בקצרה:
- פיג'ו מתחילה לשווק את ה-5008 החדש
- עם מנוע בנזין חדש לצד גרסה חשמלית מלאה
- המחיר: מ-209 אלף שקל

לכל המשפחה: יבואנית פיג'ו מתחילה לשווק בישראל את הדור החדש והשלישי במספר של ה-5008, שכמו קודמו יהיה למעשה גרסה מוארכת של ה-3008, עם מקום לשבעה. המחיר לגרסאות הבנזין מתחיל ב-209 אלף שקל, התייקרות של 9,000 שקל לעומת הדור היוצא, בעוד גרסת החשמל תעלה 295 אלף שקל - המחיר הנמוך ביותר כיום לרכב פנאי חשמלי עם שבעה מושבים.
הממדים גדולים מאלו של 5008 היוצא, עם אורך כולל של 479 ס"מ (15+), רוחב של 189 ס"מ (5+), גובה של 169 ס"מ (לפני פסי גגון, 4+) ובסיס גלגלים של 290 ס"מ (6+). בכך הוא ארוך בכמה סנטימטרים ממתחרים כמו סקודה קודיאק, מיצובישי אאוטלנדר וצ'רי טיגו 8 למשל, עם בסיס גלגלים ארוך משמעותית מכל השלושה.

יחידות הנעה: ה-5008 ישווק כאן עם מערך המנועים המוכר של ה-3008. גרסת הבנזין תצויד במנוע 3 צילינדרים מוגדש בנפח 1.2 ליטרים, עם סיוע היברידי-מתון (48V), הספק של 136 כ"ס וחיבור לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.2 שניות, נתון זהה לדור היוצא.
לגרסה החשמלית מנוע קדמי בהספק של 210 כ"ס, עם תאוצה של 9.7 שניות ל-100 קמ"ש. סוללת 73 קוט"ש מעניקה לו טווח נסיעה תיאורטי של 474 ק"מ, בעוד טעינה מהירה בקצב של 160 קילוואט מאפשרת מילוי מ-10% ל-80% בתוך 36 דקות.

אבזור ובטיחות: גרסת הכניסה Allure, שתוצמד למנוע הבנזין בלבד, תוצע במפרט הכולל צמד מסכי "10 ללוח המחוונים ולמולטימדיה, קישוריות אלחוטית למכשירי אנדרואיד ואפל, מצלמות היקפיות, טעינה אלחוטית לסלולרי וחישוקי "19. כאופציה בתשלום נוסף יוצע חלון שמש וכן מסך אחוד בגודל "21 עם פאנל שליטה במגע למערכות העיקריות.
גרסת ה-GT (סטנדרט בחשמלית, אופציה בבנזין) כוללת את המסך המשודרג ובנוסף גם מושבי עור נאפה עם כוונון חשמלי מלפנים, זכרונות למושב הנהג, חימום (גם מאחור), אוורור ועיסוי, דלת תא מטען חשמלי, תאורת מטריקס לד, חלון שמש וחישוקי "20 (לחשמלית בלבד).
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטחים מתים כולל על תנועה חוצה ועל פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: פיג'ו מנחיתה כאן את אחד המוצרים המרשימים בקטגוריית הפנאי לשבעה, עם עיצוב מודרני, איכויות נסיעה גבוהות וגם גרסה חשמלית מתבקשת. אבל היא תפגוש כאן שוק מאתגר מאי פעם - שכן באגף הבנזין מחכים לה לא רק מתחרים פופולריים כמו סקודה קודיאק ומיצובישי אאוטלנדר, אלא גם צ'רי טיגו 8 שכעת מציע גרסה היברידית-נטענת במחיר תחרותי, עם הטבת שווי שימוש מפתה למחזיקי הרכב הצמוד.
בגזרת החשמל ה-5008 אמנם זולה ממתחרים כמו BYD טאנג או קיה EV9, אך בקטגוריה הסמוכה מציעה מקסוס צמד מיניוואנים חשמליים במחיר זול בהרבה. בקיצור, קל זה לא יהיה.