בקצרה:
- זיקר מתחילה לשווק את ה-7X
- עם מערכת הטעינה המהירה בקטגוריה
- המחיר מתחיל ב-234 אלף שקל

השלישי בחשמל: זיקר מתחילה לשווק את ה-7X, שיהיה דגם שלישי באולם התצוגה שלה ויתמודד בקטגוריית פנאי-חשמל הפופולארית. תג המחיר מתחיל ב-234 אלף שקל, 10,000 שקל פחות מטסלה מודל Y, אבל 32 אלף שקל יותר מאקספנג G6 ו-19 אלף שקל יותר מיונדאי איוניק 5.
בהשוואה למודל Y הוא קצר בחצי ס"מ (478.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך בסנטימטר (290 ס"מ). תא המטען האחורי קטן ב-315 ליטר (539 ליטר) והקדמי בעל נפח קטן במחצית משל המתחרה האמריקאי (66 ליטר להנעה אחורית, 42 ליטר להנעה כפולה).

חשמל מתקדם: כבסיס משמשת הפלטפורמה הייעודית של קונצרן ג'ילי (SEA) המשותפת לסמארט 5, האחות מבית שצפויה לנחות כאן בעוד מספר שבועות. הוא יוצע עם אפשרות בחירה בין הנעה אחורית (422 כ"ס) עם שני מארזי סוללה: 75 קוט"ש וטווח של 476 ק"מ או 100 קוט"ש ו-610 ק"מ בגרסת לונג-ריינג' (263 אלף שקל), כ-10 ק"מ פחות מטסלה אבל 40 ק"מ יותר מיונדאי ואקספנג.
מערכת חשמל במתח גבוה (800V) מאפשרת טעינה אולטרה מהירה (360 קילוואט) ומילוי מ-10% ל-80% ב-13 דקות לסוללה הקטנה וב-16 דקות לגדולה. בסוללה ניתן גם לעשות שימוש להפעלת מכשירים חיצוניים (V2L) כמו גם לקבל עדכוני תוכנה בענן (OTA).

לגרסה הבכירה הנעה כפולה עם 646 כ"ס (ב-290 אלף שקל) וזינוק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות (2 שניות פחות מההנעה אחורית). היא מצויידת בסוללה הגדולה, אבל צריכת חשמל גבוה יותר מביאה לטווח קטן יותר של 544 ק"מ. הגרסה הבכירה גם מצויידת במיתלי אוויר אדפטיביים, מערכת בלימה משודרגת וחישוקים גדולים יותר ("20 לעומת "19).
מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור כוללת בגרסת הבסיס לוח מחוונים דיגיטלי ("13), מסך מגע ("16) עם מערכת מצלמות היקפיות, ריפוד עור סינטטי, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים (עם חימום) ולאחוריים, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש.
גרסת לונג-ריינג' מוסיפה כיוון חשמלי להגה, אוורור ועיסוי למושבים הקדמיים, תצוגת נתונים עלית ומערכת שמע משודרגת, בעוד הגרסה כפולת הנעה כוללת גם וילונות הצללה נשלפים חשמלית לחלונות האחוריים וריפודי עור (נאפה).

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל פתיחת דלת.
מה אנחנו חושבים: ה-7X תוספת חשובה לאולם התצוגה המקומי של זיקר, שכן הוא יאפשר לה להתמודד על צמרת אחת הקטגוריות הפופולריות בשוק, בניסיון לסייע לה להתאושש מירידה משמעותית בכמות המכירות במחצית הראשונה של השנה.
בדומה למתחריו הוא עושה זאת על בסיס פלטפורמה מודרנית, עם מערכת הנעה שמספקת טווח נסיעה ראוי (בגרסת לונג-ריינג'), ביצועים מרשימים (בגרסה כפולת הנעה) ועם בונוס של מערכת טעינה מתקדמת והמהירה בקטגוריה. מצד שני, תג המחיר שלו גבוה יותר מהמתחרים המבוססים היטב של המתחרות מסין ומקוריאה, ולכן זו לא תהיה "הליכה בפארק".