בקצרה:
- סמארט מתחילה לשווק 5 חשמלית
- עם הנעה אחורית, או בראבוס ביצועיסטית
- המחיר מתחיל ב-230 אלף שקל

למרכז הזירה: סמארט מתחילה לשווק את ה-5, דגם חשמלי שלישי והגדול ביותר באולם התצוגה שלה, מול טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5 ואקספנג G6. וגם זיקר 7X החולק עימה פלטפורמה ומכלולי הנעה. תג המחיר מתחיל ב-230 אלף שקל.
בהשוואה ל-1 היא גדולה משמעותית, ארוכה ב-42.5 ס"מ (469.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-15 ס"מ (290 ס"מ). גם תאי המטען גדולים משמעותית מאחור (630 ליטר) ומלפנים (72 ליטר בהנעה אחורית, 47 ליטר בכפולה).
רק חשמל: היא תשווק כאן עם אפשרות בחירה בין שלוש מערכות הנעה חשמליות, כשבסוף שנה הבאה צפויה להצטרף להיצע גם גרסה היברידית-נטענת עם מנוע בנזין המשמש מאריך טווח, מיד לאחר שתזכה בתקינה אירופית.

לגרסאות הבסיס הנעה אחורית עם 340 כ"ס, זינוק ב-6.9 שניות ל-100 קמ"ש וסוללת LFP בקיבולת 76 קוט"ש ,עם טווח נסיעה של 465 ק"מ. או עם 363 כ"ס (ב-260 אלף שקל), זינוק ב-6.5 שניות ל-100 קמ"ש וסוללת NCM בקיבולת 100 קוט"ש המציעה תיאורטית טווח של 590 ק"מ.
לגרסת בראבוס הבכירה (ב-300 אלף שקל) הנעה כפולה עם 646 כ"ס, זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות, עם אותה סוללה גדולה אבל צריכת חשמל גבוהה יותר ולכן טווח רשמי צנוע יותר של 540 ק"מ.
לסוללה הקטנה טעינה מהירה בקצב 150 קילוואט המאפשרת מילוי מ-10% ל-80% בחצי שעה, הסוללה הגדולה במתח גבוה (800V לעומת 400V) מאפשרת טעינה אולטרה-מהירה (400 קילוואט) וסיום המילוי הקלאסי ב-18 דקות.

מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור כוללת כציוד תקני לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) ומסך מגע (OLED "13) עם מצלמות חניה היקפיות, ריפוד דמוי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש.
הגרסה הבכירה עם סוללה גדולה והנעה אחורית (ב-280 אלף שקל) מוסיפה תצוגת נתונים עלית, מסך מגע נוסף לנוסע ("13), אוורור למושבים הקדמיים וחימום לאחוריים, תאורת מטריקס לד, מערכת שמע משודרגת (Sennheiser עם 20 רמקולים) וחישוקים גדולים יותר ("20 לעומת "19).
הבראבוס כוללת בנוסף חישוקים גדולים עוד יותר ("21), מתלים נוקשים יותר, מושבים קדמיים עם תמיכה משופרת, דיפונים שונים, בורר מצבי נהיגה מורחב (שלג, חול, בוץ, סלעים ושטח קל) ומערכת המדמה צליל מנוע.
מערך הבטיחות כולל כציוד תקני בכל הגרסאות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: לסמארט 5 יש את הכלים להשתלב לצמרת קטגוריית פנאי חשמל, מול מתחרים שנחשבים לאריות הקטגוריה. עם תג-מחיר נמוך יחסית בגרסת הבסיס ומערכת חשמל מתקדמת בגרסאות הבכירות, לצד עיצוב מרשים ותא נוסעים איכותי. וכאשר תגיע הגרסה ההיברידית-נטענת היא עשויה להתגלות כהפתעת השנה.