דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

העירונית שחונה בניצב חוזרת: סמארט תייצר ForTwo עדכנית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סמארט תחזור לייצר את המכונית שפרסמה אותה
  • הטווח הצפוי לעירונית? בין 300 ל-400 ק"מ
  • תגיע לפס הייצור לפני סוף העשור

חוזרת למקורות: אחרי שעברה לייצר רכבי פנאי חשמליים תחת הבעלות המשותפת של מרצדס וג'ילי, סמארט צפויה לחזור לשורשים ולהציג מכונית מיני דו-מושבית, בדומה לסמארט פורטו (ForTwo) שאיתה החל המותג את דרכו בסוף שנות ה-90, ושירדה מפס הייצור לפני כשנה. מחיר המטרה המוצהר הוא 20 אלף ליש"ט, כ-24 אלף אירו - יקר במעט מדגמים כמו יונדאי אינסטר או סיטרואן e-C3.

בראיון שהעניק לאוטו אקספרס הבריטי, אמר מנכ"ל סמארט באירופה, דריק אדלמן, כי "הפור-טו הוא דגם הליבה של המותג, ויש לנו כוונה ברורה להחזיר אותו להיצע". הוא הוסיף: "אני מאוד אוהב את רנו 5 מבחינה עיצובית, אבל הרכב שלנו לא חייב להיות רטרו. סמארט בדרך כלל לא עושה רטרו. אבל יהיו ברכב כמה אלמנטים של משפחת סמארט, כמו דלתות ללא מסגרת או גלגלים שימוקמו בפינות כדי למקסם את החלל הפנימי".

מה עוד צריך לדעת: המכונית העתידית צפויה לקבל את השם סמארט 2, בליווי ההאשטאג המוכר של דגמי המותג, אף שהיא תהיה קטנה משמעותית מה-1 המוכרת. היא צפויה להציע מרווח פנימי ראוי לשני נוסעים, אך תא המטען יישאר קטן למדי.

היא תצויד בהנעה חשמלית על בסיס פלטפורמה ייעודית חדשה שתפתח עבורה ג'ילי, ותקבל מאוחר יותר גם גרסת 5 דלתות מרווחת יותר תחת השם סמארט 4, כמתחרה לרנו 5 ולפולקסווגן ID.1.

טווח הנסיעה צפוי לנוע בין 300 ל-400 ק"מ, בעוד מערכת חשמל במתח 400 וולט תאפשר קצב טעינה משוער של כ-100 קילוואט. סמארט עשויה גם להציג עבורה גרסת בראבוס ספורטיבית, עם הספקים של 150-200 כ"ס ופריטי עיצוב תואמים.

מה אנחנו חושבים: סגמנט החשמליות-זולות-לעיר פורח בשנה האחרונה, עם אינספור מתחרות שצצות מכל עבר. אך דווקא סמארט, מי שהיתה סמל למכונית עירונית ואפילו שיווקה גרסה חשמלית צנועה, העדיפה להתמקד בדגמים גדולים ויקרים יותר. הבשורה על חזרתה לעיר בהחלט מעודדת, אך תאריך היעד עדיין רחוק מאוד - ועד שיגיע, הסביבה התחרותית עשויה להשתנות לחלוטין.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה