בקצרה:
- אודי A3 המעודכנת הגיעה לישראל
- עם 116 כ"ס בלבד בגרסת הכניסה
- מחיר הכניסה התייקר ב-5,000 שקלים
משפחתית של הביוקר: חודשיים בלבד לאחר שנחשפה מגיעה אודי A3 מתוחת הפנים לישראל. הבשורה העיקרית היא בגזרת המחיר - שיתחיל מעתה ב-212.5 אלף שקל, גבוה ב-5,000 שקל ממחיר הכניסה של הדגם היוצא. וזה לא הכל. גרסת הכניסה (35) צוידה עד כה במנוע בהספק של 150 כ"ס, גרסת הכניסה מעתה תהיה ה-30 החלשה יותר (116 כ"ס). אגב, ה-35 תשווק אף היא ברמת גימור S-ליין ובמחיר של 253.5 אלף שקלים, התייקרות של כמעט 30 אלף שקלים.
גרסת הכניסה החדשה מצוידת במנוע בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטרים עם סיוע היברידי מתון. ההנעה קדמית ותיבת ההילוכים כפולת-מצמדים עם 7 יחסי העברה - התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.9 שניות.
היא תשווק בגרסת הספורטבק בלבד (5 דלתות) עם - בין היתר - מסך מגע בגודל "10.1 ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל דומה, טעינה אלחוטית לסלולארי, חיישני חניה היקפיים ומפרט בטיחות הכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
ה-35 (עם זינוק שהתקצר ל-8.1 שניות) תשווק בתצורת ספורטבק או סדאן (בתוספת של 4,000 שקלים) עם מושבי ספורט מרופדי עור בעלי כוונון חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי "17 וגג בצבע שחור (בסדאן בלבד).
שינויי העיצוב שעברה ה-A3 במסגרת מתיחת הפנים זניחים, וכוללים סבכה קדמית שטוחה ורחבה יותר, תאורת לד עם חתימה פנימית שונה וכן מראה שונה לפגושים ולחישוקי הגלגלים.
בתא הנוסעים כוללים השינויים פתחי מיזוג בעיצוב חדש וכן בורר הילוכים שונה. כפי שדיווחנו בעת החשיפה, יבואנית אודי לא תשווק כאן את גרסת ה'אולסטריט' שמציעה מרווח גחון גדול יותר (3+ ס"מ) ומאפייני עיצוב של רכב פנאי.
מה אנחנו חושבים: קטגוריית המשפחתיות-פרימיום הפכה לכמעט לא רלוונטית בשוק הישראלי, לאור העליה התלולה במחירי הדגמים בשנים האחרונות. אודי לא לבד בסיפור הזה - ב.מ.וו סדרה 1 מתחילה כיום במחיר של 220 אלף שקלים, ומרצדס A קלאס עולה 100 אלף שקלים נוספים.
בכל המקרים עם יחידות הנעה צנועות ומפרטי אבזור צנועים מאוד, בעיקר כאשר משווים אותם לשפע הבלתי נגמר שמציעות המתחרות מחוץ לשוק היוקרה. בעיקר באגף החשמלי-סיני, אבל ממש לא רק.
ואם זוכרים שניתן לקבל עודף נאה מרבע מיליון שקלים ולהתחדש בטסלה מודל 3, אקספנג P7 או BYD סיל, ולצאת לכביש עם רכב גדול, חזק ומאובזר בהרבה, ניתן להבין למה המשפחתיות-האצ'בק היוקרתיות סובלות מירידה תלולה במכירות.