דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

משרד התחבורה מציג: חלמאות בטיחותית בנמלי הים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • במשרד התחבורה חוששים מהתלקחות מצברים
  • הנחו על הוצאה מיידית של מכוניות מחושמלות חדשות שמגיעות
  • אלפי מכוניות היברידיות וחשמליות שבחניונים לא יפונו

זהירות, יורים (אבל רק בחדשות): רשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה הוציאה היום (א') צו המורה לנמלי חיפה ואשדוד לשחרר ב"מסירה ישירה" מכוניות עם מצברי ליתיום - כלומר, חשמליות, היברידיות-נטענות והיברידיות רגילות - ולא לאחסנן בשטחי הנמל. זאת מחשש לאיום פגיעת טילים בליסטיים וכטב"מים מאיראן, שעלולה לגרום להתלקחות של מכוניות אלו.

הצו הנוכחי מצטרף להוראה שכבר ניתנה עם פתיחת מבצע "עם כלביא", לפינוי של שטחי הנמלים מחומרים מסוכנים כדוגמת אמוניה ואחרים. במפתיע, הוא מתייחס רק למכוניות חדשות שיגיעו לנמלים החל מהיום (ראשון, ה-22.6) ועד להודעה חדשה, אך מתעלם מאלפי מכוניות היברידיות וחשמליות שכבר הגיעו ארצה בחודשים קודמים, וחונות בשטחי הנמלים.

על פי הערכות בענף, צו נוסף לפינוי אלו צפוי רק בימים הקרובים, מה שעלול ליצור אתגר משמעותי ליבואני הרכב ולנמלים - הן בשל מחסור במשאיות הובלה ייעודיות (מוביליות) לפינוי כמות גדולה של כלי רכב בתוך זמן קצר, והן בשל מחסור במקומות אחסון מתאימים. אם בעבר השתמשו היבואנים במגרשי החניה של נתב"ג כפתרון אחסון זמני, סביר להניח שהדבר לא יתאפשר במצב הבטחוני הנוכחי.

יש להדגיש כי מכוניות חשמליות והיברידיות לא בהכרח מגלות נטיה יתרה להתלקחות. אלא שבעירה של סוללות הליתיום בדרך כלל ממושכת בהרבה וקשה משמעותית לכיבוי.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה