דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ותודה לפורשה: אודי חשפה Q6, היינו שם כדי להתרשם

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-Q6 יהיה דגם חשמלי רביעי לאודי
  • יבוסס על פלטפורמה חדשה בשיתוף פורשה
  • צפוי לנחות בישראל עוד השנה

הרביעי בחשמל:ה-Q6 אי-טרון, יהיה דגם חשמלי רביעי עבור המותג, וצפוי להתמקם בין ה-Q4 אי-טרון ל-Q8 אי-טרון. הוא יהיה דגם ראשון של המותג שמבוסס על פלטפורמת PPE (ר"ת Premium Platform Electric) חדשה וייעודית שפותחה בשיתוף פורשה, ומשמשת גם את המקאן החדש.

הפלטפורמה מאפשרת לשלב מערכות הנעה אחורית או כפולה ותשמש בסיס להיצע הדגמים החשמליים העתידי של המותג, מ-A4 עד A8, לרבות רכבי הפנאי המבוססים עליהם.

בהשוואה ל-Q5 הוותיק, הוא ארוך ב-9 ס"מ (477 ס"מ), רחב ב-5 ס"מ (199 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-7.5 ס"מ (290). תא המטען גדול ב-14 ליטר (529 ליטר) ויש תא נוסף מלפנים (64 ליטר) לאחסון כבל טעינה.

חשמל מהיר: ה-Q6 יוצע תחילה עם שתי מערכות כפולות-הנעה באמצעות שני מנועים חשמליים, עם 388 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות, או 517 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות ב-SQ6. שניהם ניזונים מסוללת 100 קילווואט שתאפשר לגרסת הבסיס טווח של 625 ק"מ, עם שימוש במתח גבוה (800V) ואפשרות לטעינה אולטרה-מהירה (270 קילווואט). המשמעות היא תוספת של 255 ק"מ טווח ב-10 דקות, בזמן שטעינה מ-10% ל-80% יסתיים תוך 21 דקות.

אודי מבטיחה יכולת דינמית גבוהה הודות לתכנון מתקדם של מערכת המיתלים וההגה, מערכת ניהול העברת כוח חדשה וצמיגים אחוריים רחבים מהקדמיים.

הרבה מסכים, מעט מתגים: העיצוב החיצוני שמרני וסולידי ביחס למקובל בחשמליות מודרניות, בדומה לקו שאימצה אודי מאז הציגה חשמלית ראשונה - האי טרון. ליחידות התאורה מלפנים שמונה אפשרויות שונות לחתימת האור הקדמית בעוד שהאחוריות בטכנולוגיית OLED עם אפשרות להצגת סימני אזהרה לטובת הנהגים מאחור.

סביבת הנהג מודרנית כמקובל עם לוח מחוונים ("11.9) ומסך מגע ("14.5) המופנה לכיוון הנהג, מיעוט מתגים ומערכת הפעלה קולית. מול הנוסע מוצב מסך נוסף ("10.9) לשליטה במערכות בידור-נוחות.

מאחורי ההגה: באופן נדיר למדי בהשקות רכב סטטיות, אודי אפשרה בכל זאת סיבוב התרשמות קצר במסלול ייעודי הסמוך לשדה התעופה במינכן. במצערת מלאה תחושת התאוצה ב-SQ6, שנחשבת לחזקה בהיצע, פחות נמרצת משניתן היה לצפות מהמקובל בגרסאות ביצועים חשמליות. ודגמי ביצועים-על-בנזין של היצרנית - RS3 למשל - יהיו מהירים יותר ברמזור.

אך הודות לשיתוף הפעולה עם פורשה בפיתוח הפלטפורמה, היציבות הכיוונית ומאפייני הניהוג מציגים אופי אודי קלאסי. עם המון אחיזה ותחושת ביטחון, אבל גם נטייה מובהקת לתת-היגוי במגבלות המעטפת.

מה אנחנו חושבים: אודי נחשבה לחלוצה בהנעה חשמלית מבין יצרניות היוקרה המסורתיות עם ה-e-טרון, שהוצג עוד ב-2018. הוא גם היה חשמלי ראשון במהפכה של קונצרן פולקסווגן, אחרי פיאסקו שערוריית דיזלגייט, דגם ראשון של תעשיית הרכב המפוארת מגרמניה שנתפס כתשובה ליצרנית אמריקאית מתעוררת, טסלה.

אבל מאז נדמה כי תנופת הפיתוח באינגולשטאדט הואטה, והיצע החשמליות שלה כיום צנוע יחסית למתחרות הישירות מגרמניה. ולכן ה-Q6 מגיע לא רגע אחד מוקדם מידי, דגם שעשוי לסמן את תחילתו של שינוי, בעיקר מכיוון שהוא ממוצב בקטגוריה בה המתחרים הישירים (ב.מ.וו iX3, ג'נסיס GV70e) ותיקים למדי ומבוססים על פלטפורמות מוסבות ולא ייעודיות.

הבסיס העדכני שלו מבטיח יתרונות רבים בכל הקשור למערכת החשמל המתקדמת, וגם יכולת דינמית גבוהה הודות לשת"פ עם פורשה.

מה שאודי זקוקה לו כעת, אחרי שהושלם פיתוחה של הפלטפורמה, הוא להגדיל במהירות את היצע החשמליות המבוססות עליה. אם תמהר לעשות זאת, היא עשויה לחזור למעמדה כמובילה בחשמל.

הכתב היה אורח חברת אודי

למאמר זה התפרסמו 20 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. נראה מגניב 
    ערן, 19-03-2024

    באתר הזה יש 2 סוגים של מכוניות. כאלה שאני לא יכול לשלם עליהן יוקרה אירופאית וכאלה שאני לא רוצה - יוקרה סינית.

    סגור תגובה

  • 2. וואו 100KW כדי להגיע ל 520 ק״מ? בדיחה 
    דודו , 19-03-2024

    קראנו והתרשמנו שזה עוד מאותו דבר שקבוצת VW מייצרת. אין בשורת בצועים אין בשורת טווח ו״ טעינה אולטרא מהירה 250 קווטש? זה יש בכל עמדת טעינה של טסלה כבר 5 שנים. כל טסלה טוענת ב 10 דקות בין 220-250 ק״מ טווח. אה ולטסלה יש ציון הבטיחות הגבוה בהיסטוריה של
    Euro Ncap

    סגור תגובה

  • 3. ותודה לפורשה: אודי חשפה Q6, היינו שם כדי להתרשם 
    DANY_TORONTO, 19-03-2024

    יותר תחרות בשוק הצפוף של מכוניות חשמליות. היצרנים נאלצים להוזיל את המחירים כי אין קונים למכוניות היקרות שלהם כמו פורשה, אודי וכו'.
    מכוניות בנזין הן הפתרון הזול ביותר.
    2 דודו. הטווח מזויף בגלל כמה סיבות. זה לא קרוב למה שהיצרן מבטיח.
    טסלה ממש לא בטוחה. שמעת על המצברים המתפוצצים שלהם, המכונית זזה מעצמה מעצירה, הטייס האוטומטי שלא יכול לשלוט בפונקציות כמו שצריך וכו'?

    סגור תגובה

  • 4. אירופה 
    יהודה, 19-03-2024

    אודי בישראל חצי מיליון וצפונה בגרמניה בקושי מחיר של מזדה ומטה

    סגור תגובה

  • 5. אין על הגרמנים 
    אוטו שפריצר, 19-03-2024

    והגרמניות זה קלאסה, גם המכוניות וגם הנשים

    סגור תגובה

  • 6. תגובה ל 3 
    יוסף, 19-03-2024

    היצרנים מורידים מחירים?? למה בארץ זה לא מורגש?? לא רק זה - בארץ הכיוון של המחירים הוא אחד - תמיד למעלה וכמה פעמים בשנה... בלי קשר למחיר המט"ח, לביקוש העולמי ולכלום...
    הפראיירים ימשיכו הרי לשלם כל מחיר אז למה לא?....

    סגור תגובה

  • 7. Danny?  
    טורונטו, 19-03-2024

    דני, האם שפת האם שלך היא עברית?
    מעניין אותי למה אתה משתמש בתרגום כדי לפרסם תגובות

    סגור תגובה

  • 8. תגובה ל 3 ו 6  
    וולט, 19-03-2024

    3 - אני מבין שקשה לך לקבל טכנולוגיות חדשות באשר הן. טכנולוגיות חדשות מטבען יקרות, עם תקלות רבות יותר ומגבלות מובנות. אולם, ככל שהזמן עובר הטכנולוגיות הללו עוברות את חבלי הילדות ותופסות מקומם בשוק. כמובן שיהיו טכנולוגיות תואמות שלא יצליחו לחדור לשוק ויפשטו הרגל. כך היה עם מחשבים, תוכנות, טלפונים סלולרים ועוד.. וכך יהיה גם עם מכוניות חשמליות. ברגע שהממשלות במרבית העולם תומכות במהלך וברגע שהחברות הגדולות מפנות מרבית משאביהן לפיתוח רכבים חשמליים, בטוח שטכנולוגיה זו תוביל את העולם בעשורים הבאים. לא משנה מקור החשמל, אם מימן, נתרן או כל קומבינציה כימית יעילה וזולה. עד שטכנולוגיה זו תשתלט על השוק, אתה יכול להנות מרכב אספנות או טכנולוגית קצה המשתמשת במאובנים כדלק.
    6- למחירי הרכב בארץ כמו כמעט לכל מוצר מיובא, אין קשר למחיר בחו״ל ולירידת מחיר שם. המיסים נועדו לממן קבוצות אינטרסנטיות בארץ וכמובן היבואנים המעוניינים לגזור קופון חזירי מהצרכנים. אם תרבות הצריכה בארץ הייתה כמו באירופה או ארה״ב היינו מחזיקים רכב חמש שנים בממוצע ולא שלוש כמו בארץ, ומקטינים את שוק הליסינג למינימום.

    סגור תגובה

  • 9. למה בלי גבולות/טווח מחיר 
    סרפיקו, 19-03-2024

    מדוע לא לפרסם את מחירה של המכונית + - לפחות להבין בכללי על מהות הפלטפורמה

    סגור תגובה

  • 10. אבל לא ימכר 
    נח, 19-03-2024

    אחרי 3 שנים לא ימכר, כמו כל חשמלית אחרת , ירידות מחיר הזויות בגלל גיל הסוללה וחשש קונים

    סגור תגובה

  • 11. פנאי חשמלי 
    עופר משה, 19-03-2024

    רק תזכרו שכל היתרון של חיסכון באנרגייה של הרכבים החשמליים הולך ומתבטל ככל שהרכב החשמלי גדול יותר

    סגור תגובה

  • 12. נראה גרוע (לת)
    שלומי, 20-03-2024

  • 13. מכוניות זהות 
    אריק, 20-03-2024

    בעידן של החשמליות נראה יותר מכוניות שהן למעשה זהות לחלוטין למעט המיתוג ועיצוב הפנים

    סגור תגובה

  • 14. Larry Fox 
    האם אתה בבדיקת חובות או בניהול? האם אתה ברשימה השחורה?, 20-03-2024

    האם אתה בבדיקת חובות או בניהול? האם אתה ברשימה השחורה? האם אתה מתקשה להתמודד עם התשלומים החודשיים שלך? האם אתה רוצה לקנות הלוואה לבית, לרכב או לעסק, אבל אתה נמצא בבדיקת חובות או בניהול? אם ענית כן על אחת מהשאלות שלי? אנא צור איתנו קשר באמצעות whatsapp: +14092051142 או דוא"ל: larryfox2017@hotmail.com

    סגור תגובה

  • 15. משעמם אז חזרת לכתוב על רכב 
    גלגל 5, 20-03-2024

    ואת מי זה מעניין? את חמישים העשירים שיקנו אותה???

    סגור תגובה

  • 16. עדיין הטכנולוגיה רחוקה 
    ליעד, 20-03-2024

    כמישהו שהיה לו ויש לו אאודי וטסלה, בניגוד להנדסה המשובחת של הגרמנים שטסלה עדיין רחוקה מלהגיע אליהם, לגרמנים יש לעשות עוד עבודה בכדי להגיע לרמת הטכנולוגיה המיחשובית נקרא לזה של טסלה. אני מאמין שיום אחד זה יקרה והם יעלו על טסלה גם בזה ואז באמת הגרמנים יובילו בשוק ונקבל את הרכב המושלם.

    סגור תגובה

  • 17. ותודה לפורשה: אודי חשפה Q6, היינו שם כדי להתרשם 
    DANY_TORONTO, 21-03-2024

    5 אוטו. התחרות הגבוהה יותר היא מבנטלי = שלי 1997. המכוניות האלה הן מעל לכל המכוניות הגרמניות וכו'. בנטלי = רולס רויס.
    6 יוסף. זה אותו דבר בקנדה ובארה"ב, אירופה וכו'.
    למה בישראל אני לא יודע. אולי זה בגלל שישראל חייבת להילחם באיראן, בחמאס וכו'. זה דורש הרבה כסף.
    7. בפעם הבאה זהה את עצמך עם השם שלך - כמו רבים כאן כדי שנוכל לפנות אליך בצורה נחמדה.
    שפת המקור שלי היא רומנית - אבל גרתי בישראל 14 שנים = 1950 - 1964. למדתי בתיכון ולאחר מכן למדתי בבית הספר של חיל האוויר על תחזוקת מטוסים = מכשור, אלקטרוניקה וחשמל. אחר כך שירתתי בחיל האוויר.
    אבל אחרי כל כך הרבה שנים שכחתי את השימוש בעברית.
    8. הטכנולוגיה החדשה הופכת להיות יותר ויותר מסובכת, וזה עולה יותר מדי לשלב במכוניות אלה.
    האנשים לא רוצים לשלם על ההנאות האלה יוסיף עוד כסף למכוניות ואין להם כסף.
    לא כל אדם עשיר כדי לשלם עבור מכוניות חשמליות שכבר יקרות מאוד.
    הממשלה שלנו = המפלגה השמרנית של אונטריו לא תומכת במכוניות חשמליות. המפלגה הליברלית של טרדו בעזרת מפלגת NDP אכן תומכת במכוניות החשמליות עם מבצעים כספיים. אותו דבר בקוויבק ובקולומביה הבריטית. שאר המחוזות ושתי הטריטוריות הצפוניות אינן תומכות. בשנה הבאה הליברלים וה-NDP יסיימו כי המפלגה הקונסווטיבית הפדרלית תנצח בבחירות = לא תהיה תמיכה במכוניות החשמליות. אני ואנשים רבים שונאים את מפלגות הממשלה הנוכחיות באוטאווה.
    מצברי מימן יקרים אפילו יותר ממצברי הליתיום. סוללות נתרן הן פתרון מצוין כאשר היצרנים יתחילו להשתמש בהן - אבל זה ייקח שנים.
    האמור לעיל חל על ארה"ב במדינותיהם הרבות. טראמפ ינצח בהמשך השנה = לא עוד סובסידיות ומבצעים עבור המכוניות החשמליות.
    עבור 6. נהגתי להחליף את המכוניות החדשות שלי כל 3 שנים. המכוניות האלה השתמשו בבנזין. רוב האנשים בקנדה וארה"ב משתמשים במכוניות בנזין כולל אני ואשתי.
    10 נח ו-11עופר - שניכם צודקים.
    15. קרא את תגובתי לעיל ל-8.
    16 ליעד. קרא את התגובה שלי ל-8.
    לסיכום - נמשיך להשתמש ב-3 מכוניות הבנזין שלנו.

    סגור תגובה

  • 18. לדני 17 
    גיל, 21-03-2024

    איך אתה בכלל יכול להשוות מכונית מ-1997 ליצירת המופת הזו. זה רק מראה שאין לך מושג.
    עם כל המגרעות של שזה רכב חשמלי הוא 100 דרגות מעל הבנטלי והלינקולן הענתיקות שלך.
    טוב שלא אמרת שגם הפוקוס של אשתך יותר עדיפה.

    סגור תגובה

  • 19. מי אחרון בתור? גם אני רוצה (לת)
    נתמך סעד, 21-03-2024

  • 20. חשמלית היא העתיד לצערנו או שמחתנו 
    הקורא בקלפים, 21-03-2024

    https://computest-rishon.co.il/%D7%90%D7%95%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%A4%D7%99%D7%95%D7%98%D7%A1%D7%98

    סגור תגובה

חזור למעלה