דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קוסמטיקה ועוד קצת: סקודה חידשה את האניאק

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סקודה חשפה מתיחת פנים לאניאק
  • עם עיצוב עדכני וטווח נסיעה מוגדל
  • יגיע לישראל ברבעון השלישי של 2025

הגיע הזמן להתחדש: לאחר חמש שנים שבמהלכן נמכרו ממנו בכל העולם רבע מיליון יחידות, מציגה סקודה מתיחת פנים ראשונה לאניאק. העדכון כולל מראה מחודש עם שיפורים אווירודינמיים, לצד יחידות הנעה משודרגות ותוספות לרשימת האבזור.

מהיבואנית המקומית נמסר כי האניאק העדכני צפוי להגיע ארצה במהלך הרבעון השלישי של 2025. ראוי להזכיר כי שיווקו של הדגם בישראל הופסק לפני מספר חודשים, כך שבשלב זה אין לסקודה דגמים חשמליים בהיצע המקומי.

המראה החיצוני דומה לזה של האלרוק, עם סבכה קדמית ויחידות תאורה צרות מבעבר, כיתוב שם המותג מלפנים במקום הסמל המסורתי וסבכה תחתונה שונה לטובת האווירודינמיקה. גם חישוקי גלגלים חדשים וכונסי אוויר שונים מסייעים להקטנת מקדם הגרר, שירד מ-0.256 ל-0.245 באניאק הרגיל, ומ-0.234 ל-0.225 באניאק קופה. העיצוב המעודכן הביא גם לתוספת זניחה של חצי ס"מ בקופה וס"מ אחד באניאק הרגיל.

מערכת הנעה: בעולם האניאק כבר קיבל את יחידות ההנעה העדכניות של קונצרן פולקסווגן עוד לפני מתיחת הפנים, אבל אלינו הן עדיין לא הגיעו - כך שנפגוש אותן לראשונה עם הגעת הדגם המחודש.

גרסת הבסיס (60) מצוידת ביחידת ההנעה המוכרת עם מנוע אחורי בהספק של 204 כ"ס ותאוצה של 8.1 שניות ל-100 קמ"ש, בעוד גרסת ה-85 הבכירה (היחידה שהוצעה כאן) משתדרגת עם מנוע אחורי בהספק של 286 כ"ס, שמקצר את התאוצה ל-6.7 שניות. סקודה תציע גם גרסת הנעה כפולה (85X) עם נתונים זהים של הספק ותאוצה, אך זו לא צפויה להגיע לישראל.

גרסת ה-60 תצויד בסוללת 63 קוט"ש עם טווח נסיעה תיאורטי של 437 ק"מ, בעוד גרסת ה-85 תקבל את סוללת ה-82 קוט"ש המוכרת תציע טווח רשמי של 586 ק"מ. בשני המקרים גרסת הקופה תגדיל במעט את הטווח.

טעינה מהירה מתאפשרת בקצב של 165 קילוואט בגרסת ה-60 עם מילוי מ-10% ל-80% בתוך 24 דקות, בזמן שהסוללה הגדולה נטענת ב-135 קילוואט ודורשת 4 דקות נוספות.

מה עוד צריך לדעת: כבעבר תציע סקודה בתא הנוסעים לוח מחוונים דיגיטלי קטן ("5) לצד מסך מולטימדיה גדול ("13), עם אופציה לתצוגה עילית שכעת מציעה גם נתונים במציאות רבודה. האפליקציה הנלווית לרכב שודרגה וכעת כוללת גם אפשרות לחניה מרחוק במקביל או בניצב למדרכה, גם כאשר הנהג עומד בחוץ.

בנוסף שודרג מפרט האבזור וכעת יש כסטנדרט חימום למושבים ולגלגל ההגה, בעוד אוורור למושבים הוא אופציה. בקרת השיוט האדפטיבית השתדרגה אף היא עם קבלת נתונים עדכניים באמצעות הענן ותכנון קצב הנסיעה בהתאם לתנאי הדרך הנוכחיים.

מה אנחנו חושבים: כצפוי, סקודה אניאק דומה יותר לאלרוק, עם מראה משודרג וזהות כמעט מוחלטת בכל הנוגע למערכות ההנעה ולעזרים הטכנולוגיים. אבל האח הקטן יהיה זול יותר, כצפוי, מבלי להתפשר באופן משמעותי על השימושיות והמרווח.

עובדה זו, יחד עם התחרות הגוברת בקטגוריית רכבי הפנאי החשמליים, תהפוך את חייו של האניאק לקשים בהרבה. למרות השדרוג.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה