דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אחרי למעלה מעשור: ניסאן חשפה מוראנו חדש

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ניסאן חשפה מוראנו בפעם הרביעית
  • עם מנוע בנזין חדש ועיצוב עדכני
  • יגיע אלינו בשנה הבאה

מיפן לאמריקה: אחריו יותר מעשור, ניסאן חשפה מוראנו חדש, דור רביעי בשושלת רכב הפנאי שלה המיועד בעיקר לשוק האמריקאי מול מתחרים כמו שברולט בלייזר. בניגוד לדור היוצא שלא שווק כאן, החדש עשוי להגיע לישראל, אך בגרסה ייעודית לשוק האירופאי ועם שם שונה, כפי שעושה היצרנית עם האקסטרייל, שבארה"ב משווק תחת השם רוג.

העיצוב מודרני בהרבה מקודמו, עם יחידות תאורה מקוריות בחזית המשולבות בסבכה ויוצרות את צורת ה-V האופיינית למותג, צללית דמוית קופה, ואילו מאחור יחידת תאורה רוחבית בהתאם לצו האופנה.

בהשוואה לקודמו הוא ארוך בסנטימטר אחד (490 ס"מ) עם בסיס גלגלים זהה (282 ס"מ) אבל רחב ב-7 ס"מ (198 ס"מ) וגבוה ב-3 ס"מ (172 ס"מ). נפח תא המטען עומד על 931 ליטר, במדידה עד גובה התקרה בהתאם לתקינה האמריקאית.

בנזין מוקטן: את מנוע ה-V6 בנפח 3.5 ליטר מחליף בנזין מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר בטכנולוגיית יחס דחיסה משתנה המוכרת של אינפיניטי. ההספק נותר זהה (260 כ"ס) בעוד המומנט צמח ב-8% (35.9 קג"מ). הוא מחובר לתיבת 9 הילוכים אוטומטית (רציפה בעבר) עם הנעה קדמית או כפולה.

עיצוב הפנים משלב קונסולה גבוהה המפרידה בין הנהג לנוסע, וצמד מסכים ("12.3 כל אחד) המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע, האחרון עם מערכת הפעלה מבוססת גוגל ועם מצלמות היקפיות לרבות מערכת המדמה "מכסה מנוע שקוף".

מערך הבטיחות משלב בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית (מבוססת על נתונים ממערכת הניווט) והתרעת שטח מת אקטיבית (מונעת מעבר לנתיב לא פנוי).

מה אנחנו חושבים: המוראנו שימש בעבר סוג של ספינת דגל עבור היצרנית היפנית והדגם החדש המוצג עשור לאחר קודמו יכול היה לחדש קצת (או הרבה) יותר. ואם ניסאן מתכננת תוחלת חיים דומה לדור החדש בשושלת, אנחנו מקווים שהיא חשבה גם על הנעה חשמלית, או לכל הפחות היברידית נטענת. כי כיום זו אמנם לא אופציה הכרחית בשוק האמריקאי, לשם מיועד המוראנו, אבל בתוך כמה שנים היא תהפוך נפוצה גם בצד השני של האטלנטי. ואם לניסאן לא תהיה אופציה משכנעת, היא עלולה למצוא את עצמה מאחור.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה