דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

צרות בקונצרן סטלנטיס: המנכ"ל טווארס פורש

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • קרלוס טווארס יעזוב את סטלנטיס בסוף 2026
  • יחד איתו יוחלפו עוד 21 מנהלים בכירים
  • מתחילת השנה צנחה המניה ב-44%

זמן פרידה: אחרי תקופה עסקית קשה, שהיציאה ממנה לא נראית באופק, הודיע קונצרן סטלנטיס כי המנכ"ל קרלוס טווארס יפרוש בתום חוזהו, בתחילת שנת 2026. במקביל הודיע הקונצרן כי היו"ר ג'ון אלקן מינה ועדת איתור לבחירת מחליף, אשר תכריז על מסקנותיה בסוף שנת 2025.

טווארס הפורטוגלי (66) החל את דרכו בגיל 23 כנהג מבחן ברנו, ועם השנים התקדם בחברה הצרפתית עד שהפך לסגנו של המנכ"ל הקודם קרלוס גוהן. ב-2014 עבר ל-PSA (פיג'ו-סיטרואן) שם מונה למנכ"ל והיה אחראי על שורה של צעדים משמעותיים, החל מהקמת מותג היוקרה DS, דרך רכישת אופל ועד ליצירת תאגיד סטלנטיס באמצעות המיזוג עם FCA (פיאט-קרייזלר) לפני כשלוש שנים, שנחשב למיזוג הגדול ביותר בהיסטוריה של תעשיית הרכב וכלל לא פחות מ-14 מותגים מאירופה וארה"ב.

סטלנטיס

הצלילה הגדולה: ברקע לעזיבה של טווארס ישנם קשיים עסקיים בולטים, עם ירידה משמעותית במכירות וברווחים בעיקר בצפון אמריקה, שם מחזיקה החברה במלאים גדולים שלא הצליחה למכור. בנוסף מתמודדת החברה עם השקעות גדולות במעבר להנעה חשמלית באירופה, לצד סכסוכים עם ממשלות מקומיות ביבשת ותחרות שגוברת מול יצרנים סיניים. תחזית הרווח של החברה נחתכה משמעותית, בעוד שווי המניה צנח ב-44% מתחילת השנה.

לצד העזיבה של טווארס, בוצעו בשנה האחרונה לא פחות מ-21 חילופי תפקידים בהנהלה הבכירה של סטלנטיס. מנכ"ל החברה באירופה יעזוב את תפקידו ויוחלף על ידי ז'אן פיליפ אמפרטו, שכיהן כמנכ"ל אלפא רומיאו וכמנהל חטיבת המסחריות של החברה. בנוסף יוחלפו גם סמנכ"ל הכספים של החברה, מנהל הפעילות בסין, סמנכ"ל סטלנטיס בצפון אמריקה, מנכ"ל מזראטי ועוד. גם המבנה הארגוני של החברה ישתנה, כאשר תחום שרשראות האספקה יעבור מחטיבת הרכב לחטיבת הייצור, וימונה עבורו מנהל חדש.

מה אנחנו חושבים: קונצרן סטלנטיס נולד כהבטחה ענקית, ואכן זכה להצלחה וגרף רווחים עצומים בתוך זמן קצר. לרשת המותגים הענפה של הקונצרן פריסה בינלאומית כמעט חסרת תחרות, כאשר מותגי הליבה נהנים מפופולאריות גבוהה באירופה, ג'יפ וראם זוכים לדומיננטיות בארה"ב, פיאט מצליחה בברזיל ובטורקיה, וגם בסין יש לחברה מותגים שזוכים לאהדה. אבל מכירות לא תמיד מביאות לרווחיות, כפי שגילו קברניטי התאגיד בעת האחרונה. ועד שלא תוצג תכנית עסקית חדשה, החיבה של הקהל למותגים הותיקים לא תוכל לתרגם את עצמה למזומנים.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה