דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מנוע הבנזין לא אמר את המילה האחרונה, והחשמל זקוק לחיזוקים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • שוק החשמליות מתחזק, אבל בתעשייה מזהירים מפני האטה
  • קוראים לבחון מחדש את החזר הטבות המס, בעיקר עבור רכב עממי
  • הטענה: פליטת CO2 מאוזנת ניתנת להשגה גם עם מנוע בעירה פנימית
מנוע אסטון מרטין וואלקרי

בשנה שחלפה זינקו מכירות רכב חשמלי באירופה ביותר מ-36% לעומת 2022, ומכירת היברידיות בכמעט 39%. למעשה, שליש מהמכוניות שרכשו אירופים בשנת 2023 היו מחושמלות, לקראת יעד של 100% מכוניות חשמליות חדשות בשנת 2035. אבל על אף ביצועי המכירות הטובים של השנה שחלפה, נשמעים ביבשת קולות פחות אופטימיים, כמו זה של לוטס משקה (Meschke), סמנכ"ל הכספים של פורשה.

"יש הרבה עניין סביב הפסקת שיווק מנועי בעירה פנימית לקראת 2035, אבל אני חושב שאנחנו צפויים לדחייה ביעדים", אמר סמנכ"ל הכספים עם חשיפת מקאן החשמלית בשבוע שעבר. "כבר עכשיו אנחנו רואים שהצרכנים מתלוננים על פריסה לא מספקת של רשתות טעינה ציבוריות, בעיות אמינות של רשת הטעינה, מחירים גבוהים מדי של מכוניות חשמליות וביטול הטבות הרכישה שנועדו לתמרץ רכב חשמלי.

בעוד שיצרני יוקרה יכולים לעבוד ללא סובסידיות עבור רכב חשמלי, יצרניות של מכוניות עממיות יתקשו לספק את הסחורה ללא אותן הטבות, וכבר עכשיו אנחנו עדים לרתיעה מצד הצרכנים לרכוש רכב חשמלי. זה עניין שיצטרך להיבחן לאורך התקופה ואם חוסר הרצון של האירופים לעבור לרכב חשמלי ימשך, ייתכן ויהיה צורך להחזיר את הסובסידיות".

מה אנחנו חושבים: אירופה לא לבד. גם צרכני ארה"ב לא מתנפלים על הרכב החשמלי מסיבות דומות, כשהביקוש הנמוך הוביל את מרצדס, טסלה, פורד, GM, קרייזלר-ראם ועוד, להודיע שהן לא עומדות ביעדי המכירות ונאלצות לחתוך במחירים כדי למשוך רוכשים.

היעד הגלובלי שאפתני ומאוד ברור – איזון פליטת CO2 בשני העשורים הקרובים. אבל עדיין נשאלת השאלה איך עושים את זה? רכב חשמלי מבוסס סוללות זו אפשרות אחת, אבל יש אפשרויות נוספות.

פורשה עצמה (וחברות נוספות) מקדמת שימוש בדלקים סינטטיים (e-fuel) ואף קיבלה גיבוי מממשלת גרמניה שהודיעה במרס לפני שנה כי תאפשר שימוש בדלק סינטטי מעבר לשנת 2035. ולכן, מנוע הבעירה הפנימי טרם אמר את המילה האחרונה. וכמו שזה נראה כרגע, אל תופתעו אם יציג מאפייני רנסנס.

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה