ABS בלחיצת מתג, ומרווח גחון מרשים של 310 מ"מ. אופציה ראויה למי שמחפש כניסה מדורגת לעולם השטח.

  • נפח מנוע: 292 סמ"ק
  • תצורה: חד צילינדרי, קירור נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 29 כ"ס, 2.5 קג"מ
  • גיר: שישה הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 155 ק"ג
  • צמיגי קדמי/אחורי: 90-90-21, 140-80-18
  • מחיר: 32 אלף שקלים
  • יבואנית: מוטו 24

זונטס 350T19

עוד יום, עוד עולה מאסיה. הזונטס 350T19 הוא גרסת "19 של ה-350T ולכן מתאימה גם לשטח. אם התנעה ללא מפתח, מסך TFT עם תצוגה מתחלפת וחיבור לאפליקציה ייעודית, משקף מתכוונן חשמלית, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, שני שקעי USB, מתגים מוארים, מצבי רכיבה שונים, ABS, מגיני מנוע כסטנדרט וכל זה במחיר מאוד שווה לכל נפש. החיסרון העיקרי - כמעט 200 ק"ג. לא אידיאלי.

  • נפח מנוע: 348 סמ"ק
  • תצורה: חד צילינדרי, קירור נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 39.4 כ"ס, 3.4 קג"מ
  • גיר: שישה הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 196 ק"ג
  • צמיגי קדמי/אחורי: 110-80-19, 160-60-17
  • מחיר: 30 אלף שקלים
  • יבואנית: ליגל אופנועים

סוזוקי DRZ 400S

סדרת DRZ של סוזוקי צברה מוניטין אמינות מצוין, לצד יכולת נסיעה בכל תוואי שטח. זוהי דוגמה לכלי פשוט במהותו עם מנוע, מתלים, בלמים ומחסור מבורך בבקרות שהופכים אותו לידיד נאמן שגם אם יאכזב לפתע, לא תהיה כל בעיה לתקן אותו באמצעים פשוטים ובעלות לא גבוהה - רוכבי שטח מתחילים שפוגשים את הקרקע פה ושם, יעריכו את זה.

  • נפח מנוע: 398 סמ"ק
  • תצורה: חד-צילינדרי, מקורר נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 40 כ"ס
  • הזנת דלק: מאייד (קרבורטור)
  • גיר חמישה הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 145 ק"ג
  • צמיגי קדמי/אחורי: 100-80-21, 120-90-18
  • מחיר: 50 אלף שקלים
  • יבואנית: עופר אבניר

ק.ט.מ 390 אדוונצ'ר

האוסטרים של ק.ט.מ יכולים לראות עצמם כמאוד מצליחים ומוצלחים בתחום, ולמעשה זה הקליים-טו-פיים של החברה, כשהוא נשען על הצלחה מסחררת בעולמות האנדורו בפרט והשטח בכלל. כמעט בחירה טבעית לרוכב המעוניין ביכולת גבוהה מעבר לכביש. וה-390 אדוונצ'ר הוא דוגמה מנצוינת לכלי שמאפשר שימוש יומיומי נוח ויכולת מרשימה בסופי שבוע היכן שהאבק שולט.

ל-390 הזה לא חסרה טכנולוגיה. מסך TFT בגודל "5, מתלי WP מתכווננים והתאמה מרשימה לרוכבים מתחילים ומנוסים כאחד. אלה שמחפשים כלי קל משקל עם יכולת שטח וכביש גבוהות. בשוק הנוכחי אין הרבה כלים מתקדמים יותר, גם במחיר גבוה משמעותית.

  • נפח מנוע: 399 סמ"ק
  • תצורה: חד-צילינדרי, מקורר נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 44 כ"ס, 4.0 קג"מ
  • גיר שישה הילוכים, קוויקשיפטר דו-כיווני
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 161 ק"ג
  • צמיגים קדמי/אחורי: 100-90-19, 130-80-17
  • מחיר: 42 אלף שקלים
  • יבואנית: ד.ל.ב

רויאל אנפילד הימלאיין 450

רויאל אנפילד לקחה את העיצוב הקלאסי שלה, וזרקה אותו ישר למאה ה-21. ההימלאיין 450 הוא הוכחה שאפשר לשמור על עיצוב ואופי נוסטלגי מבלי לוותר על טכנולוגיה עדכנית. המנוע מקורר נוזל, תיבת שישה הילוכים ותצוגת TFT מאפשרת-ניווט. הוא בחירה טובה למי שמחפש כלי עכשווי שגם מעורר נוסטלגיה בקרב בוגרי האשרמים ומסיבות פול-מון בגואה, עם יכולת כביש ושטח. והוא גם מבהיר שרויאל אנפילד מבינה את מה שכולן מבינות זה מכבר - אם אתה רוצה להרוויח, אופנוע כביש אינו מספיק.

  • נפח מנוע: 452 סמ"ק
  • תצורה: חד-צילינדרי, מקורר מים
  • הספק/מומנט מרבי: 40 כ"ס, 4.1 קג"מ
  • גיר: שישה הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 181 ק"ג
  • צמיגים קדמי/אחורי: 90-90-21, 140-70-17
  • מחיר: 37 אלף שקל
  • רויאל אנפילד 
  • יבואנית: ד.ל.ב

CF Moto 450 MT

כמו בתחום הארבע-גלגלי, בשקט בשקט מתחילה CF Moto הסינית לשחרר דגמים חדשים בקצב מסחרר, עם איכות ייצור בעייתית בתחילה, אך כזו שמשתפרת מפעם לפעם. ה-MT 450 הוא אחד מהכלים המרשימים ביותר שלה, ונמכר מצוין בהתאם. הוא אחד מהכלים היחידים בנפחים האלו עם מנוע טווין מקבילי ולא חד צילינדר, עם איכות הרכבה טובה ומערכות אלקטרוניקה ואבזור כיאה לאופנוע מודרני. הרבה אופנוע במעט (יחסית) כסף.

  • נפח מנוע: 449 סמ"ק
  • תצורה: טווין מקבילי, מקורר נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 41.6 כ"ס
  • גיר שישה הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 185 ק"ג
  • צמיגי קדמי/אחורי: 90-90-21, 140-70-18
  • מחיר: 40 אלף שקלים
  • יבואנית: עופר אבניר

Kove 510X

יצרנית הדו-גלגלי הסינית Kove מנסה לחדור לשוק עם כלים שנושאים תג-מחיר תחרותי עם יכולת גבוהה. וה-510X מדגים זאת. הוא מצויד במנוע טווין מקבילי בנפח 500 סמ"ק ולא, הוא לא מבוסס על ה-500 המוכר של הונדה, מדובר בפיתוח עצמי של היצרנית שמצטרף לאבזור סטנדרטי מרשים בדמות בולמי KYB, מגיני צד, מגן גחון מאלומיניום, ג'ק אמצע וחישוקי טיובלס.

  • נפח מנוע: 498 סמ"ק
  • תצורה: טווין מקבילי, קירור נוזל
  • הספק/מומנט מרבי: 47.6 כ"ס, 4.6 קג"מ
  • גיר: שישה הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 205 ק"ג
  • צמיגי קדמי/אחורי: 110-80-19, 150-70-17
  • מחיר: 44 אלף שקלים
  • יבואנית: מוטו ישראל

Kove 450 ראלי

ה-Rally 450 של Kove הוא אופנוע שנראה רציני עד מאוד בכל הנוגע לשטח. גבוה, צר, עם מושב שטוח, מסיכת ראלי, מפלט גבוה, מיכל דלק עם לא פחות מ-31 ליטר ומשקל של 155 ק"ג. כמעט אופנוע שטח מקצועי, אבל הוא מגיע עם רישוי צהוב ומאפשר כך להגיע לעבודה בבוקר דרך השדות ולהרגיש פטרהאנסל במחיר זעום יחסית. בדרך הביתה אתם מוזמנים להרגיש כמו קליינשמידט.

  • נפח מנוע: 449 סמ"ק
  • תצורה: חד צילינדרי, קירור נוזל-שמן
  • הספק/מומנט מרבי: 47 כ"ס, 4 קג"מ
  • גיר: שישה הילוכים
  • הנעה: שרשרת
  • משקל: 155 ק"ג
  • צמיגי קדמי/אחורי: 90-90-21, 140-80-18
  • מחיר: 56 אלף שקלים
  • יבואנית: מוטו ישראל

ובפרק הבא: אדוונצ'רים בקטגוריית הביניים, מחצי ליטר ועד כמעט ליטר. ובשום אופן אל תכנו אותם בינוניים.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

פורסם לראשונה ב- 11:49

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה