דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לשטח, לכביש, לספורט ולחשמל - העולם הדו-גלגלי גועש

Getting your Trinity Audio player ready...

ועוד קטנוע אדוונצ'ר - מטרו מוטור הכריזה על תחילת שיווק של סאן יאנג ADX400 TG, חבר חדש בהיצע קטנועי האדוונצ'ר המקומי. וכמו חברים אחרים בקטגוריה המתפתחת במהירות, גם כאן מדובר בשילוב בין יכולת כביש, קריצה לשטח קל, עם שימושיות.

כרגע זהו קטנוע האדוונצ'ר הבכיר בסדרת ה-ADX של סאן יאנג, עם עיצוב מובן שאינו מסתיר את שורשיו. וכמו במקרה של אופנועי האדוונצ'ר של ב.מ.וו שהעניקו "השראה" לכל יצרנית פחות או יותר, כאן מדובר ללא ספק בהונדה שמהווה מושא חיקוי.

ההנעה הסופית נעשית באמצעות שרשרת, לעומת אחיו הקטנים יותר בסדרה המונעים ברצועה, הבדל משמעותי בעיקר בתחזוקה השוטפת של הכלי, אך גם ביכולות מעבר לכביש.

ה-ADX400 TG מצויד במנוע בנפח 399 סמ"ק, עם הספק של 35 כ"ס ו-3.9 קג"מ מומנט, עם מערכת תזמון שסתומים משתנה, קירור באמצעות נוזל והזרקת דלק. בסעיף הבטיחות יש דיסק צלפנים ומאחור עם ABS של Bosch, ובקרת אחיזה הניתנת לניתוק לטובת רכיבה בשטח.

יש גם חישוקי "15 מלפנים ו-"14 מאחור, מפתח חכם, מסך LCD צבעוני, תאורת LED מלאה, משקף קדמי מתכוונן ותא אחסון מואר. המחיר: 46 אלף שקלים.

פאניגלה חדש לדוקאטי - ליגל אופנועים השיקה בישראל את ה-Panigale V2 המעודכן ל-2025, דגם ספורטיבי המבוסס על פלטפורמה חדשה עם מנוע Twin-V בנפח 890 סמ"ק, 120 כ"ס ומומנט של 9.51 קג"מ. לדברי היצרנית, למרות ירידה (מפתיעה) בהספק לעומת הדגם הקודם, זמני ההקפה במסלול Vallelunga השתפרו בזכות הפחתת משקל כוללת של 17 ק"ג. דגם ה-2V הקל ביותר שדוקאטי ייצרה.

המנוע הוא רכיב נושא בעומס בשלדת המונוקוק, והמראה הוא בהשראת ה-V4 הבכיר. יש תאורת LED מלאה ומסך TFT צבעוני בגודל "5 המאפשר שליטה על 4 מצבי רכיבה (Race, Sport, Road, Wet), וכל אחד מאלו ניתן להתאמה אישית של הרוכב.

הדגם מצויד במערכת Quick Shift 2.0 החדשה של דוקאטי להעברת הילוכים ללא מצמד, מתלים מתכווננים מבית Marzocchi ו-Kayaba בדגם הבסיסי, ובולמי Öhlins בדגם ה-V2S. מערכות הבטיחות כוללות בקרת אחיזה, בקרת בלימת מנוע, בקרת ווילי, ו-ABS בהטיה. שני הדגמים יוצעו בצבע אדום מסורתי של דוקאטי.

המחיר: החל מ-130 אלף שקלים לדגם הבסיס ועד 146 אלף שקלים לדגם המאובזר. בישראל החל ממאי 2025.

קאוואסאקי מימן על המסלול - במהלך שהותיר את הקהל נרגש ומסוקרן, פתחה קאוואסאקי את מרוץ 24 השעות של לה מאן ב-19 באפריל לא עם רעם מנועי בנזין, אלא עם שריקה עתידנית של אופנוע מונע מימן: ה-HySE, חזון מוטורי על סטרואידים ירוקים.

האופנוע המיוחד הזה הוא לא עוד גימיק שיווקי, כך לטענת היצרנית. הוא נולד מתוך ברית אסטרטגית נדירה בין ענקיות התחבורה של יפן: הונדה, סוזוקי, ימאהה, טויוטה, וכמובן, קאוואסאקי עצמה. יחד הן הקימו את השת"פ HySE (ר"ת של Hydrogen Small mobility & Engine technology Association) – יוזמה שמבקשת להבעיר מחדש את עולם הרכב, אבל באופן נקי מזיהום.

הדגם מצויד במנוע חשמלי שניזון מטכנולוגיית תא דלק בה המימן הופך לחשמל עבור הסוללות. המימן מאוחסן במכלים גדולים מאחור, המזכירים ארגזי צד. רק שבמקום בגדים, הם נושאים את הדלק של העתיד, אולי.

ואם זה נשמע כמו חלום רחוק, תחשבו שוב. קוואסאקי לא רק מתנסה – היא כבר הכריזה שהיא מתכננת לשחרר אופנוע מימן חוקי לכביש עד תחילת 2030. יש אמנם מכשולים לא קטנים בדרך, כמו למשל תשתית תדלוק-טעינה, טווח, מורכבות הנדסית ועוד. אבל עם מופע עוצמתי בלב מרוץ אגדי, קוואסאקי משדרת מסר ברור: מהפכת המימן כבר כאן.

האם זה העתיד של עולם הדו-גלגלי? אם לשפוט לפי הצליל, הריח וההצהרה, נראה שהכיוון חיובי ומתקרב מהר.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה