בקצרה:
- הונדה תשווק פרלוד חדשה עם הנעה היברידית
- תצוייד במערכת ייחודית המדמה העברות הילוכים
- בתחילת 2026 באירופה. שיווק מקומי נמצא בבדיקה
תחיית המתים: כרבע מאה לאחר הפסקת הייצור, הפרלוד תחזור לאולמות התצוגה של הונדה באירופה. העיצוב החיצוני דומה לאב טיפוס שהוצג בתערוכת לוס אנג'לס והוא נראה כיעיל למדי מבחינה אווירודינמית, הודות לשימוש במסיטי אוויר מלפנים ובקצה דלת תא המטען, כמו גם ידיות פתיחת דלתות נשלפות.
בתמונות שפורסמו באתרי חדשות רכב יפנים, שזכו לנהוג באב טיפוס, ניתן להבחין כי עיצוב הפנים דומה לסיוויק המשפחתית שתשמש לה בסיס, עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול בחלק העליון של הקונסולה המרכזית, כמו גם פתחי מיזוג מקוריים ומתגים בקונסולה שבין המושבים לבחירת הילוך (לפנים-אחור-חניה), בחירת מצבי נהיגה ובלם יד חשמלי.
כמו תיבה ידנית: כאמור, הפרלוד תתבסס על פלטפורמת הסיוויק, אבל עם בסיס גלגלים קצר יותר ומפסקי סרנים רחבים יותר לשיפור החדות והיציבות, כמו גם כיול ייחודי למתלים ולהגה ובלמים של ברמבו.
מערכת ההנעה תהיה היברידית בתצורה דומה למשפחתית, עם מנוע חשמלי המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים ויהיה האחראי העיקרי להנעה, בעוד מנוע בנזין חדש ישמש בעיקר כגנרטור למצברים ויתחבר ישירות לגלגלים הקדמיים (ללא תיבת הילוכים) בשיוט מהיר או בתאוצה חזקה.
בנוסף, הונדה תשלב מערכת המכונה +S ומדמה החלפת הילוכים באמצעות מנופי שליטה מאחורי ההגה. היא עושה זאת עם כניסה של מנוע הבנזין לפעולה על פני טווח סל"ד רחב בהתאם למידת התאוצה ולהילוך שבוחר הנהג.
מה אנחנו חושבים: דגמי קופה, שבעבר היו הנחשקים ביותר על הכביש, נעלמו בשנים האחרונות מאולמות התצוגה של מותגי ליבה בתעשיית הרכב, כמו למשל רנו מגאן קופה, פיג'ו RCZ, פולקסווגן שירוקו או יונדאי ולוסטר שלא מיוצרות עוד. ולמרות הירידה בביקושים לקופה, הונדה מתכננת דווקא לחזור לקטגוריה, בעיקר כמקדמת תדמית עבור היצרנית היפנית שסובלת בשנים האחרונות מירידה במעמדה.
עד כמה היא גם תקיים על הכביש? נדע רק לאחר שננהג בה. אבל בהתחשב ביכולות של מהנדסי הונדה להביא לכביש הציבורי דגמים כמו NSX או סיוויק טייפ R, הציפיות גבוהות מאוד.