בקצרה:
- מיצובישי פאג'רו חוזר לחיים
- יהיה אח תאום לניסאן פטרול
- ישווק רק במדינות מתפתחות

בחזרה למגרש: אחרי פסק זמן ארוך של כמעט חמש שנים, צפוי מיצובישי פאג'רו לחזור לאולמות התצוגה בשנה הבאה. אתר חדשות הרכב האוסטרלי CarsGuide פרסם תמונות של אב-טיפוס במהלך ניסוי נהיגה שהיצרנית היפנית ביצעה בבופורט, ויקטוריה.
ככל הנראה הוא לא צפוי להגיע ארצה, שכן בהתאם לאסטרטגיה של מיצובישי היא לא מתכננת לבצע לו תקינה מערבית (אירופאית או אמריקאית) ותתמקד בשווקים מתפתחים כמו מזרח אסיה, דרום אפריקה, אמריקה הלטינית וכמובן אוסטרליה.
האח היפני: בשונה מקודמיו בשושלת שפותחו עצמאית על-ידי מיצובישי וגם הביאו לקטגוריה שורת חידושים כמו מתלה קדמי נפרד והגה כוח בדור הראשון משנות ה-80, מערכת הנעה "סופר-סלקט" בדור השני (מכונה Q) ועד מרכב אחוד ומתלים נפרדים בכל פינה בדור השלישי (כונה בישראל קינג), הדור החמישי יהיה בעצם ניסאן פטרול הנוכחי (Y63) המשווק בצפון אמריקה תחת השם ארמדה, בשינויי מראה קלים.

המשמעות מבחינה מכאנית היא שימוש בשלדת סולם עם מתלים נפרדים בכל פינה הנתמכים קפיצי סליל בגרסאות הבסיס, או קפיצי אוויר אדפטיביים בגרסאות הבכירות. הוא יצויד במנוע V6 בנזין כפול מגדשים בנפח 3.5 ליטר (425 כ"ס) ותיבת 9 הילוכים אוטומטית עם הנעה כפולה-קבועה, הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל אחורית.
הבידול העיקרי מהפטרול צפוי להיות בחזית, דומה לקו העדכני של מיצובישי. תא הנוסעים צפוי להיות דומה עם מקום לשמונה נוסעים, או עם צמד מושבי "קפטן" בשורה השניה ומקום לשבעה.
מה אנחנו חושבים: הפאג'רו נחשב במשך שנים לאחד הדגמים הנחשקים ביותר של מיצובישי, זה שגם סייע לה לייצר תדמית יוצאת דופן, ודאי ביחס להיותה קטנה משמעותית ממתחרותיה - טויוטה והונדה - ביפן. וחזרתו היא בשורה משמחת לחובבי שטח בכלל וחסידי הדגם בפרט, גם אם הפעם הפורמט לא יהיה ייחודי למיצובישי.