דווקא כשהביקוש לחשמליות מואט, תחשוף טויוטה תוך מספר ימים דגם חשמלי שלישי המיועד לאירופה, עם בסיס ומערכות הנעה דומות ל-bZ4X הוותיק, אבל במראה שובה עין. הנה כל מה שאנחנו יודעים עליו
מאת: ניר בן זקן
פורסם 25.02.25
בקצרה:
- טויוטה תחשוף חשמלי שלישי לאירופה
- על בסיס פלטפורמת bZ4X הוותיק
- מרכב כמו-קופה צפוי לשפר את הטווח

חשמל ויופי: 4 שנים לאחר שהוצג ה-bZ4X כחשמלי ראשון של טויוטה, תחשוף בקרוב היצרנית היפנית דגם חשמלי שלישי שמיועד לאירופה ואלינו. מלבד תמונת צללית של הרכב, לא חושפת טויוטה כל פרט, אולם ניתן להבחין כי הוא יהיה בתצורת פנאי-קופה, בדומה לקונספט שהציגה בסוף 2022. מרשים למראה ויעיל יותר מבחינה אווירודינמית בהשוואה ל-bZ4X.
מה אנחנו יודעים: טויוטה גם לא מציינת מה יהיה שם הדגם והאם הוא יישא את האותיות bZ (ר"ת beyond Zero) בדומה לחשמלי הראשון שלה, או שם דגם ייחודי כמו האורבן קרוזר החשמלי אותו הציגה כחלק משיתוף הפעולה עם סוזוקי.

על פי הערכות הוא אמור להתבסס דווקא על פלטפורמת e-TNGA הייעודית, המאפשרת תצורת הנעה קדמית באמצעות מנוע חשמלי מלפנים, או כפולה באמצעות מנוע נוסף מאחור. ניתן לשער שטווח הנסיעה התיאורטי יהיה גדול יותר מה-bZ4X, וגם מערכת הטעינה הביתית (AC) והמהירה (DC) מתקדמת יותר.
יתכן והוא יציע גם את מערכת היגוי ללא חיבור מכאני (Steer-by-Wire) בדומה ללקסוס RZ, המאפשרת התאמת זווית ההיגוי למהירות הנסיעה.
מה אנחנו חושבים: גם עם החשמלי הראשון שלה, טויוטה הצטרפה באיחור למסיבת החשמל. אבל בעוד שבתחילה נראה היה כי תסגור במהירות את הפערים, לאחר מסיבת העיתונאים הגרנדיוזית בה הצהירה על לא פחות מ-15 דגמים חשמליים בכל קטגוריה אפשרית, בפועל אף לא אחד מהם הגיע לייצור סדרתי. מענייןל שדווקא כעת, כאשר הביקוש לרכב חשמלי הואט באירופה, היא מרחיבה את ההיצע. קל לבקר אותה על כך אלא שתמיד כדאי לזכור - טויוטה זיהתה לפםני כולם את הטרנד ההיברידי והיא עדיין יצרנית הרכב הגדולה בעולם. כנראה שההנהלה שלה עדיין מקבלת החלטות טובות.