דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

והפעם מעוצב: סיטרואן מחדשת את ה-C5 איירקרוס

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סיטרואן C5 איירקרוס הבא יהיה גדול מקודמו
  • יוצע גם בגרסה חשמלית עם כ-700 ק"מ טווח
  • הגעה לכביש רק בשנה הבאה

שדרוג מתבקש: סיטרואן חשפה בתערוכת פריז קונספט ל-C5 איירקרוס חדש, שיוצג בגרסת ייצור סדרתי בשנה הבאה. העיצוב אגרסיבי ומרשים בהרבה מקודמו, עם יחידות תאורה מקוריות, מכסה מנוע נמוך, קווים ישרים, גג שמשתפל לאחור ודלת תא מטען אנכית. לדברי סיטרואן הוא גם אווירודינמי יותר, באופן שמאפשר בגרסה החשמלית השגת טווח נסיעה גדול ב-30 ק"מ מכפי שניתן היה להשיג עם העיצוב של הדגם הנוכחי.

תמונות של תא הנוסעים טרם פורסמו, אך היצרנית מבטיחה מרחב פנימי נדיב הודות לתוספת של 15 ס"מ לאורך הכולל (465 ס"מ).

שוב על בסיס פיג'ו: ה-C5 איירקרוס יתבסס על פלטפורמת STLA Medium, שמשרתת גם את פיג'ו 3008 ואופל גרנדלנד החדשים וג'יפ קומפאס העתידי, עם אותן מערכות ההנעה מוכרות.

אלו יכללו מנוע בנזין מוגדש, עם 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, בחיבור לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים בסיוע היברידי מתון (48V), לצד גרסאות חשמליות עם הנעה קדמית או כפולה וטווח נסיעה שינוע בין 500 ל-700 ק"מ.

משפחתית עדכנית: סיטרואן הציגה גם מתיחת פנים ל-C4 ול-C4X, שצפויה להגיע לישראל בסוף הרבעון הראשון של 2025. העדכון העיקרי הוא לחרטום עם סבכה ויחידות תאורה חדשות, בעוד שבסביבת הנהג יש עדכון ללוח המחוונים ("7) ולמסך המגע ("10) שיכלול גם מערכת הפעלה קולית בסיוע צ'אט GPT. מושבי הנהג והנוסע שודרגו עם שכבת דיפון מוקצפת בעובי 15 מ"מ.

מנוע הבנזין המוגדש (3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר) מקבל סיוע היברידי מתון (48V) ויוצע בשתי רמות הספק (100 כ"ס או 136 כ"ס). החיבור הוא לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים חדשה (תיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית בעבר) המבטיחה שיפור של כ-20% בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים.

הגרסאות החשמליות יוצעו כבעבר עם אפשרות בחירה בין שתי רמות הספק (136 או 156 כ"ס) ושני מארזי סוללה (50 או 54 קוט"ש) וטוח נסיעה של בין 355 ל-425 ק"מ בהתאמה. טעינה מהירה (100 קילוואט) תאפשר מילוי ל-80% בכחצי שעה עם יכולת אספקת חשמל למכשירים חיצוניים (V2L).

מה אנחנו חושבים: בקונצרן סטלנטיס ממשיכים לשכפל את הדגמים המוכרים, ולאחר שהציגו דגמים של 10 מותגים שונים על בסיס פלטפורמת המכוניות הקטנות של החברה (מפיג'ו 208 ועד אלפא רומיאו ג'וניור) הם מתמקדים כעת בהרחבת השימושים של פלטפורמת הביניים החדשה המאפשרת יכולות חשמליות מתקדמות מבעבר.

ה-C5 איירקרוס החדש נראה כמי שמציג עיצוב מרשים ומודרני בהרבה מקודמו, אבל השאלה הגדולה היא האם סיטרואן תצליח לשמור על האופי הייחודי - בדגש על נוחות ושימושיות משפחתית - למרות השימוש בפלטפורמה משותפת לדגמים נוספים רבים בקונצרן. אם יעשה זאת הוא עשוי להפוך למוצלח בהרבה מקודמו, אבל אם מדובר בעוד שכפול גנרי של הדגמים המוכרים עם סמל שונה בחזית, הקהל הנאמן של המותג עלול להתאכזב.

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה