דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עם חזית ואחוריים של פורשה: המשפחתית החשמלית של אורה בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ירדה מהאוניה ותועדה: הסדאן החדשה של אורה בישראל
  • תחילה בגרסה בסיסית עם 204 כ"ס וטווח של עד 570 ק"מ
  • שיווק באמצע חודש אפריל, מסירות לקראת תחילת חודש מאי

מהראשונות באירופה: בהתאם לתוכניות המקורית, בעוד כחודש יחל שיווק אורה 07, סדאן חשמלית גדולה וחדשה של מבית גרייט וול (GWM), יריבה אפשרית לטסלה מודל 3, BYD סיל ואחרים.

בסין היא משווקת מאז סוף 2022, אבל רק במהלך שנה שעברה קיבלה אישורי תקינה אירופית, ומכאן נסללה הדרך גם אלינו. השיווק יחל בחודש הבא, כשישראל היא מהראשונות באירופה לקבל את המכונית, כשמסירות ראשונות צפויות לקראת סוף אפריל-תחילת מאי.

במולדתה היא נקראת 'גוד קאט' ו'לייטנינג קאט', אבל היצרנית החליטה בעבר לזנוח את קו השמות החתולי ובמקומם להציג שיטה ספרתית, כשהסדאן זוכה לכינוי 07. נזכיר כי בתחילה הוחרג השוק הישראלי משינוי השמות באירופה עליו הוכרז, אך בתחילת שנה זו הודיעה היצרנית לכלמוביל, היבואנית, כי השינוי יחול גם בישראל.

ההשראה מפורשה: המראה מזכיר במידת מה דגמי פורשה ופולקסווגן (חיפושית), שתיהן מבית הקונצרן הגרמני. וזה ממש לא מפתיע. המעצב הראשי של אורה הוא עמנואל דרטה (Derta), בעברו המעצב הראשי של יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית.

היא מבוססת על פלטפורמת Lemon המיועדת לכל מערכות ההנעה כולל בנזין והיברידי-נטען ומציע ממדים גדולים במעט מאלה של מודל 3, קרובים יותר לאלה של יונדאי איוניק 6. ממד האורך עומד על 487 ס"מ, הרוחב הוא 186 ס"מ והגובה עומד 150 ס"מ. בסיס הגלגלים זהה לחלוטין לזה של מודל 3 - 287 ס"מ.

בתא הנוסעים יש מסך מולטימדיה בגודל "12.3 ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10.25, עם מסגרות עגולות שיוצרות תחושה אנלוגית. ברשימת האביזרים: חלון גג פנורמי, מושבי עור עם חימום, אוורור ועיסוי, תצוגה עלית על השמשה הקדמית, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה בהושטת רגל, סיוע בחניה אוטומטית ועוד.

מערכות הבטיחות האקטיביות מבוססות מצלמה ורדאר וכוללות את המקובל כמו בלימה אוטונומית לפנים ולאחור תיקון סטיה מנתיב ועוד.

אצלנו היא תוצע בהנעה קדמית עם מנוע חשמלי בודד שמפיק 204 כ"ס, צנוע משמעותית ממנוע מודל 3 ומרוב המתחרות. באירופה היא תשווק גם בגרסת הנעה כפולה שעשויה להגיע אלינו בהמשך עם מנועים שמייצרים 408 כ"ס ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות, ממנה טעמנו במקצת.

יש שתי גרסאות טווח, 440 ק"מ עם סוללת 63.9 קוט"ש ו-570 ק"מ עם סוללת 83.5 קוט"ש. טרם נמסר נתון קצב הטעינה המהירה ומה שידוע כעת שמילוי מ-10%-80% יבוצע ב-36 דקות.

מה אנחנו חושבים: הישראלים אוהבים מכוניות סיניות חשמליות, ראו את טבלת המסירות. אבל אורה פאנקי קאט (אימרו מעתה 03) שהגיעה לישראל לפני כשנה, לא ביצעה את הפריצה הגדולה לה קיוו עבורה. בעיקר בגלל מיצוב ותמחור.

כדי ש-07 תצליח יותר מאחותה הקטנה, היא חייבת תמחור יותר אגרסיבי וכזה שמתייחס ישירות למתחרות האמיתיות וגם מתחשב במפרט המנוע הצנוע ביחס אליהן. אחרי הכל, השוק הישראלי מוצף בדגמים חדשים בקצב בלתי נתפס. אי אפשר להתעלם מהם.

למאמר זה התפרסמו 53 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה