דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בלי להתחבר לשקע: יונדאי מנחיתה כאן סונטה מעודכנת

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יונדאי מנחיתה סונטה היברידית עדכנית
  • העיצוב עודכן, איכויות הנסיעה שופרו
  • המחיר: מ-214 אלף שקל

שיפור עמדות: יונדאי מתחילה לשווק את הסונטה לאחר מתיחת פנים שעברה, בניסיון לאפשר לה להתמודד מול סקודה סופרב חדשה שצפויה לנחות כאן בקרוב.

בשונה מקודמתה ששווקה גם עם מנוע בנזין מוגדש, הסונטה העדכנית תוצע רק עם ההנעה ההיברידית המוכרת, המשלבת כבעבר בין מנוע בנזין עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (152 כ"ס) ומנוע חשמלי (52 כ"ס) המפיקים יחדיו 192 כ"ס. החיבור הוא לתיבת 6 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית, עם ביצועים זהים לדגם היוצא (9.2 שניות ל-100 קמ"ש). לדברי יונדאי יש תוכנת ניהול חדשה ליחידת ההנעה ונוספה גם מערכת בלימה רגנרטיבית עם חמישה מצבים הנשלטים ממנופים מאחורי ההגה, בדומה לדגמי החשמליים של יונדאי.

שינויים נוספים כוללים הקשחת המרכב הודות לשימוש ניכר בפלדה בחוזק מתיחה גבוה (18%+), הפחתת משקל מתת השלדה הקדמית (ב-20%) וכיול שונה למיתלים האמור לשפר את נוחות הנסיעה והיכולת הדינמית. תוספת חומרי איטום במסגרות השמשות והדלתות אמורה להביא לצמצום רעשי רוח ודרך.

הפנים החדשות: העיצוב החיצוני עודכן בעיקר בחזית עם פס תאורה רוחבי, סבכה גדולה מבעבר ופתחי אוורור מודגשים, בעוד מאחור נוסף גוף תאורה ומסיט אוויר בקצה תא המטען.

סביבת הנהג עודכנה עם מסך מגע גדול מבעבר ("12.3 לעומת "8) ולצידו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל זהה היוצרים מראה אחיד. מתגי ההילוכים הוחלפו בידית בסמוך לגלגל ההגה, סידור דומה למנגנון באיוניק 5, וגם גלגל ההגה, מתגי בקרת האקלים ופתחי האוורור עוצבו מחדש.

מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור כוללת בגרסת הבסיס (ב-214 אלף שקל) ריפודי עור עם כוונון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטית וחלון שמש. הגרסה הבכירה (ב-230 אלף שקל, התייקרות של 8,000 שקל) מוסיפה תצוגה נתונים עילית, אוורור במושבים הקדמיים מצלמות היקפיות עם הקרנת השטח המת על לוח המחוונים בהפעלת איתות ואפשרות להסעת הרכב מהשלט לכניסה או יציאה מחניות צפופות.

מערך הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת מעבר לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: קטגוריית המשפחתיות הגדולות, שהיתה בעבר אחת הנחשקות בשוק, הצטמצמה משמעותית בשנים האחרונות, וכעת כוללת בעיקר את הנציגות של יונדאי וסקודה. הקרב ביניהן צפוי להיות מסקרן במיוחד, נוכח השיפור שעברה הקוריאנית מצד אחד והדור החדש לצ'כית מהצד השני.

אבל הפעם ההתמודדות תהיה קשה עוד יותר, גם מול אלטרנטיבות חשמליות. ודווקא שם תצורת המרכב של סדאן משפחתית גדולה זוכה לעדנה מחודשת היצע של מתמודדות איכותיות מבית טסלה, BYD, אקספנג ויונדאי עצמה. ולכן נראה שהסונטה המחודשת תפנה בעיקר למי שעדיין לא מסוגל להתחבר לשקע.

למאמר זה התפרסמו 21 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה