בקצרה:
- אווטאר החלה לשווק בסין את ה-06 המשפחתית
- עם הנעה חשמלית, או עם מנוע בנזין כמאריך טווח
- תגיע לישראל במהלך 2026

עוד מתחרה לטסלה, אקספנג, זיקר: אווטאר הסינית, המשתייכת לצ'נגאן וליצרנית הסוללות CATL, החלה לשווק בסין משפחתית סדאן גדולה בשם 06. בשוק הביתי היא נהנית מתמחור אגרסיבי, עם מחיר כניסה של 220 אלף יואן לגרסה החשמלית (כ-30 אלף דולר), נמוך בכ-7% ממחירה של טסלה מודל 3 המתחרה. הגרסה ההיברידית, עם מנוע בנזין כמאריך טווח, תהיה זולה במעט.
בישראל צפויה אווטאר להתחיל את פעילותה בעוד כחודשיים, עם רכב הפנאי '11' כדגם יחיד, במחיר שצפוי להיות גבוה מ-300 אלף שקל. בהמשך השנה תנחית כאן היבואנית, חברת אלבר, רכב פנאי זול יותר בשם 07. ה-06 שהוצגה כעת תגיע ארצה רק ב-2026.

סגנון משלה: ה-06 מציגה מראה ייחודי, כמו יתר דגמי המותג הצעיר, עם יחידות תאורה צרות מלפנים, קווים אגרסיביים, מצלמות במקום מראות צד וגג המשתפל לאחור ליצירת מראה דמוי-קופה. הממדים גדולים משמעותית מאלו של המודל 3, עם אורך של 485.5 ס"מ (13.5+), רוחב של 196 ס"מ (11+), גובה של 145 ס"מ (1+) ובסיס גלגלים של 294 ס"מ (6.5+). נפח תא המטען צנוע, 416 ליטרים, בעוד מלפנים יש תא אחסון נוסף בנפח 70 ליטרים.
תא הנוסעים כולל מסך מגע מרכזי בגודל "15.6, צמד מסכי "6.7 עבור תצוגת מראות הצד ומסך צר בגודל "35.4 לכל רוחב התא, המשמש כלוח מחוונים ולתצוגת מערכות בידור. המראה המרכזית מבוססת גם היא על מצלמה, למושבים הקדמיים ישנו הדום חשמלי נשלף ומערכת שמע מתוצרת מרידיאן כוללת 25 רמקולים בהספק של 2,000 וואט.

חשמל וגם בנזין: ה-06 תוצע בצמד גרסאות חשמליות, עם הנעה אחורית, 343 כ"ס ו-6.1 שניות ל-100 קמ"ש, או עם הנעה כפולה עם צמד מנועים בהספק משולב של 600 כ"ס, ותאוצה של 3.9 שניות ל-100 קמ"ש.
לשתיהן תשודך סוללה בקיבולת צנועה יחסית של 73 קוט"ש, עם טווח נסיעה תיאורטי - על פי התקן הסיני (CLTC) המקל - של 650 ק"מ בהנעה האחורית או 600 ק"מ בכפולה. בתקן המערבי (WLTP) הטווח צפוי לנוע בין 490 ל-530 ק"מ. מתח עבודה גבוה של 800 וולט יאפשר טעינה אולטרה-מהירה, עם הבטחה לפחות מ-17 דקות למילוי מ-0% ל-80%.
בנוסף תוצע גם גרסה היברידית-נטענת, עם מנוע חשמלי-אחורי בהספק של 315 כ"ס, שיאפשר תאוצה ל-100 קמ"ש בתוך 6.6 שניות. סוללת 31.7 קוט"ש תבטיח טווח חשמלי עצום של 230 ק"מ בתקן הסיני, כ-190 ק"מ בתקן מערבי. מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטרים (156 כ"ס) ישמש כמאריך טווח.

טכנולוגיה בשפע: מערכות הסיוע לנהג, מפיתוח של ענקית הטכנולוגיה וואווי, מתבססות על 11 מצלמות, 15 רדארים ורדאר-לייזר (LiDAR) אחד. אלו יספקו רשימת עזרים נדיבה הכוללת בלימה אוטונומית - הפעילה גם בזיהוי תנועה חוצה מלפנים ומאחור - ושמירת נתיב, התרעת שטחים מתים כולל על פתיחת דלת, בקרת שיוט אדפטיבית, חניה בשלט רחוק ועוד.
בנוסף תציע ה-06 גם מתלי אוויר עם כיול המתאים עצמו לתנאי הדרך אותם תספק מצלמה קדמית סורקת תוואי, ומערכת בלימה על-חוט (Brake By Wire) המבטיחה לצמצם את שקיעת החרטום בבלימה בשיעור של עד 87%.

מה אנחנו חושבים: יצרניות הרכב הסיניות לא נחות לרגע, וממשיכות להשיק דגמים חדשים מסביב לשעון. החידוש הפעם מצידה של אווטאר הוא לא רק בעצם התחרות עם טסלה מודל 3, אלא בבחירה לעשות את זה עם הנעה היברידית ולא רק חשמלית, ובמחיר שיאתגר את היצרנית האמריקאית (ולא רק אותה).
אם היא תשמור על מחיר תחרותי גם כאשר תגיע לישראל, מבלי לוותר על האבזור העשיר, היא עשויה להיות אחת מהמתמודדות המסקרנות ביותר בשוק.