דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לא צריכה את הונדה? אחרי פיצוץ שיחות המיזוג, ניסאן עושה שרירים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • איומי סגירה? ניסאן מבטיחה להמשיך בתכניות החשמול
  • תחזיר את הליף החשמלית לחיים, הפעם כדגם פנאי-קופה
  • תציג מיקרה חשמלית-עירונית על בסיס רנו 5

ממשיכה קדימה: אחרי שהאיחוד עם הונדה ירד מסדר היום, מציגה ניסאן תכניות להמשך הדרך. עוד השנה יוצג דור חדש לניסאן ליף, מהחשמליות הראשונות בעולם בייצור המוני. אלא שהפעם כרכב פנאי בעיצוב כמו-קופה, עם השראה ממכונית הקונספט ניסאן צ'יל-אאוט ועל בסיס פלטפורמת AmpR Medium, אותה אחת שמשרתת גם את ניסאן אריאה, רנו סניק ומגאן E-טק.

היא תיוצר במפעל הבריטי של ניסאן בסנדרלנד, ותהיה קטנה מהאריאה, עם מערכת הנעה שתגיע מהמגאן החשמלית, עם הספק של 130 או 220 כ"ס וסוללת 60 קוט"ש שתספק טווח נסיעה גדול מ-450 ק"מ.

חשמל למיקרה: בנוסף צפויה להציג ניסאן עוד השנה דור חדש ושישי במספר למיקרה, הפעם כסופר-מיני חשמלית. תמונה חלקית שנחשפה מציגה מראה ייחודי לתאורת הלד מלפנים, בדומה לרכב הקונספט 20-23 שהוצג לפני כשנתיים.

כבסיס תשמש פלטפורמת AmpR Small, עליה מבוססת רנו 5 החשמלית-חדשה - שגם תתרום לה את מערכת ההנעה. לגרסת הבסיס יהיה מנוע קדמי עם 120 כ"ס, סוללת 40 קוט"ש וטווח של כ-300 ק"מ. לבכירה יהיו 150 כ"ס, סוללת 52 קוט"ש וטווח משוער של כ-400 ק"מ.

לא רק חשמליות: בנוסף הציגו בניסאן תכנית עדכון לרוג, רכב הפנאי שזוכה להצלחה בארה"ב ואצלנו נמכר תחת השם אקסטרייל. מלבד עדכון עיצובי, שיפוך אותו לדומה יותר למיצובישי אאוטלנדר (עימו הוא חולק פלטפורמה ורכיבים מכניים), הוא ישתמש ביחידה היברידית-נטענת של אאוטלנדר PHEV.

בניסאן מבטיחים לשדרג גם את מערכת ההנעה ההיברידית של הקשקאי (e-Power), עם שיפור של 15% בצריכת הדלק בכבישים מהירים, ביצועים טובים יותר ופעולה שקטה יותר.

מה אנחנו חושבים: למזלה של ניסאן שהחליטה כי דרישות הונדה (קיצוצים קשים, סגירת פסי ייצור, ניתוק קשרים עם רנו ועוד) מאתגרות מדי את עצם קיומה כיצרנית עצמאית, רנו (עדיין) מעניקה לה גב טכני. ואספקת פלטפורמות ורכיבי הנעה מהיצרנית הצרפתיה יאפשרו לה להציג דגמים חדשים בעלות נמוכה יחסית.

אבל אנחנו מתקשים לראות כיצד הצעדים האלה יחלצו אותה מהמשבר העמוק. שכן עם כל הכבוד לשוק החשמליות האירופי, האתגרים האמיתיים שלה נמצאים ביפן, ובעיקר בארה"ב. וכדי להצליח שם היא תצטרך שינוי עמוק בהרבה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 15 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה