דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ברוח הזמן: המרצדס המהירה ביותר תהיה היברידית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הקופה ספורט תוצע עם הנעה היברידית-נטענת
  • תייצר 816 כ"ס, תזנק ב-2.8 שניות ל-100 קמ"ש
  • שיווק מקומי? רק בהזמנה מיוחדת

קצת חשמל, הרבה בנזין: מרצדס חשפה גרסת ביצועים היברידית נטענת ל-AMG GT (מכונה 63 S E), עם מערכת הנעה שהוצגה ב-SL וב-GT4, ומשלבת מנוע V8 כפול-מגדשים בנפח 4.0 ליטר (612 כ"ס), תיבת 9 הילוכים מבית AMG והנעה כפולה-קבועה.

מנוע חשמלי (204 כ"ס) ממוקם מאחור, כיחידה אחת עם דיפרנציאל (מוגבל החלקה) ותמסורת בעלת שני יחסי העברה המחוברים ישירות לגלגלים האחוריים, או (גם) לקדמיים (דרך גל ההינע) כשנדרש.

תערובת בנזין וחשמל אחראית להספק משולב של 816 כ"ס המזניקים אותה ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות, והופכים אותה למהירה ביותר בהיסטוריה של היצרנית, 0.4 שניות פחות מה-AMG GT 63S ללא הסיוע החשמלי ואפילו עשירית פחות מ-AMG 1 אקזוטית.

לא רק בקו ישר: מצברים 6.1 קוט"ש מקנים טווח נסיעה חשמלי צנוע של 13 ק"מ, אבל שומרים על עליית משקל מינימלית, כשמיקומם מאחור (לצד המנוע החשמלי) דואג לחלוקת משקל מאוזנת. מערכת קירור משודרגת לסוללה מאפשר צינון של כל תא בנפרד ועל ידי כך עמידות גבוהה במחזורי פריקה-טעינה. מערכת בלימה רגנרטיבית מאפשרת בחירה בין ארבעה מצבים.

כמו בשאר הגרסאות, גם כאן יש בולמי זעזועים אדפטיביים, עם חיבור הידראולי ביניהם המסייע לצמצום זוויות הגלגול, היגוי אחורי אקטיבי וצמד מסיטי אוויר נפתחים חשמלית לשיפור כוח ההצמדה. האחד מתחת למכסה המנוע, יורד מטה (כ-4 ס"מ) ומייצר אפקט ונטורי. שני מתרומם אוטומטית בקצה תא המטען. מערכת הבלימה שודרגה עם דיסקים קרמיים (420 מ"מ מלפנים, 380 מ"מ מאחור) כציוד תקני.

מה אנחנו חושבים: בדומה לפרארי ומקלארן, גם מרצדס רותמת את החשמל לטובת ביצועים, ולא רק כמס שפתיים להפחתת פליטת המזהמים. ועם ה-GT 63 SE היא מצליחה להקדים את היריבה הגדולה פורשה, שצפויה להציג בקרוב 911 היברידית לראשונה בהיסטוריה.

הסיבוב הבא בדרבי של שטוטגארט, בין צמד מכוניות הספורט הגרמניות, יהיה מרתק מאי פעם. הכנו את הפופקורן.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה