דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אח קטן לאניאק: סקודה אלרוק מתקרב לייצור

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סקודה אלרוק נחשף (חלקית)
  • יתבסס על האניאק, עם ממדים קטנים יותר
  • יגיע לישראל בשנה הבאה

עוד חשמלי אחד: סקודה חושפת תמונות ופרטים ראשונים על האלרוק, רכב פנאי חשמלי חדש שיתברג בהיצע של המותג מתחת לאניאק ומעל האפיק העתידי והמוזל. לדברי היצרנית, האלרוק יהווה אלטרנטיבה חשמלית לקארוק, ובכך ישתלב בזירה חדשה עבורה, מול דגמים כמו BYD אטו 3 ויונדאי קונה EV.

חשיפה רשמית ומלאה מתוכננת לסתיו הקרוב, ומהיבואנית המקומית נמסר כי אלינו הוא יגיע ברבעון הראשון של 2025.

בסקודה טוענים כי האלרוק יציג את שפת העיצוב החדשה של המותג, עם סבכה קדמית שונה מהמוכר ויחידות תאורה מפוצלות, כולל אופציה לתאורת מטריקס-לד. את סמל המותג המוכר יחליף שם היצרנית בחזית הרכב, ואילו חישוקי "19 עד "21 בעיצוב אווירודינאמי יסייעו להשגת מקדם גרר של 0.26 - נתון דומה לזה של האניאק.

נתוני המידות עדיין לא נחשפו, אך בסקודה מצהירים על נפח מטען נדיב של 470 ליטרים במצב רגיל או 1,580 ליטרים בקיפול המושבים האחוריים - פער של 115-130 ליטרים בלבד מהאניאק. תא הנוסעים יכלול את מערך התצוגות המוכר מהאח הגדול, עם לוח מחוונים דיגיטלי קטן ("5), מסך מגע מרכזי ("13) ותצוגה עילית הכוללת מציאות רבודה בחלק מהגרסאות.

מה עוד צריך לדעת: האלרוק, שיתבסס על פלטפורמת ה-MEB בדומה לאניאק, צפוי להציג מערך דומה של יחידות הנעה. גרסת הבסיס, שכבר לא מוצעת באח הגדול, מקבלת את השם "50" ותוצע עם מנוע אחורי בהספק של 170 כ"ס ועם סוללת 52 קוט"ש.

מעליה תוצע גרסת "60" עם מנוע בהספק של 204 כ"ס וסוללת 59 קוט"ש, ובקצה העליון תהיה גרסת "85" - עם הנעה אחורית והספק של 286 כ"ס או עם הנעה כפולה ו-300 כ"ס, בשני המקרים בשידוך לסוללת 77 קוט"ש.

היצרנית לא מפרסמת פרטים על הביצועים או טווח הנסיעה, למעט הצהרה על טווח מרבי נדיב של יותר מ-560 ק"מ עם הסוללה הגדולה. טעינה מהירה בקצב של 175 קילוואט תאפשר את מילוי הסוללות הקטנות מ-10% ל-80% בתוך כ-25 דקות, בעוד הסוללה הגדולה תידרש לשלוש דקות נוספות.

לקוחות האלרוק יוכלו ליהנות מאפליקציה יעודית שתאפשר פתיחה ונעילה של הרכב מרחוק, הפעלת מיזוג לפני הכניסה לרכב וגם הכנסה והוצאה עצמאית של הרכב מחניות - כולל אפשרות ל"למידה" מראש של נתיב חניה באורך 50 מטרים בחמישה מיקומים שונים שיבחרו על ידי הנהג.

מה אנחנו חושבים: בתוך שפע המותגים של קונצרן פולקסווגן, סקודה אמורה להיות זו שמייצרת מכוניות שימושיות והגיוניות במחירים נוחים, באופן יחסי. בשנים האחרונות היא קצת 'פספסה' את יעודה, והתמקדה בדגמים יקרים (ורווחיים) כמו סופרב, קודיאק ואניאק, בזמן שדגמים זולים כמו סיטיגו, ראפיד ורומסטר הפסיקו להימכר.

אבל בעידן הנעות החשמל, היצרניות האירופאיות מוצאות את עצמן בהתמודדות מאתגרת מול דגמים זולים מסין ונדרשות למצוא פתרונות מתאימים. ועד שסקודה אפיק יגיע לייצור ויתן את המענה בטווח המחירים הנמוך (כלומר, מתחת ל-25 אלף אירו), מקווה היצרנית הצ'כית להדביק את הפער מול הסינים באמצעות האלרוק.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה