דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מכירות רכב חדש: המשך התאוששות, טויוטה מגדילה את הפער

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • שוק הרכב ממשיך להתאושש
  • מתחילת השנה ירדו המסירות ב-9%
  • טויוטה מבססת את מעמדה בצמרת

פחות אבל עוד כואב: קצת יותר מ-203 אלף מכוניות חדשות עלו על כבישי ישראל מתחילת השנה האזרחית, נתון נמוך ב-9% מזה שנרשם כאן בתקופה המקבילה בשנה שעברה. אם זוכרים שבסיום הרבעון הראשון נרשמה ירידה של 17%, הרי שמצב השוק במגמת שיפור עקבית.

בחודש אוגוסט לבדו עלו על הכבישים קרוב ל-23 אלף מכוניות, נתון מוצלח שמושפע בין היתר מהמצב הבטחוני, שהשאיר בארץ יותר ישראלים מאשר בשנות שגרה. נזכיר כי נתונים אלה לא כוללים משאיות, אוטובוסים, כלי רכב דו-גלגליים וכלי רכב שהגיעו ארצה ביבוא אישי או עקיף.

טויוטה מובילה: המותג הנמכר ביותר בישראל ב-3 החודשים האחרונים הוא טויוטה, שמצליח לעקוף את יונדאי ששלטה בשוק במשך שנים ארוכות, וחוותה השנה התרסקות במכירות. חלק מהירידה של יונדאי מיוחסת לעצירת שיווק דגמים מתוצרת טורקיה בשל החרם שהטיל הנשיא ארדואן, כאשר הרשימה כוללת את ה-i10, ה-i20 והבאיון; מנגד, גם טויוטה סבלה מהחרם עם עצירת יבוא הקורולה, רבת המכר של המותג - ובכל זאת רשמה עליה במכירות.

בדומה ליונדאי, גם האחות לקונצרן הדרום קוריאני קיה סבלה מירידה במכירות, וזאת על אף שהיא לא משווקת דגמים המיוצרים בטורקיה. ירידות בשיעור דו-ספרתי נרשמו גם אצל צ'רי, סיטרואן, ג'ילי, פיג'ו, סובארו, מרצדס ואודי. מהצד השני, יש כמה מותגים שנהנים משיעור צמיחה דו-ספרתי, בהם סקודה, סיאט, MG, פולקסווגן וניסאן.

יציבות בחשמל: קרוב ל-50 אלף מכוניות חשמליות עלו על כבישי ישראל ב-8 החודשים הראשונים של השנה, יותר מכמות החשמליות שעלתה על הכבישים בשנת 2023 כולה. בחודש אוגוסט עמד נתח השוק של החשמליות על 23%, נתון דומה לממוצע השנתי שעומד על 24%. במילים אחרות - כמעט אחת מכל ארבע מכוניות חדשות היא חשמלית, נתון חדירה מהגבוהים בעולם.

את שוק החשמליות ממשיכה להוביל BYD, עם קרוב ל-13 אלף מסירות - נתון יותר מכפול בהשוואה ל-MG שבמקום השני, עם 5,800 מסירות. את המקום השלישי תופסת טסלה עם 4,500 מסירות, כאשר שלושת המותגים המובילים אחראים על 47% מהמכוניות החשמליות שנמסרו בישראל.

בהמשך הטבלה ניתן למצוא במקום הרביעי את ג'ילי עם 3,300 מסירות, אחריה צ'רי עם 3,200 מסירות, קיה עם 2,500, זיקר עם 1,900 ואקספנג עם 1,750 מסירות.

מתוך 72 מותגי רכב שפעילים בישראל, רק 27 מותגים לא מסרו דגמים חשמליים כלל. ברשימה הזו ניתן למצוא כמה מהמותגים הבולטים בשוק, כמו מאזדה, מיצובישי, סוזוקי, סיאט, ניסאן ושברולט.

למאמר זה התפרסמו 38 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה