דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מכין עצמו לקרב מול BYD וקיה: סקודה מציגה אלרוק

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה: 

  • סקודה אלרוק יהיה רכב פנאי חשמלי נוסף למותג
  • יתחרה בדגמים דומים בגודלם מקוריאה וסין
  • יגיע ארצה במהלך השנה הבאה

חשמל מוזל: סקודה חשפה דגם חשמלי שני בשם אלרוק, שיתבסס על הפלטפורמה המוכרת של האניאק אך יהיה קטן ממנו, ויתחרה בדגמים כמו BYD אטו 3, קיה EV3, יונדאי קונה וצ'רי FX. לדברי סקודה, המחיר במרבית השווקים יהיה דומה לזה של הקארוק המונע בבנזין - כך שבישראל ניתן לצפות למחיר של 175 אלף שקלים. את הסכום המדויק נדע כאשר הוא ינחת כאן, במועד לא ידוע במהלך 2025.

האלרוק מציג שפת עיצוב חדשה למותג, עם סבכה קדמית חדשה בשחור-מבריק המסתירה מאחוריה את הרדאר והמצלמה, יחידות תאורה צרות וגם עם אופציה לתאורת מטריקס לד, כולל אפשרות ייחודית לשינוי זווית האלומה במקרה של נהיגה במדינה עם כיוון נסיעה הפוך (בריטניה, למשל).

בסקודה מתגאים גם במקדם גרר של 0.26, שהושג בין היתר בזכות חישוקים בעיצוב אווירודינאמי ("19 עד "21) ומסיטי אוויר הנפתחים חשמלית בהתאם לצורך. כיתוב שם המותג יופיע בחזית ועל גלגל ההגה, במקום הסמל המוכר.

האלרוק יתבסס על פלטפורמת ה-MEB המוכרת של קונצרן פולקסווגן. הממדים יהיו גדולים במעט מאלו של הקארוק, עם אורך של 449 ס"מ (10+), רוחב של 188 ס"מ (4+), גובה של 162.5 ס"מ (2+) ובסיס גלגלים של 276.5 ס"מ (13+). נפח תא המטען יעמוד על 470 ליטרים.

יחידות הנעה: האלרוק יוצע עם ארבעה שילובי מנוע-סוללה, בדומה למגוון הקיים באניאק. גרסת הבסיס (50) תשתמש במנוע אחורי עם הספק של 170 כ"ס, תאיץ ל-100 קמ"ש ב-9 שניות ותשודך לסוללת 55 קוט"ש עם טווח נסיעה של 370 ק"מ. גרסת הביניים תיקרא "60", תצויד במנוע אחורי עם 204 כ"ס, תאיץ ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות ותשודך לסוללת 63 קוט"ש עם טווח של כ-400 ק"מ. לשתי הגרסאות מהירות מרבית של 160 קמ"ש.

גרסת "85" תוצע עם מנועי אחורי בהספק של 286 כ"ס ותקצר את התאוצה ל-6.6 שניות, ואילו ל-"85X" יהיה מנוע נוסף מלפנים, אך נתוני הביצועים שלו טרם פורסמו. לשניהם תשודך סוללת 82 קוט"ש עם טווח מרבי של 560 ק"מ.

קצבי הטעינה בכל הגרסאות נעים בין 145 ל-175 קילוואט, ויאפשרו את מילוי הסוללות מ-10% ל-80% בתוך פרק זמן של 24-28 דקות. בנוסף תוצע גם אפשרות לחימום מראש של הסוללה בדרך לעמדת הטעינה, על מנת להבטיח טעינה אופטימלית.

אבזור ובטיחות: במרכז תא הנוסעים ישנו מסך מגע ("13) שיוצע כסטנדרט, לצד לוח מחוונים דיגיטלי קטן ("5) ותצוגה עילית אופציונלית עם הצגת מציאות רבודה. מערכת ההפעלה זהה לזו שבסופרב ובקודיאק, ותציע הפעלה קולית נרחבת בסיוע צ'אט GPT, בעוד סוללת כפתורים פיזיים אמורה להקל על התפעול בזמן נהיגה.

אפליקציית יעודית תאפשר פתיחה ונעילה של הרכב מרחוק, הפעלת מיזוג וניהול הטעינה, לצד אפשרות להכנסת הרכב והוצאה מהחניה, כל עוד הנהג עומד במרחק של עד 4 מטרים מהרכב. מפרט הבטיחות כולל עד 9 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטחים מתים, סיוע במעבר נתיב ומערכת המכינה את הרכב להתנגשות.

מה אנחנו חושבים: יצרני הרכב המערביים החלו את דרכם בחשמל עם דגמים גדולים ויקרים, שזכו להצלחה בתחילת הדרך אך כעת מתקשים מול מתחרים סיניים זולים מהם. התפתחות זו הובילה לקטגוריה חדשה של חשמליות פשוטות וזולות, עם דגמים כמו יונדאי אינסטר, פיאט פנדה, סיטרואן eC3 וסקודה אפיק העתידי, וכעת מגיעה גם קטגוריית הביניים - עם דגמים חשמליים קומפקטיים במחירים שאמורים להשתוות לדגמי בנזין פופולריים. ומה שטוב ל-BYD, קיה ויונדאי, בוודאי אמור להיות טוב גם עבור סקודה.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה