דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טוג T10F - כשטורקיה רוצה להיות גרמניה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מכונית שניה למיזם הרכב הטורקי
  • לגרסת הקצה 430 כ"ס וטווח של 530 ק"מ
  • המחיר יהיה מחוץ להישג ידם של מרבית הטורקים

בדצמבר 2019 חשף נשיא טורקיה ארדואן את מיזם הרכב השאפתני של המדינה (ובעיקר שלו) שנקרא 'טוג' (TOGG, ר"ת של 'מיזם קבוצת הרכב של טורקיה'). שני דגמים הוצגו עם השקתו: רכב פנאי שמיוצר מאז 2022 ובהמשך קיבל את השם T10X SUV, ומכונית סדאן שמגיעה רק כעת לייצור וזוכה לכינוי T10F.

היא הוצגה בתערוכת CES השנתית בלאס וגאס, כשזו פעם שלישית ברציפות שטוג משתתפת בתערוכה שהפכה לחשובה לא פחות מתערוכות רכב גדולות ומוכרות. על העיצוב אחראית סדנת פינינפארינה האיטלקית, שגם עיצבה את גרסת הפנאי. בטוג אומרים כי התכנון של שאר המרכיבים, כולל פלטפורמה ויחידות כוח, נעשה בטורקיה.

היצרנית מגדירה את הרכב כ'משפחתי בסגמנט C' וחושפת רק את נתון בסיס הגלגלים - הארוך יחסית - של 289 ס"מ, הארוך במפתיע ב-9 ס"מ מזה של דגם הפנאי. משקל הסדאן נע בין 1,939-2,215 ק"ג בהתאם לגרסה. עם מנוע אחורי יחיד והנעה אחורית עם 215 כ"ס, או עם מנוע נוסף מלפנים, הנעה כפולה, 430 כ"ס וזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות.

סוללות 88.5 קוט"ש תספק טווח של 530-600 ק"מ בהתאם לגרסה, כאשר גרסת ההנעה האחורית תוצע גם עם סוללה צנועה של 52.4 קוט"ש וטווח של 350 ק"מ. קצב הטעינה המהירה אינו ידוע, אבל היצרנית מבטיחה מילוי מ-20%-80% ב-28 דקות.

עם הקמת טוג בסוף 2019 הודיעה החברה כי היא שואפת להתרחב לאירופה, אבל עם דגם הפנאי שבייצור כבר למעלה משנה נשארה רק בבית. כעת היא חוזרת על ההצהרה ומבטיחה כי עד סוף 2024 תציע את שני הדגמים בגרמניה, ובהמשך תחל שיווק גם בצרפת, איטליה, הולנד ושוודיה. היעד הכללי נותר כשהיה - מיליון מכוניות עד 2032.

מה אנחנו חושבים: מחיר הדגם טרם פורסם, אבל ההערכות מדברות על סדר גודל דומה לזה של גרסת הפנאי שמציעה הספקים וסוללות זהים ונמכרת בין 45-57 אלף יורו. זה מחיר שבעבר היה מחוץ להישג ידם של רוב הטורקים, ועם המשך קריסת המטבע הטורקי מתרחק עוד יותר מכיסו של האזרח המקומי.

בשוק האירופאי הדגם ימצא את עצמו מול סוללה של יצרניות אירופאיות ותיקות כמו סטלנטיס ופולקסווגן שמכינות שלל דגמים בגדלים שונים ובמחירים שצפויים להתחיל מאזור 20 אלף אירו, וכמובן צונמי של מותגים סיניים שמתומחרים בצורה אגרסיבית ביותר. לטוג יהיה קשה (מאוד) לעמוד ביעד השאפתני.

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה