דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חוג הסילון בפחות ממיליון: ג'נסיס השיקה G90 בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ג'נסיס מתחילה לשווק את ה-G90
  • עם מנוע בנזין ואבזור עשיר
  • המחיר מתחיל ב-850 אלף שקל
ג

מוטב מאוחר? ארבע שנים לאחר השקתה העולמית, מתחיעלה ג'נסיס לשווק גם בישראל את ספינת הדגל שלה, ה-G90. מכונית שמעוניינת לחלוק משבצת שוק עם המתחרות הגרמניות מרצדס S קלאס וב.מ.וו סדרה 7, במחיר נמוך יותר. ואכן, תג המחיר מתחיל ב-850 אלף שקל, סכום כסף אדיר השמור למעטים, אך נמוך ב-200 אלף שקל מב.מ.וו, 400 אלף שקל פחות ממרצדס.

בהשוואה ל-G80 המשווקת כאן זה מכבר, היא ארוכה ב-27 ס"מ (527.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-17 ס"מ (318 ס"מ) אך במפתיע, נפח תא המטען צנוע ב-56 ליטר (368 ליטר). גרסת לונג, עם תוספת 19 ס"מ לאורך ולבסיס הגלגלים, לא תשווק כאן בינתיים.

ג

רק בנזין: בשונה מהמתחרות הגרמניות המצוידות במערכות הנעה היברידיות-נטענות, הקוריאנית תשווק רק עם מנוע בנזין: V6 כפול מגדשים בנפח 3.5 ליטר עם מערכת היברידית קלה (48V) המשלבת הפעלה חשמלית למגדש, במטרה לצמצם השהיית הטורבו. הוא מפיק 410 כ"ס ומחובר לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולהנעה כפולה קבועה, המאפשרת לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות בדרך ל-210 קמ"ש מרביים.

כציוד תקני היא משלבת מערכות מכאניות מתקדמות כמו מתלי אוויר אדפטיביים המשנים את הנוקשות בהתאם למצב הנהיגה הנבחר ולמצלמה סורקת-דרך מלפנים, כמו גם היגוי אחורי אקטיבי המסייע לצמצום קוטר הסיבוב ולשיפור היציבות הכיוונית.

ג

מה עוד צריך לדעת: סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע ("12.3 כל אחד) ותצוגת נתונים עילית, בעוד ליושבים מאחור יש מסך מגע ("8) המוצב בתוך משענת היד המרכזית לשליטה במערכת הנוחות-בידור.

רשימת האבזור עשירה כצפוי וכוללת בין היתר חימום ואוורור למושבים הקדמיים והאחוריים עם עיסוי לקדמיים והדום למושב האחורי ימני, וילונות הצללה נשלפים חשמלית מאחור, צמד משטחי טעינה אלחוטית (מלפנים ומאחור), הנעה מרחוק, מצלמות היקפיות (עם הקרנת שטח מת על לוח המחוונים בהפעלת איתות), חלון שמש, סגירת דלתות רכה,  ומערכת שמע של B&O עם 23 רמקולים.

אם אתם חייבים גם עיסוי גם למושבים האחוריים וצמד מסכים ("14.6) המוצבים בגב המושבים הקדמיים למערכת הבידור, תידרשו להוסיף עוד 30 אלף שקל. מערך הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת.

ג

מה אנחנו חושבים: ה-G90 נוחתת כאן באיחור ניכר, ובשונה מהמתחרות הגרמניות היא נטולת מערכת הנעה היברידית-נטענת חסכונית כצו האופנה. אבל זה מתבטא במחיר נמוך במאות אלפי שקלים והופך אותה אלטרנטיבה מעניינת דווקא לנהגי E קלאס וסדרה 5 ממרצדס וב.מ.וו בהתאמה שמעוניינים להשתדרג.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צריכים ייעוץ? חזור למעלה