דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

היברידי-נטען לשבעה: ג'אקו 8 נחת בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • דגם שלישי של ג'אקו מגיע לישראל
  • עם 428 כ"ס, 134 ק"מ תיאורטיים על חשמל
  • המחיר מתחיל ב-230 אלף שקל

האח הגדול: ג'אקו מתחילה לשווק את ה-8, רכב פנאי גדול עם מקום לשבעה נוסעים ואח גדול לדגם הנמכר ביותר בישראל בשנה הנוכחית, ג'אקו 7. זהו למעשה אח תאום לצ'רי טיגו 9 שנחת כאן לאחרונה, ובכל זאת הוא זול ממנו ב-15 אלף שקל, עם מחיר התחלתי של 230 אלף שקל.

בהשוואה לג'אקו 7, ה-8 ארוך בלא פחות מ-32 ס"מ (482 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-15 ס"מ (282 ס"מ). נפח תא המטען עומד על 200 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש, במדידה עד גובה התקרה.

ארבעה מנועים: מערכת ההנעה היא היברידית-נטענת, עם מנוע בנזין-מוגדש בנפח 1.5 ליטרים (143 כ"ס), ולצידו שלושה מנועים חשמליים - שניים מלפנים (102 ו-122 כ"ס) ואחד מאחור (238 כ"ס) ליצירת הנעה כפולה.

היצרנית לא מפרסמת נתון ההספק המשולב, אך בדגם המקביל אצל צ'רי עומד נתון ההספק הרשמי על 428 כ"ס. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.8 שניות, איטי ב-4 עשיריות מהצ'רי.

סוללת 34.5 קוט"ש מספקת טווח חשמלי מוצהר של 134 ק"מ, כאשר טעינה ביתית (6.6 קילוואט) אורכת 5.5 שעות, בעוד טעינה מהירה (70 קילוואט) מאפשרת מילוי מ-30% ל-80% בתוך 25 דקות.

אבזור ובטיחות: גרסת הכניסה תוצע במפרט הכולל מסך מגע מרכזי ולוח מחוונים דיגיטלי, שניהם בגודל "12.3, טעינה אלחוטית לסלולרי, מצלמות היקפיות, מושבים דמויי עור, הקדמיים עם כיוון חשמלי וארבעה מתוכם עם חימום ואוורור, בולמי זעזועים אדפטיביים, חישוקי "20, דלת תא מטען חשמלית ושמשות בזיגוג כפול.

הגרסה הבכירה (255 אלף שקל) מציעה בנוסף מערכת שמע משודרגת עם 14 רמקולים, מושבי עור נאפה עם עיסוי לקדמיים, תצוגה עילית, כיוון חשמלי וחימום לגלגל ההגה.

מפרט הבטיחות כולל בשתי הגרסאות 9 כריות אוויר (או 10 ביקרה מהשתיים), בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, התרעת שטחים מתים כולל על פתיחת דלת ועל תנועה חוצה מאחור והתרעה על שכחת ילדים ברכב.

בשבועות הקרובים צפויה ג'אקו להשיק בישראל גם גרסה היברידית ל-5, שתצטרף לגרסאות הבנזין והחשמל שכבר משווקות כאן. ובחודש הבא ינחת גם מותג האח אומודה, עם צמד רכבי פנאי - אומודה 7 שיהיה גדול במעט מג'אקו 7, ואומודה 9 שיהיה בממדי ג'אקו 8.

מה אנחנו חושבים: קונצרן צ'רי הסיני השתלט במהירות שיא על שוק הרכב הישראלי, עם קרוב ל-40 אלף מכוניות שנמסרו כאן השנה במותגי צ'רי וג'אקו. בשנה הבאה המספרים צפויים להיות אפילו גדולים יותר, עם הרחבת ההיצע של ג'אקו ושילוב מותג אומודה, כך שלמובילי השוק הוותיקים יש בהחלט סיבה לדאגה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

  • 1. גנבו את הדאשבורד של מרצדס ???????? (לת)
    יהב, 03-11-2025

  • 2. ריבית והצמדה -מרויחים עליכם פעמיים (לת)
    רק 60 תש ללא ריבית, 03-11-2025

  • 3. ג'אקו 
    לא מתחזה. , 03-11-2025

    הביצועים לא תואמים לכוח. היה אפשר לייצר תאוצה יותר טובה. חבל.

    מי שקונה את הרכב ורוצה לשמוע לדני מישראל אז שיסע רק על הבנזין ולא על החשמל...

    סגור תגובה

  • 4. היברידי זה כמו סוס שתכננה וועדה 
    יותם (מהנדס חשמל), 03-11-2025

    גם מנוע חשמלי קטן, גם סוללה קטנה, גם מנוע בעירה פנימית קטן יחסית - אתה נדפק מכל הכיוונים. בעצם הסיבה היחידה לפופולריות של ההיברידיות היא שהמיסוי על ההיברידיות, עדיין זהה למיסוי על רכבי בנזין והרבה יותר נמוך מהמיסוי על רכבי חשמל. סבלנות.. יתקנו את זה, כלפי מעלה. כרגיל. לא שאני רוצה שיעשו את זה - ממש לא. אבל זה יקרה. כנראה מיד אחרי הבחירות.

    אם הייתי צריך לרכוש מכונית עכשיו - הייתי עושה כל מה שאני יכול כדי להישאר עם רכב בנזין קטן לכמה שנים עד שיכנסו רכבי חשמל עם סוללה טובה, עם טווח של לפחות 1000 ק"מ לטעינה - ורק אז הייתי עובר לחשמל מלא. הייתי פשוט מדלג על השלב הזה של ההיברידי. הוא מיותר.

    סגור תגובה

  • 5. כל הכבוד לכלמוביל איך הצליחו להכניס סוללה על 4 גלגלים ולמתג אותה (לת)
    איל, 03-11-2025

  • 6. כל מי שיקנה רכב סיני יתקע איתו בסוף (לת)
    מלכי, 03-11-2025

  • 7. בהמשך לתגובה שלי תגובה 3 
    לא מתחזה, 03-11-2025

    שכחתי לספר לכם על התוכי ג׳אקו שלי,תוכי מופלא שיודע רק לקלל. כל בוקר אני מברך אותו בברכת בוקר טוב והוא משיב לי ״בוקר למטומטם שמתחזה. חכם לא מתחזה״
    נמאס לי ממנו,אני כרגע אוכל שניצל ממנו, ומהשאריות אכין מרק תוכים.

    סגור תגובה

  • 8. היברידי-נטען לשבעה: ג'אקו 8 נחת בישראל 
    DANY_FROM_TORONTO, 04-11-2025

    4. למה מהנדס חשמל כמוך אשר מרוויח הרבה כסף צריך לקנות מכונית קטנה?
    כמהנדס חשמל אתה צריך לדעת שיש סוללות טובות יותר כמו LiFePO₄, LFP
    Sodium-Ion, Iron-Air, Zinc-Air, Non-Vanadium, Solid-State Solid ,Zinc-Based. סוללות אלו זמינות כעת. איפה הידע שלך, מר "מהנדס חשמל"?

    סגור תגובה

  • 9. שם של ערס מרוקאי עתיק: 
    ד, 04-11-2025

    ג׳אקו, מסרט בורקס .
    האירוניה שערסים מרוקאים מתים על החברה הזו כבר.

    סגור תגובה

  • 10. פופולארית בחברות הליסינג 
    מוטי, 04-11-2025

    להבנתי ההצלחה של היברידי נטען בישראל היא ברובה בגלל הטבת המס הנדיבה בליסינג כאשר רבים מנהגי הליסינג לא טוענים את הרכב כלל ומקבלים רכב בזבזן ומזהם יותר ממכוניות בנזין (בגלל משקל הסוללות) עם הטבת מס "ירוקה"

    סגור תגובה

  • 11. 8 - לא נורא, אתה לא מהנדס.. 
    יותם (מהנדס חשמל), 04-11-2025

    זה בסדר שאין לך מושג ירוק בסוללות. LFP ו-LiFePo4 זה אותו הדבר. סוללות אבץ-אוויר אינן יכולות לשמש רכבים בכלל, בגלל בעיית הדנדריטים שלא הצליחו לפתור עד היום. אז אי אפשר לטעון, משתמשים בהן למכשירי שמיעה. Solid State אלו סוללות מצב מוצק כמובן. יכנסו בעוד כשנתיים. Vanadium Flow Battery היא סוללה שמשתמשת בשני מצבים של יוני ונדיום הנמצאים בתמיסה. שוב, לא מתאים למכונית. Sodium Ion רק נכנסות עכשיו, ממש בחודש האחרון חברת CATL הוציאה את ה-Naxtra שלה, הסוללה הראשונה בטכנולוגיה זאת שנכנסת וכבר יש כמה יצרניות רכב שהכריזו שהן ישתמשו בה. אבל זה עדיין לא קיים בשוק הנוכחי. זה יכנס בקרוב מאוד.

    בקשר לשאלה "למה מהנדס חשמל מעדיף מכונית קטנה" - במקרה של רכב חשמלי, זה ברור. כמה שהמכונית קלה יותר, יש לה פוטנציאל להיות יעילה יותר. השאלה היא האם היא מממשת את הפוטנציאל הזה.

    כאשר קניתי את האטו-3 היו רק שתי מכוניות רלוונטיות מבחינתי בשוק - אטו-3 וטסלה. נכון שגם הג'ילי גאומטרי היתה, אבל היא נמוכה מדי בשבילי. בחרתי באטו-3 בגלל שהיא דרמטית יותר זולה מטסלה. אבל במחשבה לאחור יש נקודה בכך שטסלה בעצם עדיפה בכל פרמטר אפשרי ולכן אולי המחיר שלה מוצדק. מצד שני, כיום הבחירה יותר קלה - היום, אם מחיר רכב חשמלי עובר 200,000 שקל אז אתה גם משלם טסט 5,000 בשנה. שזה גם שיקול. הטסלה מעל 200,000, האטו 3 מתחת.. הבחירה די קלה. אבל כן, אם נכנסים למפרט הטכני אז ברור שטסלה עדיפה. אם המיסוי היה זהה לשתי המכוניות, כנראה שעדיף ללכת על טסלה.

    מכל מקום, מה שאני חיפשתי היה מרווח גחון מעל 17 ס"מ, טווח לפחות 400 ק"מ לטעינה, סוללת LFP ולשלם מה שפחות וזהו בעצם :-). אטו-3.

    סגור תגובה

  • 12. 8 - אם כבר, אז צריך רק להזכיר כאן נקודה חשובה בקשר לנושא הטווח 
    יותם (מהנדס חשמל), 04-11-2025

    אחד מהדברים החשובים ביותר ברכב חשמלי הוא הטווח לטעינה. אז גם לטסלה וגם לאטו-3 (מודל 2023) יש טווח של 420 ק"מ לטעינה. ההבדל הוא שבאטו-3 הטווח הזה הוא WLTP בעוד בטסלה הטווח הזה הוא EPA. כלומר בטסלה מדובר בטווח אמיתי, לנסיעה בכביש מהיר. באטו-3 אם אתה רוצה לקבל 420 ק"מ, אתה צריך לנסוע 70 קמ"ש.. מצדיק הפרש מחיר של 50,000 שקל? אולי כן, בהתחשב בכך שבטסלה גם יש מנוע של 283 כ"ס בעוד לאטו-3 יש 204 כ"ס בלבד. מה גם שבטסלה ההנעה אחורית בעוד באטו-3 קדמית. כלומר הטסלה היא פשוט מכונית טובה יותר. אבל אז באים והורגים אותך בטסט..

    בקיצור, אני לא מתחרט. האטו-3 נותנת לי מה שאני צריך. לא עשיתי שום טעות פה. אם הייתי צריך רכב טוב יותר, אז הייתי קונה רכב טוב יותר, אבל אני לא צריך.

    סגור תגובה

צריכים ייעוץ? חזור למעלה
">
AIAI
iCar AI
אני אבי היועץ החכם של iCar, במה אוכל לסייע לך?

* אני עדיין בתקופת למידה של התוכן באתר וייתכנו טעויות