בקצרה:
- אלפין משיקה את ה-A390, עם מראה מסובב ראשים
- עם שלושה מנועים ו-400 או 470 כ"ס
- צפויה להגיע לישראל ב-2026

רנו לא המתינה לסוף היום (27.5) ושחררה לכלי תקשורת גרמני תמונה "מודלפת" ראשונה של אלפין A390 החדשה, עליה דיווחנו לראשונה לפני כמעט שנה. חודש מאוחר יותר חשפנו את גרסת הטרום-ייצור שנראתה כמעט-מוכנה לעלות על הכביש, עם הבטחה של היצרנית כי היא מציגה כ-85% מהמכונית הסדרתית הצפויה.


לפני כשלושה חודשים הפציעה ה-390 לראשונה במסגרת מבחני טרום ייצור בתנאים ארקטיים וחשפה עוד מעט מהמרכב. וכעת היא מופיעה במלוא הדרה ומאשרת כי אכן כן - הקונספט כמעט ולא השתנה, וטוב שכך. מתי היא צפויה להגיע? על כבישי אירופה היא תעלה ברבעון הרביעי של השנה הנוכחית ולמרות שמיבואנית המותג לא נמסרה היום תגובה, בעבר הובהר כי היא אמורה להגיע ארצה בתחילת 2026.

החשמלית השניה של אלפין - אחרי ה-A290 - והראשונה שלה מייצור עצמאי, תצטרף אף היא ל-110 ששווקה אצלנו והרשימה מאוד. אלפין עדיין לא פרסמה נתונים רשמיים של מה שהיא מכנה ספורט-פאסטבק (למעשה רכב פנאי-כמו -קופה) וצפויה לעשות כך בהמשך היום, אך אנחנו יודעים לספר כי ה-SUV הראשון של היצרנית מבוסס על פלטפורמת AMPR Medium עליה נשענת גם רנו מגאן-E (החשמלית).

עם זאת היא צפויה להיות גדולה יותר, עם בסיס גלגלים של 271 ס"מ, כ-462 ס"מ לאורך, כ-188 ס"מ לרוחב ו-153 ס"מ לגובה, עם מקום לחמישה ותא מטען גדול במיוחד שמציע נפח של 532 ליטר. בכך היא כמובן גדולה משמעותית מה-290 המבוססת על רנו 5 החשמלית.

המראה מסובב ראשים, כמקובל באלפין מאז ומעולם, ומעניין לציין כי החרטום הארוך והייחודי שהופיע לראשונה במכונית התצוגה, עשה את דרכו למכונית הסדרתית כמעט ללא שינוי. תא הנוסעים מקרין ספורטיביות כמקובל עם מושבי באקט עמוקים וסביבת נהג מעוררת חשק, ללא קשר (רק קצת) למתגים על ההגה שמשמשים בין היתר לתוספת עוצמה לפרק זמן קצר עבור עקיפה, בקרת זינוק, מצבי נהיגה ועוד.

אלפין מציגה שתי גרסאות עם שלושה מנועים - אחד מלפנים ושניים מאחור לטובת כל גלגל. אחת חזקה (בשם GT), האחרת חזקה יותר (GTS) עם 400 ו-470 כ"ס בהתאמה. הראשונה תזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות, החזקה יותר ב-3.9 שניות בלבד. ה-GT תאיץ עד 200 קמ"ש, ה-GTS תהיה מוגבלת אף היא ל-220 קמ"ש, בשני המקרים לטובת מניעת חיסול מהיר מאוד של אנרגיה בסוללה.

החלשה יותר תתגלגל על חישוקי "20 וצמיגי מישלן ספורט EV בגודל 245-45, החזקה על חישוקי "21 וצמיגי מישלן פיילוט ספורט 4S בגודל 245-40. הסוללה בנפח 89 קוט"ש עם טווח תיאורטי שעשוי להגיע ל-520-555 ק"מ (בהתאם לגרסה ולצמיגים) עם טעינה מהירה של עד 190 קוט"ש.
אבל נדמה כל המידע הזה - בהנחה והוא אכן מדויק ואלפין לא תפתיע מאוחר יותר - פחות חשוב משני אלמנטים קריטיים במקרה של היצרנית הייחודית. על הראשון קשה יהיה לענות בתקופה הקרובה, שכן הוא מתייחס ליכולת הדינמית על הכביש, ולתחושת מכונית הספורט הטהורה שאלפין תמיד העניקה. את זה אולי יקדמו בעזרת הכוונת מומנט ומצב "מסלול".

על השני - שקשור כמובן לראשון - קיבלנו מידע והוא לא מעודד במיוחד. בעידן החשמל נדיר למצוא מכוניות ראויות ששוקלות פחות מ-2 טון, אבל ה-390 שוקלת 2,121 ק"ג, ואיך שלא מתייחסים אליה (כחשמלית או רק כספורטיבית), זה הרבה. אלפין מתהדרת בדרכה לקיצוץ אינטנסיבי בנתון זה עד כמה שניתן וכך כנראה עשתה, עכשיו צריך לבחון עד כמה הצליחה לשמור על הקלילות המאפיינת אותה.

מה אנחנו חושבים: נו כבר, הגיע הזמן. ה-A390 צפויה להיות מכונית ספורט סדרתית אמיתית - שתעלה ללא רגשי נחיתות על מסלול - ראשונה בתעשייה. ולכן כל מה שמעניין אותנו הוא לנהוג בה כבר.
פורסם לראשונה ב- 27.05.25
למאמר זה התפרסמו 19 תגובות