דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

תאומים לניסאן: פטרול לאוסטרלים, ארמדה לאמריקאים ואולי גם לנו

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ניסאן מחדשת את הפטרול והארמדה
  • מערכת ההנעה חדשה, כלל המכלולים שודרגו
  • הארמדה עשוי להגיע בעתיד גם אלינו

השביעי בשושלת: ניסאן חשפה פטרול חדש (Y63), דור שביעי בשושלת רכב השטח הראשון של היצרנית היפנית, מחליף הפטרול הקודם (Y62) המשווק ללא שינויים כמעט עשור וחצי. הוא ישווק בעיקר באוסטרליה, אפריקה ומדינות המזרח התיכון, כמתחרה ישיר לטויוטה לנד קרוזר 300.

במקביל חשפה היצרנית גם ארמדה חדש, אח-תאום המיועד לצפון אמריקה, ויתכן שהוא זה שיגיע בעתיד גם לכבישי ישראל.

מהשטח לעיר: בדומה לאינפינטי QX80, גם הם מבוססים על אותה שלדת סולם חדשה (קשיחה ב-57%) ומתלים נפרדים מלפנים ומאחור. קפיצי אוויר המוצעים כאופציה מאפשרים מרווח גחון משתנה (עד 24.4 ס"מ), אך זוויות גישה-נטישה נותרו דומות (24.5-33 מעלות).

מעבר להגה בתגבור חשמלי אמור להעניק תחושה טובה מבעבר, ומערכות בטיחות מתקדמות - לרבות שמירת נתיב והתרעת שטח מת אקטיבית (מונעת מעבר לנתיב לא פנוי) - יסייעו בכך.

מנוע V6 בנזין כפול מגדשים בנפח 3.5 ליטר (425 כ"ס) מחליף את ה-V8 האטמוספרי הוותיק (והמזהם). לדברי ניסאן, המנוע החדש מציע זמינות כוח וצריכת דלק טובה בכ-25% מהמנוע היוצא.

המשך שרשרת ההנעה כוללת תיבת 9 הילוכים אוטומטית (7 בעבר) עם הנעה כפולה-קבועה, הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל אחורית. יש בורר נהיגה עם 4 מצבים לכביש (חסכוני, רגיל, ספורט וגרירה) ו-4 מצבי שטח (שלג, חול, בוץ-חריצים, וסלעים) המתאימים את כלל המערכות האלקטרוניות.

מה עוד צריך לדעת: המראה כעת זוויתי וקשוח מבעבר, מלפנים עם יחידות תאורה וסבכה גדולים יותר, יחידת התאורה מאחור נמתחת כמקובל כיום לרוחב דלת תא המטען.

סביבת הנהג מודרנית בהרבה עם צמד מסכים ("14.3) המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע עם מערכת הפעלה של גוגל, אך ללא ויתור על מתגי שליטה פיזיים בקונסולה המרכזית. את ידית בורר ההילוכים מחליפים מתגים המפנים מקום לתא אחסון גדול בין הנהג לנוסע.

שני רכבי השטח יציעו מקום לשמונה נוסעים, בעוד הארמדה ישווק גם בגרסה מפוארת עם צמד מושבי "קפטן" בשורה השניה ומקום לשבעה.

מה אנחנו חושבים: השדרוג שהעבירה ניסאן את רכבי השטח מכוון הרבה יותר לשוק האמריקאי, והוא יאפשר לארמדה להתמודד טוב מבעבר בקטגוריה סופר-פופולרית בה נוכחים שברולט טאהו ופורד אקספדישן.

במקרה של הפטרול, לניסאן יהיה קשה הרבה יותר להתמודד מול טויוטה באוסטרליה, אפריקה והמזרח התיכון. הוא עשוי להציע אמנם תנאי שירות טובים יותר על הכביש, אבל לאור הפריחה האדירה של רכבי השטח, אולי נכון היה לניסאן לחזור למקורות של רכב השטח האייקוני, בדומה לפורד ברונקו ולטויוטה לנד קרוזר 250.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה