בקצרה:
- מכונית המירוץ המפורסמת של מרצדס קמה לתחייה
- עם מראה קלאסי, מרכב קרבון ומכלולים מודרניים
- רק 100 יחידות ייוצרו במחיר 714 אלף יורו לפני מיסוי
היסטוריה: מרצדס E190 איוו היא גרסת הומולוגציה לכביש הציבורי של מכונית מירוץ שהתמודדה באליפות גרמניה למכוניות סאלון בסוף שנות ה-80 ותחילת ה-90, תור הזהב של הסבב. עם 500 יחידות בלבד שיוצרו היא נחשבת לפריט אספנים מבוקש עם תג מחיר שעשוי להגיע ל-250 אלף יורו, פי 2 מ-SL חדשה למשל.
HWA היא סדנת מרוצים הממוקמת באפלטרבך, סמוך למקום מושבה של AMG, ולה שיתוף פעולה ארוך עם חטיבת הביצועים של מרצדס ולא פחות משמונה אליפויות נהגים ו-11 אליפויות יצרנים ב-DTM (Deutsche Tourenwagen Masters). כעת היא חושפת גרסה מודרנית ל-E190 איוו שתיוצר ב-100 עותקים בלבד עם תג מחיר של 714 אלף יורו.
רסטורציה: כבסיס משמשת E190 רגילה שעוברת תהליך הפשטה, עוברת חיזוקים באמצעות תת-שלדה חדשה מלפנים ומאחור ושילוב כלוב בטיחות לחיזוק הקשיחות. כל חלקי המרכב חדשים ועשויים קרבון מאפשרים בכך שמירה על משקל עצמי זהה לגרסת המקור - 1,350 ק"ג. מפסק הסרנים רחב יותר, יש מסיט אוויר גדול מלפנים וכנף אחורית ענקית המאפשרים כוח הצמדה של 80 ק"ג ב-200 קמ"ש.
מערך המיתלים מייצור עצמי כולל עצמות עצה כפולות בכל פינה, עם גיאומטריה ייחודית ויחידות קוייל אובר של KW. גם מערכת הבלימה משודרגת עם קאליפר 6 בוכנות ודיסק 380 מ"מ מלפנים, 360 מ"מ ו-4 בוכנות מאחור.
המנוע הוא V6 כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר של מרצדס שעבר שורה של שינויים כולל מערכת שימון מסוג עוקה יבשה כמקובל בדגמי קצה. הוא מפיק 450 כ"ס, 215 כ"ס יותר ממנוע קוזוורת' באיוו 2 המקורית, מחובר לתיבת 6 הילוכים ידנית המוצבת מאחור, בדומה לדגמי קצה של פרארי או אסטון מרטין, על מנת לשמור על חלוקת משקל מאוזנת (50-50 לפני אחור). המהירות המרבית מוגבלת ל-270 קמ"ש.
מה אנחנו חושבים: לצד המעבר המסיבי של תעשיית הרכב להנעה בחשמל וניתוק הנהג מהשליטה במכונית, יש מגמת נגד של החייאת מכוניות איקונית מהעבר. למשל לנצ'יה דלתא אינטגרלה של סדנת "אוטומוביל אמוס" האיטלקית או סובארו אימפרזה P5 של "פרודרייב" הבריטית, אגדות מרוצי ראלי שחזרו לחיים בגרסאות מודרניות נאמנות למקור.
לכן אין זה מפתיע שגם מכונית המסלול המפורסמת של מרצדס מקבלת חיים חדשים על ידי הסדנה הגרמנית. רק חבל שעם כמות הייצור המוגבלת ותג מחיר אקזוטי, מכוניות אלו יבלו את מרבית זמנן בחניה של אספני רכב ולא על מסלולי המרוצים או בכבישי נהיגה.