דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אחרי 1 ו-3, מגיע 5: זו הסמארט שתשתלב במרכז הזירה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • תמונות ופרטים על סמארט 5 שעוד לא הושקה דלפו לרשת
  • תציע כ-500 ק"מ של טווח, עם טעינה מהירה במיוחד
  • צפויה להגיע ארצה במהלך 2025

שלישית בחשמל: פחות מחודשיים לאחר הופעת בכורה כקונספט בתערוכת בייג'ינג, ותמונות ופרטים ראשונים של גרסת הייצור לסמארט 5 דלפו לרשת. כמעט כרגיל ברפובליקה העממית, באדיבות מסמכי הרישום של משרד התעשייה וטכנולוגיות המידע הסיני (MIIT).

כפי שדיווחנו בעבר, ה-5 תהיה חשמלית שלישית באולם התצוגה של סמארט - אחרי ה-1 וה-3 המשווקות כאן - כתשובה למתחרות פופולריות דוגמת טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5 ופולקסווגן ID4.

כבר לא קטנה: העיצוב החיצוני מאמץ מראה קבוע וקשוח מה-1 וה-3, עם יחידות תאורה מקוריות ומיגון ייעודי לפגושים. כבסיס תשמש הפלטפורמה הייעודית של ג'ילי (SEA) עם ממדים שהופכים אותה למכונית הגדולה ביותר של סמארט מעולם. בהשוואה למודל Y היא קצרה ב-4.5 ס"מ (470.5) אבל עם בסיס גלגלים ארוך ב-1 ס"מ (290 ס"מ).

היא תוצע בגרסאות הנעה אחורית עם 335 או 358 כ"ס או כפולה עם 579 או 638 כ"ס, מה שגם יהפוך אותה למכונית החזקה ביותר של המותג בעולם. נתוני ביצועים טרם פורסמו אבל ניתן לצפות לזינוק ל-100 קמ"ש בכ-3.5 שניות בגרסה החזקה ביותר.

סוללה בקיבולת 100 קוט"ש אמורה לאפשר כ-550 ק"מ נקיים מזיהום, טווח נסיעה גדול משמעותית מהמתחרים. בדומה לאיוניק 5, גם כאן שימוש במתח גבוה (800V) יאפשר טעינה אולטרה-מהירה מ-10% ל-80% ב-15 דקות, 3 דקות פחות מהזמן של יונדאי המצוידת בסוללה קטנה יותר.

מה אנחנו חושבים: הבעלות המשותפת של ג׳ילי ומרצדס הפכה את סמארט ממותג נישה מדשדש לשחקן מרכזי, עם היצע דגמים חשמליים מודרניים ורלוונטיים. וה-5 מסמנת קפיצת מדרגה נוספת עם ממדים גדולים יותר ומערכת הנעה מתקדמת מהמתחרים הישירים. נדמה שמדובר באיום אמיתי על הדומיננטיות של טסלה, יונדאי ופולקסווגן בקטגוריה.

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה