דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אזהרות ארגון הבטיחות עזרו: המסחריות כבר לא מפגרות מאחור

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • נבדקו מערכות הבטיחות של 17 דגמים מסחריים
  • שבעה מתוכם קיבלו את דירוג "פלטינום" הגבוה ביותר
  • המצטיין: פורד טרנזיט קורייר

במגמת שיפור: איגוד הבטיחות האירופי EuroNCAP בדק ודירג פעם נוספת את מערכות הבטיחות בכלי רכב מסחריים. ובניגוד למבחן שנערך בשנה שעברה, שבו אף מכונית לא זכתה לדירוג "פלטינה", והציון הגבוה ביותר שנרשם היה 63%, הפעם התוצאות טובות בהרבה.

מתוך 17 כלי רכב שנבחנו, 7 זכו בדירוג "פלטינה" הגבוה, 10 בדירוג "זהב" ורק אחד הסתפק בדירוג "כסף". נציין כי בחלק מהמקרים מדובר בדגמים זהים שנמכרים תחת שני מותגים או יותר, כך שבפועל מספר המכוניות שנבחנו נמוך יותר.

בדירוג הגבוה ביותר זכה פורד טרנזיט קורייר עם ציון של 93%. הקורייר הוא המתחרה של פורד לסיטרואן ברלינגו, ונכון להיום, למרות הבטחות כבר, הוא עדיין לא הגיע לישראל. במקום השני זכה מרצדס ויטו עם ציון של 90%. בשני המקרים החמיאו מארגני המבחן ליצרניות על שילוב כמה ממערכות הבטיחות העדכניות שנמצאות בדגמי הנוסעים של החברות.

את המקום השלישי חולקות רנו מאסטר ואחותה התאומה ניסאן אינטרסטאר, שתיהן עם ציון של 84%. פולקסווגן קאדי קרגו ופורד טרנזיט קונקט, אף הן מכוניות-אחיות, זכו בציון של 83% ואילו מקסוס אי-דליבר 5 החשמלי-סיני זכה בציון של 82%.

כמעט טוב-מאוד: בדירוג "זהב" עם ציון של 78% זכו ארבעת המסחריות התאומות של קונצרן סטלנטיס: פיאט דוקאטו, פיג'ו בוקסר, אופל מובאנו וסיטרואן ג'אמפר. אחריהן, עם ציון של 77%, דורגו איווקו דיילי ומקסוס אי-דליבר 7, כאשר מקסוס אי-דליבר 9 הסתפקה בציון של 74%. סוגרות את הרשימה רנו טראפיק ותאומתה ניסאן פרימסטאר, עם ציון של 69%.

המכונית היחידה שלא זכתה הפעם בדירוג פלטינה או זהב היא LEVC VN5, הגרסה המסחרית של המונית הלונדונית (מבעלות סינית) שנמכה אצלנו בכמויות מעטות. היא גם היחידה שלא מציעה את כל מערכות הבטיחות כסטנדרט, ומסתפקת בתיקון סטיה מנתיב כאופציה בלבד - מה שהוביל לציון כולל של 50% בלבד.

מה אנחנו חושבים: מסיבה שלא ברורה לנו, באיגוד הבטיחות האירופאי עושים הנחות לכלי הרכב המסחריים ומסתפקים בבדיקה של מערכות הבטיחות בלבד, ללא מבחן ריסוק אמיתי. זאת, למרות שאלו מבלים שעות רבות על הכבישים, ועל אף העובדה שבשל משקלם הרב הם אחראים לתאונות דרכים חמורות בשיעור הגדול מחלקם היחסי בצי כלי הרכב.

בנוסף, ב-EuroNCAP נוהגים לבחון את גרסאות הבסיס הזולות ביותר בכלי רכב פרטיים, אך לא במסחריים - על אף שדווקא באחרונים ישנה תופעה נרחבת של מכירת גרסאות בסיס עם אבזור בטיחותי חסר.

את הסעיף האחרון מבטיחים ב-EuroNCAP לתקן בעוד כשנתיים (למה לחכות עד אז?) ולבחון אך ורק אבזור שמוצע כציוד סטנדרטי - אך גם אז לא צפוי להתבצע מבחן ריסוק אמיתי למסחריות. בקיצור, כפיים לזוכים, וללקוחות נדגיש כי בהיעדר מבחן ריסוק מקיף, מומלץ לפחות לוודא שהרכב שאתם רוכשים מגיע עם מלוא האבזור הבטיחותי.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה