בקצרה:
- ה-Q6 יהיה דגם חשמלי רביעי לאודי
- יבוסס על פלטפורמה חדשה בשיתוף פורשה
- צפוי לנחות בישראל עוד השנה
הרביעי בחשמל:ה-Q6 אי-טרון, יהיה דגם חשמלי רביעי עבור המותג, וצפוי להתמקם בין ה-Q4 אי-טרון ל-Q8 אי-טרון. הוא יהיה דגם ראשון של המותג שמבוסס על פלטפורמת PPE (ר"ת Premium Platform Electric) חדשה וייעודית שפותחה בשיתוף פורשה, ומשמשת גם את המקאן החדש.
הפלטפורמה מאפשרת לשלב מערכות הנעה אחורית או כפולה ותשמש בסיס להיצע הדגמים החשמליים העתידי של המותג, מ-A4 עד A8, לרבות רכבי הפנאי המבוססים עליהם.
בהשוואה ל-Q5 הוותיק, הוא ארוך ב-9 ס"מ (477 ס"מ),רחב ב-4.5 ס"מ (194 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-7 ס"מ (290 ס"מ). תא המטען גדול בכ-10 ליטר (526 ליטר) ויש תא נוסף מלפנים (64 ליטר) לאחסון כבל טעינה.
חשמל מהיר: ה-Q6 יוצע תחילה עם שתי מערכות כפולות-הנעה באמצעות שני מנועים חשמליים, עם 388 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות, או 517 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות ב-SQ6. שניהם ניזונים מסוללת 100 קילווואט שתאפשר לגרסת הבסיס טווח של 625 ק"מ, עם שימוש במתח גבוה (800V) ואפשרות לטעינה אולטרה-מהירה (270 קילווואט). המשמעות היא תוספת של 255 ק"מ טווח ב-10 דקות, בזמן שטעינה מ-10% ל-80% יסתיים תוך 21 דקות.
אודי מבטיחה יכולת דינמית גבוהה הודות לתכנון מתקדם של מערכת המיתלים וההגה, מערכת ניהול העברת כוח חדשה וצמיגים אחוריים רחבים מהקדמיים.
הרבה מסכים, מעט מתגים: העיצוב החיצוני שמרני וסולידי ביחס למקובל בחשמליות מודרניות, בדומה לקו שאימצה אודי מאז הציגה חשמלית ראשונה - האי טרון. ליחידות התאורה מלפנים שמונה אפשרויות שונות לחתימת האור הקדמית בעוד שהאחוריות בטכנולוגיית OLED עם אפשרות להצגת סימני אזהרה לטובת הנהגים מאחור.
סביבת הנהג מודרנית כמקובל עם לוח מחוונים ("11.9) ומסך מגע ("14.5) המופנה לכיוון הנהג, מיעוט מתגים ומערכת הפעלה קולית. מול הנוסע מוצב מסך נוסף ("10.9) לשליטה במערכות בידור-נוחות.
מאחורי ההגה: באופן נדיר למדי בהשקות רכב סטטיות, אודי אפשרה בכל זאת סיבוב התרשמות קצר במסלול ייעודי הסמוך לשדה התעופה במינכן. במצערת מלאה תחושת התאוצה ב-SQ6, שנחשבת לחזקה בהיצע, פחות נמרצת משניתן היה לצפות מהמקובל בגרסאות ביצועים חשמליות. ודגמי ביצועים-על-בנזין של היצרנית - RS3 למשל - יהיו מהירים יותר ברמזור.
אך הודות לשיתוף הפעולה עם פורשה בפיתוח הפלטפורמה, היציבות הכיוונית ומאפייני הניהוג מציגים אופי אודי קלאסי. עם המון אחיזה ותחושת ביטחון, אבל גם נטייה מובהקת לתת-היגוי במגבלות המעטפת.
מה אנחנו חושבים: אודי נחשבה לחלוצה בהנעה חשמלית מבין יצרניות היוקרה המסורתיות עם ה-e-טרון, שהוצג עוד ב-2018. הוא גם היה חשמלי ראשון במהפכה של קונצרן פולקסווגן, אחרי פיאסקו שערוריית דיזלגייט, דגם ראשון של תעשיית הרכב המפוארת מגרמניה שנתפס כתשובה ליצרנית אמריקאית מתעוררת, טסלה.
אבל מאז נדמה כי תנופת הפיתוח באינגולשטאדט הואטה, והיצע החשמליות שלה כיום צנוע יחסית למתחרות הישירות מגרמניה. ולכן ה-Q6 מגיע לא רגע אחד מוקדם מידי, דגם שעשוי לסמן את תחילתו של שינוי, בעיקר מכיוון שהוא ממוצב בקטגוריה בה המתחרים הישירים (ב.מ.וו iX3, ג'נסיס GV70e) ותיקים למדי ומבוססים על פלטפורמות מוסבות ולא ייעודיות.
הבסיס העדכני שלו מבטיח יתרונות רבים בכל הקשור למערכת החשמל המתקדמת, וגם יכולת דינמית גבוהה הודות לשת"פ עם פורשה.
מה שאודי זקוקה לו כעת, אחרי שהושלם פיתוחה של הפלטפורמה, הוא להגדיל במהירות את היצע החשמליות המבוססות עליה. אם תמהר לעשות זאת, היא עשויה לחזור למעמדה כמובילה בחשמל.
הכתב היה אורח חברת אודי