בקצרה:
- ג'נסיס חשפה קונספט לרכב שטח עתידי
- ככל הנראה עם התאמה למנועי בנזין וחשמל
- עוד לא ברור מתי ואם יגיע לייצור סדרתי

עם הפנים לשטח: ג'נסיס חשפה בתערוכת ניו יורק את ה-X גראן אקוויטור, קונספט לרכב פנאי-שטח שינסה להיות תשובה קוריאנית למתחרים כמו ריינג' רובר ומרצדס G קלאס.

המראה משלב מוטיבים מוכרים של היצרנית, עם צמד פסי תאורה צרים מלפנים ומאחור בתוספת יחידות תאורה עגולות מלפנים לצד צמיגי שטח קרביים. סביבת הנהג מרשימה עם שורה של מחוונים עגולים במראה קלאסי, אך עם תצוגה דיגיטלית בהתאמה אישית לרבות מצפן, מד אופק מלאכותי, מצב כל אחד מהמיתלים ועוד. כל זאת תוך שמירה על מתגים פיזיים בקונסולה המרכזית.
מאחור יש צמד מושבים זהים לאלו מלפנים, עם קונסולה בניהם המכילה תאי אחסון, ולכל אחד מארבעת הנוסעים יש חלון שמש ייעודי בגג. לדלת תא המטען מנגנון פתיחה מפוצל, בדומה לרולס רויס קולינאן, והיא מכילה צמד כיסאות לטובת פיקניק בחיק הטבע.

חשמל או בנזין: ג'נסיס לא מספקת כל פרט על מערכת ההנעה, כשמצד אחד מכסה קדמי הארוך מאפשר מקום למנוע בנזין גדול ומצד שני היעדר סבכה מלפנים הוא רמז למערכת הנעה חשמלית, שאינה נדרשת לפתחי אוורור גדולים.
נזכיר כי המתחרים הישירים מבית מרצדס ולנד רובר משווקים עם אפשרות בחירה בין מנועי בנזין, דיזל וחשמל, ויתכן שג'נסיס תציע אפשרות דומה בגרסת הייצור הסדרתי, על מנת להתאים לביקושי השוק באירופה ובצפון אמריקה.

מה אנחנו חושבים: למרות שהיא צעירה בהרבה ממתחרותיה הגרמניות, ג׳נסיס הצליחה להעמיד בתוך זמן קצר היצע דגמים מודרני ומגוון בקטגוריות ליבה בשוק היוקרה, רובם מוערכים ומוצלחים. אבל לאחרונה נדמה שקצב ההתפתחות הואט, בעיקר בהשוואה לאחיות לקונצרן - יונדאי וקיה - שלא מפסיקות לחדש. כך קרה שלג'נסיס חסרים כיום דגמים מעוררי חשק בדומה להיצע הקיים באולמות התצוגה של אודי, ב.מ.וו ומרצדס.
אבל נראה שכעת מנשבת רוח חדשה במפרשי חטיבת היוקרה הקוריאנית. עם חטיבת הביצועים מגמה, והצגת קונספטים כמו ה-X גראן קופה וקבריולה וכעת עם ה-X גראן אקוויטור שינסו למצב אותה גבוה מבעבר. עד כמה זה יצליח, נדע רק בעתיד, אבל בהתחשב ביכולות הגבוהות של הקונצרן הקוריאני מבחינה עיצובית והנדסית, אפשר לגלות אופטימיות זהירה.